9 d’octubre de 2019

La Pregunta: Gran Premi del Japó



GP del Japó: Què us sembla el retorn de l'associació McLaren Mercedes al 2021?


Núria Casas-Salat: Depèn de si volen guanyar el mundial o no.
La normativa dels motors al 2021, que jo sàpiga, encara no s'ha decidit. Per tots es sabut que tan Mercedes com Ferrari, distribueixen motors de l'any anterior o del mateix any capats perquè no guanyin a l'escuderia "mare". En canvi Renault no.
Anteriorment quan McLaren era l'escuderia principal, si que comptaven amb un bon motor i obteníem bons resultats, però ara Mercedes té la seva pròpia escuderia i la resta són clients d'aquesta, i els passarà com a les escuderies del mig de la graella, que duen un motor que no té totes les prestacions per poder guanyar el mundial.
Si de cara al 2021, es decideix que el fabricant ha de subministrar el mateix motor a tots  els seus clients pot ser una bona associació. Però si la normativa del 2021 els permet fer el que estan fent actualment, millor que es quedin amb Renault que els està donant un bon resultat

Joan Enric Fugueras: Dies de glòria va portar aquesta associació en èpoques passades i podria fer tornar a McLaren al camí de la victòria.
Malgrat tot, no hem de perdre de vista que serà un motor client, doncs les especificacions principals aniran a l'equip de fàbrica, el de Brackley, i a la gent de Woking els hi arribaran més tard, però sens dubte que aquesta motorització pot anar molt be per McLaren.
Però una bona motorització no es garantia d'èxit. Només cal veure el desastre McLaren-Honda dels darrers anys, on es va demostrar que era el xassís el que no funcionava, i no el motor. Cal doncs, que McLaren faci be la feina, a l'hora de dissenyar el cotxe.
McLaren es una escuderia plena de glòria i èxits, però també es un grup empresarial enorme, que era te una gran part de la seva estructura centrada en construir i vendre supercars, però te l'embrió d'on va néixer tot en les curses, en l'equip que va crear Bruce als anys 60, i li cal, necessita, que els èxits esportius tornin, ja que son aquestes victòries les que ajuden, i molt, a vendre els seus cotxes.
Qui es gasta mig milió, o un milió d'euros en un McLaren de carrer vol conduir un cotxe que te un nom que es sinònim de triomf a les curses...si, Ferrari ara guanya poc i be que ven cotxes, però per anar pel carrer, Ferrari es un altre història i, guanyi o no a la F1, tothom vol un Ferrari.
Crec que l'associació McLaren Mercedes al 2021 tornarà a portar a McLaren a lluitar per el mundial; no serà immediat, però al mateix any del debut crec que ja veurem a la gent de Woking al podi, i potser esgarrapant alguna victòria.

Alex March: Em sembla bé. Penso que els aficionats de McLaren estan encantats de tornar a veure el binomi McLaren Mercedes que tants èxits va donar al passat.
Honestament, crec que és un primer pas per a poder portar algun trofeu cap a les vitrines de Woking en un futur proper.
El motor Mercedes ha estat el referent de la categoria durant tota l'era híbrida, i és més que probable que també ho sigui quan es canviï (o no) el reglament l'any 2021. Per tant, crec que McLaren ha estat hàbil en apostar per Mercedes com a motorista.
Per altra banda, crec que l'associació entre Renault i McLaren no va acabar de convèncer mai als dirigents de McLaren i que es tractava d'una pura transició. El motor Renault va ser escollit perquè era l'única alternativa per desfer-se d'Honda.
Ara bé, segur que a la gent li quedarà la sensació de que McLaren haurà tirat a les escombraries 7 anys de la seva història al deixar Mercedes al 2014 per confiar en Honda.
Espero que ben aviat podem tornar a veure a McLaren lluitar per a posicions capdavanteres i que torni a ser aquell equip respectat que va ser fa uns anys.


Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.


Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana

Quins pneumàtics fa servir cadascú?

Pilot Equip Dur (C1) Mitjà (C2) Tou (C3)
44 Lewis Hamilton
Mercedes 1 4 8
77 Valtteri Bottas
Mercedes 1 4 8
5 Sebastian Vettel
Ferrari 1 3 9
16 Charles Leclerc
Ferrari 1 3 9
33 Max Verstappen
Red Bull-Honda 1 3 9
23 Alexander Albon
Red Bull-Honda 1 3 9
3 Daniel Ricciardo
Renault 1 2 10
27 Nico Hülkenberg
Renault 2 1 10
20 Kevin Magnussen
Haas-Ferrari 1 2 10
8 Romain Grosjean
Haas-Ferrari 1 2 10
55 Carlos Sainz
McLaren-Renault 1 3 9
4 Lando Norris
McLaren-Renault 1 3 9
11 Sergio Pérez
Racing Point-Mercedes 2 2 9
18 Lance Stroll
Racing Point-Mercedes 2 2 9
7 Kimi Räikkönen
Alfa Romeo-Ferrari 1 3 9
99 Antonio Giovinazzi
Alfa Romeo-Ferrari 1 3 9
26 Daniil Kvyat
Toro Rosso-Honda 1 3 9
10 Pierre Gasly
Toro Rosso-Honda 1 3 9
63 George Russell
Williams-Mercedes 2 2 9
88 Robert Kubica
Williams-Mercedes 1 3 9


Horaris del GP del Japó

Divendres
Lliures 1: 03.00 (Movistar)
Lliures 2: 07:00 (Movistar)

Dissabte
Lliures 3: 05.00 (Movistar)
Qualificació: 08.00 (Movistar)

Diumenge
Cursa: 07.10 (Movistar)


Breus d'última hora:

-Sembla ser el que tifó Hagibis passarà per Suzuka el dissabte, així que podria no haver-hi activitat aquell dia. Ja els anys 2004 i 2010 la classificació es va disputar diumenge.

-L'equip Toro Rosso vol canviar de nom la temporada que ve per dir-se Alpha Tauri, marca de roba de la pròpia Red Bull.

-El japonès Naoki Yamamoto, bicampió de la SuperFormula i campió del SuperGT, provarà el Toro Rosso als primers lliures del divendres, substituïnt a Pierre Gasly.


No us oblideu de fer la Superporra!! 
Teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!

feu clic a la imatge per anar-hi