Cronica Gp de Russia: “Uno por otro y la casa sin barrer”



El refranyer castellà es molt ric en frases que ens mostren com ha esdevingut una situació que, en un principi, semblava que aniría per un altre camí.
“Ir por lana y salir trasquilado” en sería un altre. Aprofito ara també per demanar excuses als nostres lectors si aquest redactor ha estat incapaç de trobar en la nostra llengua, que segur que existeix, l’equivalència a aquests refranys Cervantins.
I es que son aquests refranys que esmentem els que ens podríen definir molt be com ha anat avui la cursa, per la gent de Maranello.

Inici de cursa amb sorpresa i Safety.  Una sortida que ha fet Albon des de el pit lane i que ens ha mostrat a Vettel agafant la primera posició a Leclerc, en una maniobra que ha generat polèmica a Ferrari doncs, en principi, l’unic que havía de fer Leclerc es donar aspiració a Vettel, per deixar enrera Hamlton; però el pilot alemany el que ha fet es situar-se al capdavant de cursa amb Leclerc al darrera, seguits de Hamilton, Sainz, Bottas i Norris, en una bona actuació dels Mclaren.
Només començar, Giovanazzi fa una arriscada maniobra, que fa fora a Grosjain, i provoca la sortida del Safety car.
La cursa es sitúa ràpidament en una fila de un, escenari esperat en un circuit que ens demostra les mancances de la F1 moderna, esclava de l’aerodinàmica i l’estratégia, que fa que una cosa tant bàsica com els avançaments i la lluita en pista resulti cara de veure…i això es un problema.
A la volta cinquena, Leclerc es segón, a més d’un segon de Vettel i no pot fer servir el DRS. 
Comencem a sentir veus discordants a Ferrari, doncs Vettel reporta per la ràdio la frase “Si em vol avançar, que m’atrapi”, referint-se al seu company, que comença a estar molest per un suposat tracte no respectat, que s’havia acordat en reunions prèvies a la sortida.
Mentre aixó passa, veiem com Bottas avança Sainz i Verstappen fa el mateix amb Checo Perez i retalla molt depressa distàncies amb Norris i Sainz.







(Copyright foto: Mercedes AMG F1 Team media ) 

  
La solució a un embolic. A Ferrari, conscients del que esta passant, posen en marxa la solució a tot plegat, iniciant l’idea de fer-se un overcut a si mateixos, es a dir, que Leclerc li faci a Vettel, ja que en aquests moments, volta 17, queda clar que el pacte inicial no ha estat respectat. 
A la volta següent, Verstappen avança Sainz, i Hulkenberg entra a posar pneumàtics tous, per arribar a la fi de cursa, mentre la cursa entra en un “impasse” de calma, amb els cotxes en fila, separats entre ells.
I arriba la volta 23, òn Vettel entra a canviar els seus pneumàtcs, i munta el compost tou per arribar a la fi, produint-se doncs, l’avançament de Leclerc a Vettel al box. Aqui ens preguntem els que veiem la cursa, amb un gust amargant a la boca…Cal que els avençaments siguin al box? Ningú pot posar-se seriós i esmenar aixó?…ens quedem, una vegada més, amb una mala sensació.
Però només dues voltes més tard, el MGU-K de Vettek diu prou, i obliga a Sebastian a abandonar la cursa, quedant-se aturat en un voral…aixó provoca un VSC que esdevindrà SC degut a un accident de Russell que pica contra les tanques.
I es aquest SC que fa que entri tothom a canviar rodes…i oh sorpresa! deixa a Hamilton líder de la cursa.
Podem dir que Ferrari, amb les seves badades internes, i amb la mala sort de l’avaría de Vettel, sumada a un SC que, si be no pots endivinar si que has de preveure en un món tant controlat com pretén ser la F1, ha entregat la cursa a Mercedes…a no ser que passin més coses…

(Copyright foto: Mercedes AMG F1 Team Media)

Lewis pren el cap de cursa. Hom es frega els ulls quan veu ara a Hamilton i Bottas comandant la cursa…però que ha passat?…de fet, el mateix Hamilton s’ho pregunta i tot.
Volta 31: Leclerc entra a muntar tous, per arribar fins a la fi. Tots estem convençuts que aquesta maniobra el permetrà atrapar Bottas i avançar-lo quan es doni el re-start, un fet que passarà a la volta 33, a 20 de la fi.
Tenim ara aquest ordre de cursa: Hamiltom, Bottas, Leclerc, Verstappen, Sainz, Albon.
A la volta 37 Hamilton ja es 2,4 segons per davant de Bottas; mentretant, els Toro Rosso es barallen entre ells en la frenada de la primera corva.
Una volta més tard, Lewis ja te més de 3 segons sobre Bottas, i es va confirmant la sorpresa: El que semblava, a priori, un dolet de Ferrari, esdevindrà un doblet dels homes de Toto Wolff, perque assistim incréduls com Leclerc, ni amb el DRS, es capaç de caçar Bottas en una recta d’un kilómetre…ai senyor…
A la volta 44, un gran Albon agafa i avança fàcilment a Sainz que, malgat tot, ha fet una gran tasca.
Per reblar el clau, a la penúltima volta de la cursa Lewis fa la volta ràpida, i es fica a la butxaca un puntet més.
I així arribem a la fi, a la volta 53, òn Mercedes s’apunta un nou doblet, quan tot semblava que no sería així, acostant, una mica més el títol 2019 per les vitrines de Brackley.

-Ferrari. Una cursa per oblidar, marcada per la conflictivitat interna.
-La F1 i Sotxi. Potser que ens haguem de plantar ja davant de tanta estratègia i de circuits òn no es pot avançar…no anem bé; no es lógic que dediquem gent a tasques psicodèliques com escanejar l’asfalt de la graella de sortida i ens oblidem de l’esperit de les curses.

-Vettel  Avaría que el fa caure i pensar ja en 2020.

-Alfa Romeo Una cursa sumament discreta, amb errades i badades
Kimi Raikkonen: Badada a la sortida

-Hamilton Una victória que el fa més líder i més fort.

-LeclercFa una gran actuació, malgrat l’enrenou a casa seva.
-Sainz: Les seves ganes i pundonor el fan gran, com Albon avui; el mateix cas.

Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 25 Lewis Hamilton 44 Mercedes W10 EQ Power 1h 33.39 2 53
2 10 Valteri Bottas 77 Mercedes W10 EQ Power  +3.829 4 53
3 15 Charles Leclerc 16 Ferrari SF 90 +5.212 1 53
4 12 Max Verstappen 33 Red Bull Honda RB15 +14.210 12 53
5 10 Alex Albon 23 Red Bull Honda RB15 +38.248 2 53
6 8 Carlos Sainz 55 Mclaren Renault MCL34 +45.889 6 53
7 6
Sergio Perez
11 Racing Point RP19 +48.728 9 53
8 4 Lando Norris 4 Mclaren Renault MCL34 +57.749 11 53
9 2 Kevin Magnussen 20 Haas Ferrari VF19 +58.779 5 53
10 1 Nico Hulkeberg 27 Renault RS19 +58.849 10 53
11 Lance Stroll 18 Racing Point RP19 +60.821 8 53
12
Daniel Kyviat
26 Toro Rosso STR 13 +62.496 13 53
13 Kimi Raikkonen 7 Alfa Romeo Ferrari C38 +68.910 17 53
14 Pierre Gasly 10 Toro Rosso STR13 +70.076 18 53
15 Antonio Giovinazzi 99 Alfa Romeo Ferrari C38 +73.346 14 53
AB Robert Kubica 88 Williams Mercedes FW19 Avaría
AB George Russell 63 Racing Point FW19 Frens
AB Sebastian Vettel 5 Ferrari SF90 MGU-K
AB Daniel Ricciardo 3 Renault RS19 Topada
AB
Roman Grosjeain
8 Haas Ferrari VF19 Topada