Pregunta del GP de França

GP de França: Què en penseu de les sancions dels comissaris, són massa restrictives?

Joan Enric Fugueras: Absolutament.
Les sancions han esdevingut un autèntic excés, posant en perill, fins i tot, la Formula 1 en si.
Estic d’acord en que la seguretat es molt important i, malgrat en el motorsport  el risc zero es impossible, no ens podem permetre que ningú es faci mal o, fins i tot, perdi la vida.
Els veterans recordem aquells anys 70 i 80, quan perdíem dos o tres pilots en cada temporada, per no parlar dels anys 50 o 60 (que servidor no va viure però coneix) on podies perdre un pilot cada dos grans premis. Evidentment era terrible i això no pot ser.
Però tampoc es pot acceptar que una sobre regulació brutal com la que tenim enguany mati el propi esperit de la competició, que es una cosa tant simple com acabar la cursa per davant del pilot que et precedeix.
Es absurd que portem anys i panys queixant-nos de que l’espectacle es cada vegada més fluix i que no hi han avançaments. Que diguem que trobem a faltar a un Mansell, un Villeneuve o un Montoya, però que quan un pilot es agosarat o, simplement, es troba que ha de defensar (o atacar) una posició de forma ferma, pràcticament diguem que cal posar intermitents als cotxes i obligar a avançar per l’esquerra; o que pretenguem que qualsevol apurada de frenada a final de recta s’esdevingui una cruïlla d’un carrer de Reus amb la gent dient-se: “passi, passi vostè…oh no si us plau, vostè primer…faltaria més, vostè primer…molt amable”
Anem a veure…fem curses de cotxes o classes de ballet clàssic ?
La Formula 1 esta patint una crisi en forma de curses sovint ensopides, files de cotxes un rere l’altre durant cent minuts, la tirania d’una aerodinàmica que escapça el factor pilot…ja només ens falta que el reglament doni un cop de canya a tot aquell que intenta fer el que ha de fer, que es competir en una cursa de cotxes.
Cal eliminar aquesta sobre regulació, ser dur amb els bruts, si, però també deixar que la gent competeixi, perquè si no, simplement, només caldrà deixar-ho estar i buscar altres formes de passar un diumenge al migdia.

Alex March: Des del meu punt de vista són massa estrictes. Crec que en qualsevol esport els protagonistes han de ser els esportistes i no els àrbitres.
Darrerament a la Fórmula 1 es parla més de sancions que no pas de l’espectacle a la pista. Suposo que es deu a que la polèmica ven i malauradament és de les poques maneres de que el públic general parli de Fórmula 1.
El que va passar al Canadà em va saber especialment greu i no pas perquè tingui debilitat per a Sebastian Vettel. Simplement perquè veig que la competició va cada vegada més pel mal camí i ja no és aquella competició que em posava la pell de gallina a l’apagar-se els semàfors.
Maniobres com la de l’alemany n’hem vist mil vegades durant l’història de la Fórmula 1 i pràcticament mai s’havien sancionat. Recentment, recordo un parell d’incidents semblants però que van tenir desenllaços diferents. Per una banda, una sanció de Verstappen per obstaculitzar a Raikkonen a Suzuka l’any passat; i per altra banda, un bloqueig de Hamilton a Ricciardo a Mònaco que no va tenir penalitat malgrat que l’anglès es saltés la xicana a l’estil Vettel.
Amb aquest historial podem concloure que el criteri és purament subjectiu en funció de qui sigui el comissari.
Per tant, per evitar contradiccions jo posaria un comissari fix durant tot el mundial encarregat d’estudiar els incidents, només aplicaria sancions en casos flagrants i en cas de dubte optaria per no sancionar.
Veurem si la cosa canvia o no però jo no vull una Fórmula 1 amb la polèmica del futbol.

Jordi Domènech: Si. Per una banda, degut a la esterilització dels circuits, els errors que acabaven amb curses i els límits naturals han estat suplantats per petites sortides sense conseqüències i per escapatòries grans com aparcaments de supermercat.
Per altra banda, la percepció ben real de no poder-se fer gairebé cap lesió en un Fórmula 1 ha fet que els pilots es respectin molt menys i per tant hi hagi més contacte en pista.
El que abans limitava la física (murs, grava, herba) i el respecte (no tocar-se amb altres pilots perquè et podies fer mal de veritat) ara ho han de limitar els comissaris, i francament em sembla un dels pitjors canvis de l’automobilisme modern, la desaparició del límit de les pistes.
Prenem com a exemple la Parabòlica de Monza, on els pilots sovint sortien al límit de l’herba mirant de maximitzar la velocitat a l’entrar a la recta. Fa pocs anys van asfaltar parcialment l’escapatòria i sota la norma actual de mantenir dues rodes sobre la línia blanca, els pilots gaudeixen de pràcticament dos metres més d’amplada de pista “gratis”, sabent a més que si es passen tampoc els passarà res. Potser per això al públic els agraden més els circuits com Bakú, on els murs són el límit.
Però tornant a la pregunta, sí, les sancions són restrictives perquè com que ni es respecten els pilots a si mateixos ni tampoc els límits, algú els ha de parar els peus. Per què hi ha moltes menys sancions als campionats americans? Perquè hi ha molt menys marge d’error…

Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.


Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Quins pneumàtics fa servir cadascú?

Pilot Equip Dur (C2) Mitjà (C3) Tou (C4)
44 Lewis Hamilton
Mercedes 1 3 9
77 Valtteri Bottas
Mercedes 1 3 9
5 Sebastian Vettel
Ferrari 1 3 9
16 Charles Leclerc
Ferrari 1 3 9
33 Max Verstappen
Red Bull-Honda 1 4 8
10 Pierre Gasly
Red Bull-Honda 1 3 9
3 Daniel Ricciardo
Renault 2 1 10
27 Nico Hülkenberg
Renault 1 2 10
20 Kevin Magnussen
Haas-Ferrari 1 2 10
8 Romain Grosjean
Haas-Ferrari 2 1 10
55 Carlos Sainz
McLaren-Renault 1 3 9
4 Lando Norris
McLaren-Renault 2 2 9
11 Sergio Pérez
Racing Point-Mercedes 2 3 8
18 Lance Stroll
Racing Point-Mercedes 2 3 8
7 Kimi Räikkönen
Alfa Romeo-Ferrari 1 2 10
99 Antonio Giovinazzi
Alfa Romeo-Ferrari 1 2 10
26 Daniil Kvyat
Toro Rosso-Honda 2 1 10
23 Alexander Albon
Toro Rosso-Honda 1 2 10
63 George Russell
Williams-Mercedes 1 3 9
88 Robert Kubica
Williams-Mercedes 2 2 9
Horaris del GP de França
Divendres
Lliures 1: 11:00 (Movistar)
Lliures 2: 15:00 (Movistar)
Dissabte
Lliures 3: 12:00 (Movistar)
Qualificació: 15:00 (Movistar)

Diumenge
Cursa: 15:10 (Movistar)
Breus d’última hora:
– La FIA confirma que el reglament de 2021 es presentarà a l’octubre.

– Ferrari portarà petites evolucions en aquest GP

– Honda portarà una unitat de potència millorada a França.

– Ferrari demana la revisió de la sanció de Vettel al GP de Canadà, aportant noves proves.

No us oblideu de fer la Superporra!! 
Teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!

feu clic a la imatge per anar-hi