10 d’abril de 2019

La Pregunta: GP de la Xina



GP de la Xina:  Ferrari ha de permetre llibertat entre els seus pilots de cara a la lluita pel títol?


Just Serrainat: ​Per mi sí que ha d'haver-hi llibertat entre els pilots i més a principi de temporada, una altra cosa ja és a final de campionat si un dels pilots està lluitant pel títol, que l'equip demani a un dels pilots que treballi per ajudar al seu company.
Crec que aquest any l'ambient a Ferrari serà força tens, amb un Vettel acostumat a ser el líder de l'escuderia i un Leclerc que està demostrant ja de bon principi que ha arribat a l'equip per guanyar curses i aspirar a ser campió.
Ara haurem de veure com l'escuderia del Cavallino Rampante gestiona la rivalitat entre els seus dos pilots, per no deixar que aquesta lluita l'afecti a les seves aspiracions per estar davant de Mercedes  i poder guanyar el campionat d'aquest any.
En definitiva, jo sóc sempre partidari que els equips no limitin les aspiracions dels seus pilots, tot i que tots sabem que hi ha molts interessos creats dins les escuderies i que al final per més que diguin, en molts casos hi ha ordres d'equips.

Núria Casas-Salat: ​Jo crec que si. Perquè no ho haurien de fer?
Tots sabem que Ferrari era una de les escuderies que potenciava més el tema de 1r pilot i 2n pilot fins al punt que a Àustria 2002 l’escuderia va obligar al 2n pilot, que per aquell temps era Rubens Barrichello a cedir-li el lloc a la línia de meta, quan a Michael no li feien falta els punts degut a què aquest ja tenia un bon coixí de punts respecte als seus rivals. Aquest fet va ser molt criticat per tots els aficionat a aquest esport i va deixar l’escuderia mal vista.
Però diria que després de l’era Schumacher va haver-hi un parèntesi quan la parella de pilots eren Räikkönen i Massa. Durant aquests 2 anys, Kimi va guanyar un campionat i Felipe va estar a punt de guanyar el campionat l’any següent. Al marxar Kimi i entrar Alonso, va tornar el tema de 1r pilot i 2n pilot, fins que va marxar Fernando i va entrar Sebastian. Durant els últims 3 anys el binomi ha sigut Räikkönen i Vettel, i Ferrari ha potenciat més que els 2 pilots aconseguissin punts per l’equip. No s’ha vist res escandalós com a Àustria 2002, a diferència de Mercedes que si que des de que hi ha Bottas a l’equip, li van fer perdre una cursa que tenia guanyada en favor del seu company Lewis quan tampoc li calien els punts.
Actualment amb Leclerc, que substitueix a Kimi, els estan deixant lluitar, clar que només portem dues curses, i esperem que pel bé de l’espectacle continuï així. Sempre i quan les lluites siguin netes entre els 2 pilots, no veig motiu per donar aquestes ordres d’equip.

Joan Enric Fugueras: És molt aviat per donar ordres d'equip, i fer-ho ara sería una falta de respecte per la competició.
Veure ara ja, tant aviat, a Leclerc ajudant a Vettel i deixant-lo passar, trobo que no tindría cap sentit i que només es justificaría per un tema de galons al box.
Crec que no, que Ferrari ha de permetre que els seus dos pilots lluitin per la victòria i no afavorir a l'alemany. És cert que Ferrari té, com deia Johan Cruyff, "urgéncies històriques", i que no pot deixar passar una temporada més sense títol mundial o, com a mínim, si el títol s'escapa a la fi, tenir opcions fins a la darrera corva del GP d'Abu Dhabi, peró aixó no justifica relegar ja, a l'inici del mundial, a Charles al nivell d'ajudant de Vettel.
Leclerc ho acceptaría, acaba d'arribar al "primer equip" i té molts anys per davant, i no crec que generés mal ambient a l'equip en aquest primer any, però per l'aficionat, Ferrarista o no, sería un dessengany que el faría mirar-se, una miqueta més, a la F1 de forma mes freda.
Perdoneu-me que torni al símil futbolístic, peró ara mateix Ferrari ha d'aplicar una nova frase de Cruyff ( o va ser Guardiola ? )...i dir als seus pilots "sortiu i divertiu-vos" ; quan arribi Monza, ja en parlarem.

Jordi Domènech: Si. Jo per definició sóc favorable a que no hi hagin ordres d'equip en favor d'un pilot o un altre fins que un dels dos pilots no tingui opcions al campionat, i sempre dintre d'uns marges raonables. Les ordres de Ferrari a Àustria el 2002 o les de Mercedes a Rússia l'any passat per a mi no tenen sentit, doncs més que beneficiar l'equip desmoralitzen el pilot que les ha de complir.
En el cas que ens ocupa, Ferrari, Vettel i Leclerc, per a mi és evident que han de tenir llibertat i només els donaria ordres en cas de que un dels dos pilots anés a una estratègia diferent i necessités pista lliure. Som molt aviat a la temporada i crec que la marca hauria de buscar el millor resultat per als dos pilots, no donant prioritat a ningú.
Potser es restaran punts entre l'alemany i el monegasc, però si quedes davant dels altres equips no hauries de tenir problemes...

Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.


Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana

Quins pneumàtics fa servir cadascú?

Pilot Equip Dur (C2) Mitjà (C3) Tou (C4)
44 Lewis Hamilton
Mercedes 1 4 8
77 Valtteri Bottas
Mercedes 2 3 8
5 Sebastian Vettel
Ferrari 2 4 7
16 Charles Leclerc
Ferrari 1 5 7
33 Max Verstappen
Red Bull-Honda 2 3 8
10 Pierre Gasly
Red Bull-Honda 2 4 7
3 Daniel Ricciardo
Renault 1 4 8
27 Nico Hülkenberg
Renault 2 3 8
20 Kevin Magnussen
Haas-Ferrari 2 3 8
8 Romain Grosjean
Haas-Ferrari 1 4 8
55 Carlos Sainz
McLaren-Renault 2 2 9
4 Lando Norris
McLaren-Renault 2 2 9
11 Sergio Pérez
Racing Point-Mercedes 2 3 8
18 Lance Stroll
Racing Point-Mercedes 2 3 8
7 Kimi Räikkönen
Alfa Romeo-Ferrari 2 3 8
99 Antonio Giovinazzi
Alfa Romeo-Ferrari 3 2 8
26 Daniil Kvyat
Toro Rosso-Honda 2 3 8
23 Alexander Albon
Toro Rosso-Honda 2 3 8
63 George Russell
Williams-Mercedes 1 5 7
88 Robert Kubica
Williams-Mercedes 2 4 7


Horaris del GP de la Xina

Divendres
Lliures 1: 04.00 (Movistar)
Lliures 2: 08:00 (Movistar)

Dissabte
Lliures 3: 05.00 (Movistar)
Qualificació: 08.00 (Movistar)

Diumenge
Cursa: 08.10 (Movistar)


Breus d'última hora:

-Aquest cap de setmana es disputa la cursa número 1000 de la història de la Fórmula 1.

-Arthur Leclerc, germà d'en Charles s'ha unit al programa de joves pilots de Sauber.

-Mick Schumacher va provar el Ferrari i l'Alfa Romeo als tests de Barhain posteriors al Gran Premi. L'alemany es va quedar a 9 dècimes del millor temps.


No us oblideu de fer la Superporra!! 
Teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!

feu clic a la imatge per anar-hi