La Pregunta: GP de Bahrain

GP de Bahrain: Punt per la volta ràpida, a favor o en contra?
Just Serrainat: ​Personalment hi estic totalment a favor, ja que afegeix un incentiu més als pilots durant la cursa i pot millorar l’espectacle, que és el que al cap i a la fi, ha de buscar l’organització.
A més, seria partidari d’afegir punts extres en altres punts de la competició, com per exemple a les qualificacions on es podrien donar aquests punts (repartint per exemple tres punts pel primer, dos pel segon i un per al tercer) o inclús al pilot que donés més voltes en primera posició durant la cursa (com es fa en algunes altres competicions).
Tot i que hem de tenir en compte, que tot això seria molt interessant a una graella amb molta més igualtat que la d’ara, ja que amb el domini que té ara Mercedes, aquests canvis l’únic que podrien acabar fent seria que el campionat es decidís encara més aviat.
En definitiva, sempre sóc partidari als canvis que puguin millorar l’espectacle i crec que en aquest cas sí que l’han encertat i han de continuar estudiant modificacions d’aquest tipus que facin que els equips es puguin plantejar canvis d’estratègia durant la cursa i posar més emoció a la competició, que tots sabem que la necessita.

Núria Casas-Salat: ​Totalment a favor que es reparteixin punts extres però si es fa, que es faci bé.
Aquest punt es reparteix sempre i quan el que la faci es trobi entre els 10 primers classificats i no estigui penalitzat. Llavors que passarà si la volta ràpida la fa un que va més enllà de la 10a posició? En aquella cursa no es dóna?  O simplement no es té en compte la volta si la fa un que no es troba entre les 10 primeres posicions, en aquest cas ho trobo injust, ja que cotxes que tenen poques possibilitats de quedar en bona posició, se’ls treu aquesta opció de puntuar. No seria la primera ni l’última vegada que la volta ràpida la fa un cotxe que no es troba entre els 10 primers classificats de la cursa, a la seva última o penúltima volta.
Si fem una mirada al passat, aquest punt ja es repartia fa molts anys, va començar al 1950 i va acabar al 1959, i el podia aconseguir qualsevol dels pilots de la graella, inclús si aquest abandonava la cursa. Aquí si que em semblava més just el donar aquest punt, que no pas ara amb aquestes restriccions que han posat aquest any.
Com més punts es reparteixin millor per l’espectacle. De fet la Fórmula E reparteix dues categories extres de punts, el que fa la Pole (3 punts) i la volta ràpida (1 punt). Aquest darrer sinó es troba entre els 10 primers no es suma, cosa que tampoc trobo just.
També donaria 1 punt al pilot que gastés menys els pneumàtics, potser així afavoriríem que els cotxes fessin més aturades, com a la IndyCar que fan 3 o 4 aturades per cursa, i hauria més emoció a la cursa que actualment són bastant monòtones.

Joan Enric Fugueras: Totalment a favor. Crec que la F1 necessita revolucions (i no precisament més vinculades amb la tecnologia), i que es donin punts per la volta ràpida es una gran idea. Jo encara aniria més lluny, i donaria punts per la pole; però fraccionats. Per exemple, 0’40 punts per la pole.
El pas donat aquesta temporada es un pas petit, però necessari. Ja hi han articles en premsa que parlen de que la Formula 1 esta en perill, que li cal més pebre en un producte que, en massa ocasions, resulta tenir un sabor molt poc condimentat per al públic, i que fa que la gent vagi marxant o perdent l’interès.
Personalment, estic decebut per la poca valentia demostrada per els nous propietaris nord-americans; jo esperava que portarien la F1 de forma decidida cap al “showtime” típicament USA, rescatant-la de dominis i de poca emoció, però no ha estat així, al menys, de moment.
Val a dir doncs, que aquesta mesura es encertada, però pot ser un arma de doble tall si, qui fa la volta ràpida es qui domina la cursa o la temporada, i encara augmenta el seu domini.
No obstant, soc optimista, i crec que la mesura pot esdevenir encertada, però d’això, ja en parlarem a Abu Dhabi.

Alex March: Penso que ha estat una bona idea donar un punt addicional al pilot que faci la volta rapida malgrat que el Gran Premi d’Austràlia no en fos una bona mostra.
La veritat que no vaig entendre per què els Ferrari no es van aturar per tal de tenir mes opcions a buscar el punt; però bé, això donaria per realitzar un altre extens debat.
Amb la inclusió d’aquesta nova normativa, en teoria hi haurà una dosi d’emoció extra durant els instants finals de cursa, ja que així alguns equips s’aturaran a canviar pneumàtics per tenir més opcions a endur-se aquest punt.
A més a més la mecànica dels monoplaces estarà més exposada al límit i els pilots al risc de cometre una errada, beneficiant així l’espectador. No m’agradava que durant molts finals de cursa, els cotxes que estaven en terra de ningú es dediquessin a cuidar la mecànica i a esperar a que la cursa acabés sense sobresalts. Els pilots de Fórmula 1 haurien d’anar durant tota la cursa sempre al límit.
Tant de bo que ben aviat veiem una bona batalla per endur-se aquest puntet extra de la volta rapida.

Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.



Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Quins pneumàtics fa servir cadascú?

Pilot Equip Dur (C1) Mitjà (C2) Tou (C3)
44 Lewis Hamilton
Mercedes 1 3 9
77 Valtteri Bottas
Mercedes 1 3 9
5 Sebastian Vettel
Ferrari 1 3 9
16 Charles Leclerc
Ferrari 1 3 9
33 Max Verstappen
Red Bull-Honda 1 3 9
10 Pierre Gasly
Red Bull-Honda 2 3 8
3 Daniel Ricciardo
Renault 2 1 10
27 Nico Hülkenberg
Renault 1 2 10
20 Kevin Magnussen
Haas-Ferrari 1 3 9
8 Romain Grosjean
Haas-Ferrari 2 2 9
55 Carlos Sainz
McLaren-Renault 2 3 8
4 Lando Norris
McLaren-Renault 2 3 8
11 Sergio Pérez
Racing Point-Mercedes 1 3 9
18 Lance Stroll
Racing Point-Mercedes 1 3 9
7 Kimi Räikkönen
Alfa Romeo-Ferrari 1 3 9
99 Antonio Giovinazzi
Alfa Romeo-Ferrari 1 3 9
26 Daniil Kvyat
Toro Rosso-Honda 1 2 10
23 Alexander Albon
Toro Rosso-Honda 1 2 10
63 George Russell
Williams-Mercedes 2 3 8
88 Robert Kubica
Williams-Mercedes 1 4 8
Horaris del GP de Bahrain
Divendres
Lliures 1: 12.00 (Movistar)
Lliures 2: 16:00 (Movistar)
Dissabte
Lliures 3: 13.00 (Movistar)
Qualificació: 16.00 (Movistar)

Diumenge
Cursa: 17.10 (Movistar)
Breus d’última hora:

-Hi haurà test després de la cursa a Bahrain i ja s’ha anunciat que Mick Schumacher pilotarà tant per Alfa Romeo com per Ferrari.

-Les reunions per decidir la normativa de 2021 ja estan en marxa.

-Aquesta setmana es podria saber alguna cosa més del possible GP a Miami pel 2020.

No us oblideu de fer la Superporra!! 
Teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!

feu clic a la imatge per anar-hi