17 de març de 2019

Crònica del GP d'Austràlia: Mercedes vola, Ferrari punxa.

La sortida. S'apaguen els semàfors i Bottas surt disparat per la zona bruta i al primer revolt ja era primer. Leclerc també surt molt bé i avança a Verstappen, però de seguida perd la posició en favor de l'holandès quan intenta passar al seu company d'equip.Més enrere, Ricciardo fa una sortida espectacular però trepitja la gespa en el lloc on hi ha un aspersor per la gespa, salta i trepitja un desaigüe que li arrenca l'aleró davanter. Ha d'entrar a box a la primera volta per canviar-lo; aprofitant la parada posa els pneumàtics més durs i fa un stint fins al final. Mentrestant Kubica toca a Gasly per darrera i també perd l'aleró i es veu forçat a entrar a canviar-lo.

La sortida
(Copyright: Mercedes AMG Petronas Motorsport)


Les claus del GP. A la volta 9 falla el primer motor: és el de Sainz que crema. Per sort, s'atura al costat de l'entrada de box i el safety car no ha de sortir.  A partir de la volta 14 comencen les parades amb Hulkenberg. A la següent volta para Vettel i de seguida entra Hamilton per protegir-se d'un possible undercut del pilot alemany. Tant Bottas com Verstappen i Leclerc paren molt més tard.

Podríem dir que a Bottas li ha sortit un aliat inesperat. El pilot finès ja s'havia escapat del seu company d'escuderia, però la prematura parada de Hamilton han ajudat a què Valtteri es proclamés campió de la cursa, ja que aquí s'han esvaït les oportunitats de possibles ordres d'equip de Mercedes perquè guanyés Hamilton.

La famosa volta ràpida. Aquesta temporada hi ha un punt extra per qui faci la volta ràpida en cursa. Aquest punt es dóna si el pilot es troba entre els 10 primers classificats en cursa i no té cap penalització. Bottas s'ha passat la cursa fent voltes ràpides però, cap al final del gran premi, Max li pren la volta en el seu intent d'avançar a Hamilton. A Mercedes han decidit no arriscar i parar a Valtteri, tot i tenir una parada gratis degut a la distància que li portava al seu company Lewis que anava segon. Llavors, el pilot finès, que estava decidit a tenir 26 punts, ha decidit carregar bateries i recuperar la volta ràpida, emportant-se el puntet extra.

El podi
(Copyright: Red Bull Racing Honda)


La conclusió. Si aquest gran premi és el reflex del que serà la temporada, no ha canviat pràcticament res respecte el final de la temporada passada. Mercedes ha estat molt per sobre, Ferrari sembla que no troba la fórmula per tirar endavant i Red Bull està aquí, tot i el canvi de motorista. A la zona mitja continuen els mateixos sense gaires sorpreses. Per darrera de tot Williams, que sembla que no hi ha manera que els funcionin els cotxes: ja van tenir problemes als tests d'hivern i avui han quedat al fons de tot.


Homenatge a Charlie Whiting
(Copyright: Red Bull Racing Honda)


Adéu a Charlie. El director de cursa Charlie Whiting ens va deixar el dijous d'aquesta setmana a l'edat de 66 anys. Abans del gran premi s'ha fet un minut de silenci en memòria seva. Trobarem a faltar els missatges de ràdio que deien "Diga-li a Charlie el que ha passat!"



-Williams. Sinó milloren no arribaran als punts.
-Daniel Ricciardo. L'error de la sortida l'ha pagat car.
-Carlos Sainz. Trencadissa a la primera cursa.


-Ferrari. No saben què els passa però el cotxe no corre.
-Haas. Un als punts i un abandonant.




-Valtteri Bottas. Victòria treballada i punt extra per la volta ràpida.
-Max Verstappen S'aprofita i fa podi.
-Mercedes. Aconsegueix doblet.
           



Pos.Pts.PilotDor.EquipXassísTempsGra.Vol.
126Valteri Bottas77MercedesW10 EQ Power+1h 25'27.325258
218Lewis Hamilton44MercedesW10 EQ Power++20.886158
315Max Verstappen33Red Bull.Racing HondaRB15+22.520458
412Sebastian Vettel5FerrariSF90+57.109358
510Charles Leclerc16FerrariSF90+58.230558
68Kevin Magnussen20Haas-FerrariVF-19+87.156758
76Nico Hulkenberg27RenaultR.S.19+1 volta1157
84Kimi Râikkônen7Alfa Romeo Racing FerrariC38+1 volta957
92Lance Stroll18Racing Point BWT Mercedes  RP19+1 volta1657
101Daniil Kvyat26Scuderia Toro Rosso HondaSTR14+1 volta1557
11Pierrre Gasly10Red Bull.Racing HondaRB15+1 volta1757
12Lando Norris4McLaren RenaultMCL34+1 volta857
13Sergiio Pérez11Racing Point BWT MercedesRP19+1 volta1057
14Alexander Albon23Scuderia Toro Rosso HondaSTR14+1 volta1357
15Antonio Giovinazzi99Alfa Romeo Racing FerrariC38+1 volta1457
16Geroge Russell63Williams-MercedesFW42 +2 voltes1956
17Robert Kubica88Williams-MercedesFW42+3 voltes2055
ABRomain Grosjean8Haas-FerrariVF-19Suspensió629
ABDaniel Ricciardo3RenaultR.S.19Danys 1a volta1228
ABCarlos Sainz55McLaren RenaultMCL34Incendi189

3 comentaris:

Salvador Mat ha dit...

No entenc la parsimònia de Ferrari a l'hora de intentar guanyar el punt de la volta ràpida. Leclerc tenia una parada gratuïta amb molt de marge, fins i tot un error en boxes era salvable i no van fer res al respecte. Un punt regalat a Mercedes que pot ser necessari a final de temporada.

Jordi Domènech Montané ha dit...

O això o tenien claríssim que no serien més ràpid que el Mercedes. Leclerc va fer la seva volta ràpida amb durs 1.4 s més lenta que la de Bottas amb mitjans, però sí, ho podrien haver provat amb ell.
Sigui com sigui, fent-lo quedar darrere de Vettel o fent-lo entrar per provar la volta ràpida, a Ferrari se l'acusarà de frenar Leclerc...

Salvador Mat ha dit...

Marc Gené a l’inici de cursa va comentar que aquest any Ferrari volia evitar els GP de 0 punts que va tenir l’any passat i crec que se va notar en uns quants moments de la cursa: Sortida, quan es va trobar Vettel amb Leclerc, amb el fàcil avançament de Verstappen a Vettel i en les ultimes voltes protegint a Vettel.