El top 10 dels editors de Fórmula 1 en Català

Com ja és tradició, presentem el top 10 dels pilots de la temporada 2018 segons els vots dels que formem Fórmula 1 en Català. Els 5 editors hem donat la nostra opinió, hem puntuat els pilots amb la puntuació del campionat i ens ha sortit aquest article.
La setmana que ve ja us donarem l’opció d’opinar a vosaltres als Premis Home de l’Any però ara ens toca a nosaltres. Comencem…

(Renault Sport)

10. Carlos Sainz (E, Renault, baixa quatre llocs)

La de Sainz no ha estat una mala temporada ni molt menys. El fet de quedar a 16 punts del seu company Nico Hülkenberg es més degut a alguns abandonaments inoportuns quan podria haver sumat punts. Però l’alemany va superar-lo més sovint a les classificacions, i el fet que Red Bull no l’hagi pujat al lloc de Daniel Ricciardo deu voler dir quelcom.
Veurem com li va l’any que ve a McLaren, ja sense ser part dels de la beguda energètica.

(Renault Sport)

9. Nico Hülkenberg (D, Renault, puja tres llocs)

Hülkenberg ha acabat com el millor de la resta, setè darrere els pilots dels tres primers equips, i certament ha estat el més consistent de la mitja taula amb una cinquena i cinc sisenes posicions. Sense ser espectacular, ha quedat davant del seu company. Només són criticables els errors a Baku i a Spa. Si al 2019 fa un bon paper davant Daniel Ricciardo, la seva reputació millorarà encara més.

(Mercedes AMG F1)

8. Valtteri Bottas (SF, Mercedes, baixa tres llocs)

Pintaven bé les coses per a Bottas però l’any ha acabat força fluix per al finès. Fins a l’aturada de l’estiu havia estat molt a prop del seu company d’equip i es podia dir que havia perdut dues victòries per factors externs, però un cop Hamilton va posar-se a to, Bottas va veure’s superat i va tenir actuacions un pèl mediocres. Va tenir opció de vèncer a Rússia però Mercedes li va fer cedir la posició. Necessita millorar si vol conservar el seient més enllà del 2019.

(Red Bull Media)

7. Fernando Alonso (E, McLaren-Renault, puja dos llocs)

Alonso acaba la seva última temporada (de moment) al Top 10, malgrat que el seu cotxe empitjorés durant la temporada. Semblava que les coses pintaven millor inicialment, però no. L’asturià va ser l’únic pilot que va superar sempre el seu company en classificació, i en cursa va donar el 100%, amb curses destacades com Baku (amb el cotxe danyat) o Singapur.
Però marxa fastiguejat, havent perdut 4 anys a McLaren on no ha pogut marcar ni un sol podi, una dada indigna per al seu talent.

(Sauber Motorsport AG)

6. Charles Leclerc (MC, Sauber-Ferrari, nova entrada)

Hi ha força pilots que pugen amb grans expectatives. No tots les compleixen, però fins ara Leclerc les ha excedit. Amb un Sauber que va millorar exponencialment, el monegasc va aconseguir un sisè a Baku però van impressionar més el quartet de setens llocs a final de temporada, quan ja era un habitual de la Q3.
L’espera un seient a Ferrari, serà ell qui compleixi el destí que semblava esperar al seu amic Jules Bianchi?

(Red Bull Media)

5. Daniel Ricciardo (AU, Red Bull-TAG Heuer, baixa un lloc)

Aquesta temporada no ha estat justa amb l’australià. Si bé és cert que als dissabtes sense problemes va quedar sovint darrere Verstappen, també és veritat que va abandonar per avaria moltes més vegades que el neerlandès.
Dos podis són un bagatge baix, però almenys van ser dues victòries, atacant a Xina i defensant-se a Mònaco. Va fer també les dues úniques poles de l’equip. Veurem com li va a Renault…

(Red Bull Media)

4. Max Verstappen (NL, Red Bull-TAG Heuer, baixa un lloc)

Una temporada de dues meitats per a Verstappen. Per una banda va extreure el millor del Red Bull i  normalment era davant del seu company. 11 podis són la seva marca més alta en una temporada i va guanyar dues curses de manera convincent.
Però ha d’esborrar els moments erràtics. Sobretot a principi de temporada va tenir força incidents que li van costat bons resultats a Xina, Baku i Mònaco, així com també el toc a Brasil amb Ocon, on podria haver deixat una mica més d’espai…

(Scuderia Ferrari)

3. Sebastian Vettel (D, Ferrari, baixa un lloc)

Vettel baixa una posició respecte l’any passat i crec que té sort de no baixar-ne més. Així com la temporada passada les seves opcions van desaparèixer amb algunes avaries de Ferrari, aquest any el monoplaça ha sigut pràcticament indestructible. Però diverses errades, sovint a la primera volta, han fet que el campionat es resolgués aviat. Tot i quedar davant de Räikkönen, Vettel queda darrere seu perquè se n’esperava més d’ell. Potser no el títol veient com està Hamilton, però si lluitar fins l’última cursa.

(Scuderia Ferrari)

2. Kimi Räikkönen (SF, Ferrari, puja sis llocs)

El cas de Räikkönen és el contrari que el de Vettel. Molts opinaven que el finès no mereixia un nou any de contracte a Ferrari però Räikkönen va guanyar a Austin i va marcar el mateix nombre de podis que el seu company, malgrat sovint ser sacrificat estratègicament i malgrat abandonar en quatre curses.
Creiem que el finès ha superat de molt les expectatives, i clarament segueix tenint ganes de competir, fitxant per Sauber per dues temporades amb gairebé 40 anys.

(Mercedes AMG F1)

1. Lewis Hamilton (GB, Mercedes, igual)

Novament Hamilton és el primer a la classificació i de forma merescuda. En un any on Ferrari ha estat més a prop, l’anglès ha aconseguit el rècord de punts en una temporada. Potser va tenir sort amb la pluja estiuenca, igualant les prestacions quan Mercedes patia, però també és cert que és el millor en condicions de mullat i això no és sort.
Hamilton va guanyar tant com sempre però a més va reduir els seus dies dolents. El seu pitjor resultat ha estat un cinquè, i ha igualat el rècord de podis en un any que ell mateix i Michael Schumacher comparteixen. Clar que té un gran cotxe, però aquest any ell ha marcat molt la diferència envers el seu company d’equip.

Les nostres votacions…

Feu clic per a ampliar (Fórmula 1 en Català)

Mencions honorífiques per a Pierre Gasly, Kevin Magnussen, Sergio Pérez, Romain Grosjean i Esteban Ocon, que també van rebre alguns punts per part nostra. Podríem dir per exemple que els pilots de Haas han tingut una meitat cadascun, amb Magnussen duent l’equip a les primeres curses i Grosjean sent erràtic al principi però superant el seu company al final. Dels de Force India, Pérez va obtenir el podi a Baku i va fer més punts que Ocon, però Ocon ha vist la seva temporada tacada per l’incident de Brasil malgrat haver superat habitualment al mexicà en classificació. Per últim però no menys important, Gasly gairebé va sumar tots els punts de Toro Rosso i puja a Red Bull com a premi – haurem de veure si està preparat per enfrontar-se a Verstappen…
Què, hi esteu d’acord? Com sempre, comenteu, critiqueu, ja ho sabeu!