19 d’octubre de 2018

La Pregunta: Gran Premi dels Estats Units



GP d'Estats Units: Com veieu l'arribada de joves pilots a la graella ?


Just Serrainat: L'arribada de nous pilots a la graella, crec que sempre hauria de ser una bona notícia  per la competició, opinió que
segurament els pilots més veterans no deuen compartir, ja que han de prendre la mida als nous oponents.
Ara haurem de veure la qualitat i adaptació d'aquests nous pilots a la competició, tot i que si no disposen d'un monoplaça
competitiu, tampoc podran demostrar el seu potencial.
Com ja hem comentat diverses vegades, alguns som partidaris d'una graella amb alguns equips més, que permetrien un
ventall més gran de pilots, però que sense una graella més compensada pel que fa als monoplaces, no serviria per res de
cara a l'espectacle.
S'haurà de veure com van evolucionant aquestes noves incorporacions però com he comentat, si segueixen aquestes
diferències tan grans entre els equips davanters i la resta, no crec que tinguin moltes oportunitats de demostrar del que
són capaços i ja sabem la poca paciència que tenen els equips si els resultats no són bons.



Núria Casas-Salat: 
Per una part em sembla bé i per una altra malament. Bé perquè hi ha molts joves talents a categories inferiors que es mereixen una oportunitat, només cal veure les curses.
Però no hem d’oblidar que pilotar un Fórmula 1 no és el mateix que pilotar un cotxe de categoria inferior. Recordo aquells temps en què els pilots amb talent es passaven anys fent de provadors a la categoria reina quant els tests no estaven tan restringits com ara. Això els donava un bagatge que actualment no tenen. D’aquestes proves sortiren pilots bons, segurs, i que sabien el que tenien entre mans, gairebé tots els pilots que ja porten anys a la f1 venen d’allà.
Actualment salten a una categoria superior només havent provat els cotxes en un o dos tests i prou. Llavors veiem bons pilots de categories inferiors, que quan pugen a un Fórmula 1 se’ls escapa de les mans i venen les virolles, les sortides de pista, els accidents per imprudències, i un pilot que prometia, deixa de ser bo i se’l critica fins a límits insospitats. Mentre que altres que son bons i que actualment són a la graella s’han quedat sense seient per un rookie. Preferiria que els joves fessin més quilometres en un f1 abans de posar-lo a competir.



Àlex March: A mi no m'agrada quan es tracta de pilots que venen amb un maletí a sota el braç. Moltes vegades aquests acaben deixant sense seient a pilots que segurament haguessin tingut destacades trajectòries a la Fórmula 1.
Em venen a la memòria pilots com Vergne, Buemi o Kobayashi que sorprenentment quan els seus equips van decidir prescindir d’ells, no van trobar cap altre volant.
A més a més, els pilots de pagament a la que s'acaben els cèntims sovint marxen de la graella sense pena ni glòria com pot passar amb el rus Sergey Sirotkin.
Per altra banda, sóc més comprensiu amb aquells joves que arriben a la Fórmula 1 per mèrits propis. Pilots que han lluitat, donat espectacle i demostrat el seu talent en categories inferior; tenen tot el meu respecte i admiració.
Aquest és el cas de Giovinazzi, Norris, Russell, Leclerc i Gasly; o els ja més experimentats Verstappen i Ocon.
Crec que estem davant d'una fornada de joves pilots que poden escriure veritables pàgines d'or a la història de la Fórmula 1.



Jordi Domènech: Crec que és un reflex de la societat actual. Abans era habitual que les coses anessin pas a pas, i que els pilots progressessin sense saltar-se nivells. L'automobilisme també es veia com a quelcom perillós per a la canalla, i molts pilots no deixaven els karts fins a la majoria d'edat, i alguns com Graham i Damon Hill no van còrrer la primera cursa en monoplaces fins als 23 o 24 anys. Avui en canvi es rar el pilot que debuta a la Fórmula 1 a aquesta edat. La immediatesa, tant present en la nostra vida actual, també hi és a l'hora d'escollir nous pilots, i en certa manera em decep. Crec que hi ha d'haver lloc per als talents formats i promocionats des dels 3 o 4 anys pels propis pares i més endavant per equips com Red Bull, però també lloc per als que es desenvolupen més tard. No tots els pilots gaudeixen d'oportunitats de ben petits i si algú és bo hauria d'arribar a la Fórmula 1, ja tingui 20 o 30 anys i hagi passat per la ruta establerta F3-F2 o no.
També cal dir que el poc espai a la graella actual fa que sigui complicat que tothom tingui lloc, i si ara la tendència son pilots més joves, doncs els pilots de Fórmula 1 s'aniran rejovenint...




Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.


Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana

Quins pneumàtics fa servir cadascú?

PilotEquipTou (groc)Supertou (vermell))Ultratou (violeta)
44. Lewis Hamilton
Mercedes337
77. Valtteri Bottas
Mercedes337
5. Sebastian Vettel
Ferrari238
7. Kimi Räikkönen
Ferrari338
3. Daniel Ricciardo
Red Bull-TAG Heuer346
33. Max Verstappen
Red Bull-TAG Heuer346
11. Sergio Pérez
Force India-Mercedes229
31. Esteban Ocon
Force India-Mercedes229
18. Lance Stroll
Williams-Mercedes229
35. Sergey Sirotkin
Williams-Mercedes139
27. Nico Hülkenberg
Renault238
55. Carlos Sainz Jr
Renault328
10. Pierre Gasly
Toro Rosso-Honda157
28. Brendon Hartley
Toro Rosso-Honda247
8. Romain Grosjean
Haas-Ferrari148
20. Kevin Magnussen
Haas-Ferrari238
14. Fernando Alonso
McLaren-Renault655
2. Stoffel Vandoorne
McLaren-Renault535
9. Marcus Ericsson
Sauber-Ferrari229
16. Charles Leclerc
Sauber-Ferrari139


Horaris del GP d'Anglaterra

Divendres 
Lliures 1: 17.00 (Movistar)
Lliures 2: 21:00 (Movistar)

Dissabte
Lliures 3: 20.00 (Movistar)
Qualificació: 23.00 (Movistar)

Diumenge
Cursa: 20.10 (Movistar)


Breus d'última hora:

- Lewis Hamilton pot ser campió del món aquest cap de setmana. Li calenvuit punts més que a Vettel
-40 aniversari dels Grans Premis de Formula 1 als Estats Units.
-Estratégia conservadora de Mclaren en la tria dels pneumàtics.






No us oblideu de fer la Superporra!! 
Teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!

feu clic a la imatge per anar-hi