22 d’agost de 2018

La Pregunta: Gran Premi de Bèlgica



GP de Bèlgica: Fa bé Alonso retirant-se de la Fórmula 1?


Just Serrainat: No em considero un Alonsomaníac (essencialment mai he estat mitòman en cap aspecte) i la marxa d'Alonso de la Fómula 1, no afectarà ni molt menys la meva afició per les curses, però crec que hauria de ser recordat com un dels grans pilots d'aquesta categoria.
També s'ha d'agafar aquesta retirada amb certa cautela, si tenim en compte les seves declaracions al comunicat, on deixa clarament oberta la possibilitat de tornar en un futur, al campionat.
Entenc que aquesta retirada ve donada per la frustració d'aquests últims anys, on no ha pogut disposar d'unes eines que li hagin permès demostrar el seu potencial i això després d'uns primers anys lluitant sempre amb els millors i amb dos campionats del món guanyats, portaria al  desànim a qualsevol esportista.
Per un pilot com Fernando Alonso, com per a qualsevol persona, la part econòmica té la seva importància, però el fet d'enfrontar-se a nous reptes i divertir-se amb el que fa, és tant o més important que els diners i aquest crec que és el factor determinant de la seva decisió.
La seva participació en el WEC i la Indycar, li han fet veure que hi ha vida fora de la Fórmula 1 i la possibilitat d'assolir nous reptes i gaudir novament de la seva feina, més si tenim en compte que el seu prestigi li ofereix la possibilitat de córrer amb els millors equips i aspirar a guanyar campionats en altres disciplines del motor. Les notícies dels últims dies, com l'oferta de la Nascar demostren que el seu futur al món del motor està més que assegurat, a més del seu repte personal d'aconseguir la triple corona (GP de Mónaco, 24 hores de Lemans i les 500 Milles d'Indinápolis), de les que ja n'ha aconseguit dues i que crec que intentarà assolir en els pròxims anys.
En definitiva, si crec que en aquest moment és una bona opció la retirada del pilot de la categoria reina, per recuperar l'il·lusió en el que fa i perseguir nous reptes, però no descartaria que pogués tornar-hi, si rep una oferta per part d'un equip guanyador i amb possibilitats.

Núria Casas-Salat: Sincerament jo crec que si. Alonso és molt bon pilot, però les seves possibilitats d'anar a un equip competitiu són minses, i això ho hem pogut veure des de que Rosberg es va retirar de la competició. Actualment Mercedes és un dels millors equips de la graella, i aquesta escuderia va optar per fitxar a Bottas enlloc d'Alonso. No crec ni que estigués a la llista que tenia Mercedes per fitxar-lo, tot i que alguns mitjans espanyols especulaven que Fernando hi era. Però el fet va ser que van decantar-se pel pilot finès abans que agafar a l'asturià.
Aquest fet s'ha anat repetint. Red Bull no fitxa ningú que no estigui a la seva òrbita. Aposta abans per pilots joves que té en plantilla que no pas per un pilot amb experiència com Alonso i els moviments de l'escuderia han estat clars. Al marxar Ricciardo ja tenien clar que volien pujar a Gasly.
A Ferrari tampoc el volen, tenen a Räikkönen i si aquest no el renoven pujaran a Leclerc.
Què li queda a Alonso? Continuar a una escuderia que no acaba de funcionar i anar-se cremant com a pilot, ja que el tercer títol de campió mundial el té molt lluny.
Si marxa de la Fórmula 1 té la possibilitat de guanyar el WEC, on té el millor cotxe de la graella; i també pot anar a la IndyCar. Són nous reptes que pot fer un pilot de la talla de Fernando, aconseguir la triple corona.

Joan Enric Fugueras: Afirmar exhaustivament "fa bé" és complicat. És ben cert que ell ha vist que no disposa, ni disposarà a curt plaç, de material per aconseguir un tercer mundial. Es podría donar el cas en cas d'una revolució reglamentària com la que es va donar al 2009, quan el modest equip Brawn es va endur el mundial...però Mclaren no sembla, ara mateix, candidata per repetir aquella gesta històrica.
Així que Alonso cerca nous reptes i, amb Le Mans i Monaco al sarró, vol la Triple Corona, i li falta la peça mes complicada com són les 500 milles i, si les vol, haurà d'anar als Estats Units.
També desitja el mundial de resisténcia, i en aquesta tasca està ben situat dins l'estructura de Toyota; sembla que s'ho pot endur...si no tornen a haver-hi badades a l'hora de dissenyar els cotxes que porten sorpreses a les verificacions.
Fa bé? Si és per centrar-se en aquests nous reptes i passar fulla de la F1 crec que si, que és una bona maniobra, perquè compaginar la F1 amb altres campionats es complicat i ell vol mes títols que, a la F1, semblen ja territori prohibit.


Jordi Domènech: En principi hem de pensar que fa el que ell considera millor, així que "sí", fa bé. Ara bé, tots tenim claríssim que si Alonso i sobretot McLaren haguessin estat lluitant per les victòries a la Fórmula 1, l'asturià continuaria al campionat.
Al capdavall els esportistes d'elit el que volen es guanyar i demostrar als demés que són millors que els altres. Alonso considera que no pot fer-ho a la Fórmula 1 i per tant per això ha començat aquesta batalla per la Triple Corona.
Així doncs, ara el seu objectiu és el WEC, on Toyota lluita contra si mateixa i podríem dir que Alonso gaudeix d'una superioritat estil Mercedes on el màxim repte és superar als companys.
Penso que si va a la IndyCar, on els cotxes són pràcticament iguals més enllà de motor Chevrolet o Honda, i aconsegueix guanyar de seguida, si que demostrarà més coses, doncs no és fàcil lluitar contra homes que porten 20 anys al campionat i que coneixen tots els ets i uts de les estratègies i les banderes grogues, o contra equips com Penske i Ganassi que són autèntiques llegendes del motor americà.
Crec però que Alonso encara tastarà alguna vegada més els Fórmula 1. Ja sigui en un test, o un retorn cara al 2021, però crec que encara no ha acabat la feina aquí... 

Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.


Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana

Quins pneumàtics fa servir cadascú?

Pilot Equip Mitjà Tou Supertou
44. Lewis Hamilton
Mercedes 3 4 6
77. Valtteri Bottas
Mercedes 3 4 6
5. Sebastian Vettel
Ferrari 2 4 7
7. Kimi Räikkönen
Ferrari 1 5 7
3. Daniel Ricciardo
Red Bull-TAG Heuer 1 4 8
33. Max Verstappen
Red Bull-TAG Heuer 1 5 7
11. Sergio Pérez
Force India-Mercedes 2 3 8
31. Esteban Ocon
Force India-Mercedes 2 3 8
18. Lance Stroll
Williams-Mercedes 2 2 9
35. Sergey Sirotkin
Williams-Mercedes 1 3 9
27. Nico Hülkenberg
Renault 1 4 8
55. Carlos Sainz Jr
Renault 2 3 8
10. Pierre Gasly
Toro Rosso-Honda 1 4 8
28. Brendon Hartley
Toro Rosso-Honda 2 3 8
8. Romain Grosjean
Haas-Ferrari 2 3 8
20. Kevin Magnussen
Haas-Ferrari 1 4 8
14. Fernando Alonso
McLaren-Renault 4 5 4
2. Stoffel Vandoorne
McLaren-Renault 4 5 4
9. Marcus Ericsson
Sauber-Ferrari 1 4 8
16. Charles Leclerc
Sauber-Ferrari 2 3 8


Horaris del GP d'Austràlia

Divendres
Lliures 1: 11.00 (Movistar)
Lliures 2: 15:00 (Movistar)

Dissabte
Lliures 3: 12.00 (Movistar)
Qualificació: 15.00 (Movistar)

Diumenge
Cursa: 15.10 (Movistar)


Breus d'última hora:

-Pierre Gasly ha estat promocionat a Red Bull i compartirà equip amb Max Verstappen la temporada vinent.

-Lando Norris provarà el MCL33 durant la primera sessió de lliures en el que sembla un càsting entre ell i Vandoorne per saber qui serà el company d'equip de Sainz.

-Millora l'estat de salut del tricampió i assessor de Mercedes, Niki Lauda.

-L'equip Force India ja no forma part de la Fòrmula 1 i perd d'aquesta manera tots els punts acumulats. Els seus actius han estat adquirits pel consorci liderat per Lawrence Stroll, el qual ha fundat un nou equip anomenat Racing Point Force India.



No us oblideu de fer la Superporra!! 

feu clic a la imatge per anar-hi