5 de juliol de 2018

La Pregunta: Gran Premi d'Anglaterra.



GP d'Anglaterra: Creieu que Ferrari hauría d'haver ordenat que Raikkonen deixés passar Vettel ?


Just Serrainat: Ja tenim aquí una altra de les grans qüestions de la competició, que és si hi ha d'haver ordres d'equip envers els ​pilots​ o no.
​No hem d'oblidar que al cap i a la fi, això no deixa de ser un negoci i s'ha de treure el màxim de rendibilitat per poder  pagar al personal i millorar el monoplaça el màxim possible i la posició final de la  temporada és una variable més dels ingressos  ​finals de les escuderies.       
​Des d'aquest punt de vista, als equips suposo que no els és tan important quin dels seus dos pilots ​​ ​pugui guanyar el campionat,  tot i que des d'un punt de vista d'imatge i ​màrqueting, si té la seva importància i casos com els d'aquests cap de setmana, podrien portar a final de temporada una garrotada moral, si Vettel perdés el campionat per aquests tres punts que els seu company va  treure de més per la segona posició.
Personalment no estic en contra de les ordres d'equip, ja que com el seu nom indica, representa que és un conjunt de gent que treballa per aconseguir el millor pel grup i si un dels dos pilots té més possibilitats per aconseguir guanyar la competició, l'altre pilot ha de lluitar per ajudar al seu company a aconseguir-ho.
Un altre tema són els egos dels pilots i aquí ja entrem en un tema molt més espinós i delicat, que ha portat de corcoll als equips durant molts anys.
Acabaré amb una frase que va dir Fangio i que crec que hauria de definir no només la fórmula 1, sinó moltes altres competicions :
"La Fórmula 1  és en primer lloc un campionat d'equips, després de cotxes i per últim de pilots".



Núria Casas-Salat: No. Primer de tot diré que Vettel no era més ràpid que Räikkönen, van acabar a 3,181 segons de distància, i Kimi va marcar el temps de volta ràpida a l’últim moment perseguint a Verstappen. En cap moment Sebastian es va enganxar al seu company d’escuderia, anaven mantenint la distància entre els 2. Deixar-lo passar hauria sigut escandalós.  Sí que son 3 punts importants per el mundial, però estem a mig mundial, no al final, i en aquest moment el campionat no es decideix per 3 punts. A més a més Kimi havia fet una bona cursa i s’havia treballat aquest segon lloc, i els 2 pilots tenen opcions reals de competir pel mundial, cap dels 2 està descartat.
Fem una mica de memòria dins la mateixa escuderia: FERRARI. Recordeu aquell GP d’Àustria el 2002 quan encara es deia A1-Ring? Si el mateix que Rubens Barrichello va aixecar el peu de l’accelerador a uns metres de la meta, per deixar passar al seu company d’equip (M. Schumacher) i van quedar a 0,182 segons. Tota la grada va manifestar el seu desacord amb xiulets a aquesta ordre d’equip. Tan és així que el mateix Michael va pujar al seu company Rubens al calaix més alt del podi i ell es va quedar segon. Però els punts se’ls va emportar Schumi.
Més memòria a Ferrari. Alemanya 2010. A la volta 46 del GP, Rob Smedley li va dir a Massa per ràdio “Fernando és més ràpid que tu, confirma que has entès el missatge”. A la volta següent Felipe va aixecar el peu per deixar passar a Alonso i així donar-li la victòria. Llavors l’enginyer va dir a Massa “Bon noi, ara continua enganxat (a Alonso). Ho sento”. En aquell cas la FIA es va replantejar les ordres d’equip i va sancionar a Ferrari amb 78.000€
Les ordres d’equip mal empleades no son bones per l’espectacle, ni en un cas ni en l’altre eren els punts finals del mundial. Diferent seria que fos l’ultima cursa, o de les ultimes, i que un dels 2 pilots ja no tingués opcions al títol. Llavors les ordres d’equip estan justificades.



Àlex March: Sense cap mena de dubte.
Aquest mundial del 2018 està sent el més competit d'aquests últims anys d'era híbrida. Actualment ja portem 4 guanyadors diferents en 9 curses cosa que no està gens malament.
Té pinta que el títol no es decidirà fins a la última cursa, així que considero d'una vital importància que els equips que lluiten pel campionat defineixin un primer i un segon pilot per tal de no deixar escapar ni un sol punt.
De ben segur que no serà presa fàcil poder derrotar a Lewis Hamilton, ja que crec que Mercedes continua tenint un monoplaça lleugerament superior a Ferrari i Red Bull.  Mentre que els austríacs estan en guerres internes entre els pilots com a conseqüència de la gran igualtat entre ells, a can Ferrari s'ha vist que hi ha un pilot clarament per sobre durant tota la temporada i aquest no és altre que Sebastian Vettel.
Per tant fora important pels italians poder contrarestar aquesta petita superioritat del Mercedes amb les ordres d'equip, perquè d'aquesta manera l’alemany arribi amb les màximes opcions a final de temporada.
És cert que les ordres d'equip no estan ben vistes pels espectadors d'arreu del món, i menys a Àustria on tenim el precedent entre Schumacher i Barrichello.
No obstant, quan acabi el campionat la gent recordarà qui és el campió i no pas quina escuderia va utilitzar-les.
De ben segur que "Il comendatore" no hauria dubtat ni un sol moment en aplicar-les.




Jordi Domènech: No. Puc entendre les raons darrere el pensament. Probablement el mundial es decideixi entre Lewis Hamilton i Sebastian Vettel, i per tant cada punt és important, especialment quan Ferrari porta anys sense guanyar el títol i no sembla tenir un cotxe superior. Igual a vegades, però no superior al Mercedes.
Ara bé, els meus inicis de seguir la Fórmula 1 coincideixen amb els últims anys triomfants de Williams, i podria dir que la seva filosofia respecte a les curses és la que més m'agrada. Per exemple, el 1997 Jacques Villeneuve lluitava amb Michael Schumacher, mentre que el seu company Heinz-Harald Frentzen era lluny del liderat, però Williams només va plantejar-se ordres d'equip un cop Frentzen ja no tenia opcions matemàtiques, i que jo sàpiga, Frentzen només va deixar passar Villeneuve a Jerez, ja a l'última cursa.
En el cas que ens ocupa, crec que encara és massa aviat com per plantejar-se ordres d'equip, i també és un tema de mantenir la motivació de Räikkönen: si tu el "maltractes", pot ser que després el pilot rendeixi per sota de les seves possibilitats. En canvi, si fomentes que pugui lluitar per victòries, pot ser important per a robar punts als rivals.
Concretament amb Räikkönen, és possible que encara s'estigui decidint la seva continuïtat de cara al 2019. Si el deixes còrrer lliurement podràs prendre una decisió amb més dades que no si tens un pilot desmotivat i enfadat per haver-se de deixar passar.
Per a acabar, Ferrari i/o Vettel han perdut més punts per errades (passada de frenada a Baku, estratègia a Montmeló, penalització a Àustria) que no pas els 3 que haurien guanyat frenant a Räikkönen. Per guanyar a Mercedes s'ha de ser quasi perfecte, així que cal limitar les errades també.


Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.


Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana

Quins pneumàtics fa servir cadascú?

Pilot Equip Dur (blau) Mitjà (blanc) Tou (groc)
44. Lewis Hamilton
Mercedes 1 4 8
77. Valtteri Bottas
Mercedes 2 3 8
5. Sebastian Vettel
Ferrari 1 4 8
7. Kimi Räikkönen
Ferrari 1 4 8
3. Daniel Ricciardo
Red Bull-TAG Heuer 2 3 8
33. Max Verstappen
Red Bull-TAG Heuer 2 4 7
11. Sergio Pérez
Force India-Mercedes 1 3 9
31. Esteban Ocon
Force India-Mercedes 1 3 9
18. Lance Stroll
Williams-Mercedes 1 3 9
35. Sergey Sirotkin
Williams-Mercedes 2 2 9
27. Nico Hülkenberg
Renault 2 1 10
55. Carlos Sainz Jr
Renault 1 2 10
10. Pierre Gasly
Toro Rosso-Honda 1 2 10
28. Brendon Hartley
Toro Rosso-Honda 1 2 10
8. Romain Grosjean
Haas-Ferrari 1 3 9
20. Kevin Magnussen
Haas-Ferrari 1 3 9
14. Fernando Alonso
McLaren-Renault 1 4 8
2. Stoffel Vandoorne
McLaren-Renault 1 4 8
9. Marcus Ericsson
Sauber-Ferrari 1 3 9
16. Charles Leclerc
Sauber-Ferrari 1 3 9


Horaris del GP d'Anglaterra

Divendres 
Lliures 1: 11.00 (Movistar)
Lliures 2: 15:00 (Movistar)

Dissabte
Lliures 3: 12.00 (Movistar)
Qualificació: 15.00 (Movistar)

Diumenge
Cursa: 15.00 (Movistar)


Breus d'última hora:

- Primer Gran Premi sense Eric Boullier; que ha dimitit del seu càrrec a Mclaren
- Charles Leclerc diu que, malgrat els resultats, encara no te la necèssaria confiança






No us oblideu de fer la Superporra!! 
Teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!

feu clic a la imatge per anar-hi