Crònica GP d’Àustria: Red Bull guanya al Red Bull Ring

Inici valent de Bottas.  Una
vegada donada la sortida, amb Alonso sortint des del pit lane, Räikkönen fa
una valenta sortida, ficant-se entre els dos Mercedes en una agosarada
maniobra, però se’n va llarg a la tercera corba, i Vettel trepitja la gespa i
cau fins a la vuitena posició. Bottas cau unes posicions enrere però
de seguida remunta i fa un valent avançament per fora a Kimi, mentre que veiem a
Hamilton marxar, en el que semblava una nova cursa del britànic cap a la
victòria…però això no havia fet mes que començar.
Mentre Hamilton aconsegueix un coixí de 1,4 segons sobre Bottas i Vettel
avança Grosjean, Leclerc surt llarg i se’n va a l’escapatòria de sorra i
Vandoorne te una topada amb Gasly, que ja el marcarà per tota la cursa.
  
Cursa estabilitzada, o aixó sembla. Treu
segons en Hamilton als rivals i marxa davant, mentre Ricciardo pressiona a
Raikkonen que va amb pneumàtics ultratous, que li han anat be fins a aquest
moment (volta 10) però tot apunta que poden iniciar la seva davallada, i tots
els pilots inicien una fila índia que ens fa témer que veurem una pel·lícula
que ja hem vist vàries vegades; Alonso, atrapat al darrera del grup demana per
ràdio al seu equip que cal un canvi d’estratègia, doncs no es vol passar la
cursa així.

En aquest moment, assistim a una trencada de motor de Hülkenberg, que treu
una gran quantitat de fum blanc per l’escapament i ens fa témer que pot haver
regat la pista d’oli. Immediatament, a la volta següent, es Bottas qui veu
desesperat com s’atura el seu Mercedes degut a un problema hidràulic. Això
causa un Virtual Safety Car que fa que gairebé tothom entri a fer la que,
semblava, única aturada per canviar pneumàtics…menys Hamilton, que es queda
en pista, a 13 segons del segon classificat. El no entrar es una errada, i així
ho reconeix l’equip per ràdio quan Hamilton demana explicacions al seu
enginyer. Vettel, que ja s’ha aturat es a 22 segons darrera seu, i un pit stop
son 20 segons, així qu
e el marge es molt just. Finalment, Hamilton entra a canviar pneumàtics a
la volta 25, i torna en quarta posició, entre els dos Ferrari.

Verstappen es ara un sorprenent líder de cursa.

La paraula es “Blistering”. De cop i volta, així com al ciclisme apareix el senyor del martell, aquí apareix el senyor Blistering, que es presenta sense anunciar-se, degut a una temperatura de pista de 46 graus, i ho fa per quedar-se durant tota la cursa. Hamilton ja te els pneumàtics calents i s’acosta a Räikkönen, mentre Sainz es queixa de vibracions, i Ricciardo és darrera de Verstappen, líder, a sis segons.
Räikkönen, darrera de Ricciardo, avisa per ràdio que veu blistering al pneumàtic posterior esquerra del cotxe del pilot australià…a partir d’aquí, menys per Ferrari, tothom patirà aquest problema de butllofes al pneumàtic que acaben esclatant. Sainz fa una segona aturada no prevista, degut a aquest fenomen…una aturada molt lenta.

El desenllaç. Som ara a la volta 38, i Raikkonen avança a Ricciardo, que pateix un enorme blistering als seus pneumàtics posteriors. En aquest moment de la cursa, tothom està gestionant pneumàtics, mimant l’accelerador i sent suau al aplicar tracció, doncs excepte els monoplaces de Maranello, que han resolt be un problema que els hi va aparèixer als lliures de divendres, la resta pateixen de sobreescalfament a les gomes posteriors. A la volta 39 Vettel passa a Hamilton, al que li han dit des del mur que mantingui els pneumàtics freds…però no pot evitar que a la volta 42, el blistering l’ataqui a ell també.

La gestió perfecta . Ara es Verstappen qui es doctora en l’art de gestionar els pneumàtics doncs, malgrat patir ja blistering a la roda davantera dreta (no massa preocupant) comença a patir-ho a la roda posterior esquerra, però malgrat això, roda líder de forma constant i parlant per ràdio amb una tranquil·litat espectacular. A la volta 53 Hamilton fa una segona aturada, doncs el blistering es enorme ja, i surt a pista cinquè, darrera Ricciardo, que abandonarà dues voltes mes tard per un problema amb el canvi de velocitats.
Però la gran sorpresa vindrà a les darreres voltes de cursa, quan Hamilton ha de plegar per un problema amb la pressió de combustible. Els dos Mercedes fora…feia molt que no véiem això!
Finalment, Verstappen aconsegueix entrar primer, per a joia dels milers de fans que han vingut a veure’l, amb Räikkönen segon i Vettel tercer, en una sorprenent decisió de Ferrari, que no ha aturat al finlandès perquè Vettel sigui segon…qui sap si aquests punts valdran un mundial al final de temporada…

(Copyright de les fotografíes: Red Bull Racing content pool)

-Renault. Una cursa amb ombres sobre la fiabilitat.
-Mercedes. Potser es injust aquest semàfor vermell, però els dos cotxes fora, i això es un fet.

-Ferrari.  Amb Räikkönen segon, potser han perdut valuosos punts.

-Pirelli Una vegada mes ens hem de preguntar si les curses han d’estar tan vinculades als pneumàtics; si aquest es el camí real a seguir.

-Alonso Guanya moltes posicions sortint desde el pitlane, acabant vuité.

-Max Verstappen. Fa una gran gestió dels pneumàtics i guanya la cursa.
-Haas. Aconsegueixen un gran resultat.

Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 25 Max Verstappen 33 Red Bull-TAG Heuer RB14 1h 21’56.024 5 71
2 18  Kimi Räikkönen 7 Ferrari SF71H +1.504 4 71
3 15 Sebastian Vettel 5 Ferrari SF71H +3.181 3 71
4 12 Romain Grosjean 8 Haas-Ferrari VF-18 +1 volta 6 70
5 10 Kevin Magnussen 20 Haas-Ferrari VF-18 +1 volta 8 70
6 8 Esteban Ocon 31 Force India-Mercedes VJM11 +1 volta 11 70
7 6 Sergio Pérez 11 Force India-Mercedes VJM11 +1 volta 17 70
8 4 Fernando Alonso 14 McLaren-Renault MCL33 +1 volta 14 70
9 2 Charles Leclerc 16 Sauber-Ferrari C37 +1 volta 13 70
10 1 Marcus Ericsson 9 Sauber-Ferrari C37 +1 volta 20 70
11 Pierre Gasly 10 Toro Rosso-Honda STR13 +1 volta 12 70
12 Carlos Sainz 55 Renault R.S.18 +1 volta 9 70
13 Lance Stroll 18 Williams-Mercedes FW41 +2 voltes 15 69
14 Sergey Sirotkin 35 Williams-Mercedes FW41 +2 voltes 18 69
15 Stoffel Vandoorne 2 McLaren-Renault MCL33 Canvi 16 65
AB Lewis Hamilton 44 Mercedes W09 EQ Power+ Pressió benzina 2 62
AB Brendon Hartley 28 Toro Rosso-Honda STR13 Mecànica 20 54
AB Daniel Ricciardo 3 Red Bull-TAG Heuer RB14 Canvi 7 53
AB Valtteri Bottas 77 Mercedes W09 EQ Power+ Pressió hidràulica 1 13
AB Nico Hülkemberg 27 Renault R.S.18 Motor 10 11