23 de maig de 2018

La Pregunta: GP de Mònaco



GP de Mònaco: Us està impressionant la temporada de l'heroi local Charles Leclerc?


Just Serrainat: ​He de reconèixer que és un pilot que no havia seguit a les categories inferiors, però que ha fet un llarg recorregut en diferents competicions, on sempre ha fet molt bon paper, en diversos campionats de diferents categories en Karts, bons resultats a la Fórmula Renault i Fórmula 3 Europea, a més de guanyar el 2016 el campionat de GP3 i el 2017 el de Fórmula 2 (Successora de la GP2).
La veritat és que ha sorprès bastant a tothom la bona adaptació del pilot als monoplaces de Fórmula 1 i això s'ha reflectit en un bon començament de temporada, on en les primeres cinc curses del campionat ja ha estat capaç d'aconseguir nou punts, amb un cotxe com el Sauber, que no destaca precisament a la graella del campionat pel seu rendiment, tot i les seves últimes millores.
Ara haurem de veure si aquesta corba ascendent es manté durant la resta de l'actual campionat i la seva evolució com a pilot dins la competició (hem de tenir en compte que és molt jove),continua a bon ritme i és probable que si continua en aquesta línia, puguem acabar veient-lo en un futur, pilotant un dels monoplaces de Ferrari.

Núria Casas-Salat: ​Sincerament si. Em sorprèn la capacitat que ha tingut en adaptar-se a la Fórmula 1, on els monoplaces són més potents que els de les categories inferiors. Leclerc és un bon pilot, i tot i portar un Sauber en sap treure un bon rendiment, d'aquí que amb només 5 curses ja porti 9 punts. També s'ha de dir que el Sauber ha millorat en relació a la temporada passada, però si el pilot no en sap, els punts no venen sols.
Podríem dir que a Bakú va aprofitar el moment per fer els punts en una cursa que van abandonar 3 pilots de les escuderies fortes (els 2 Red Bull i un Mercedes), però al Circuit de Barcelona Catalunya també va puntuar. O sigui que no crec que sigui flor d'un dia que el veiem puntuant, de fet ja aquestes dues ultimes curses s'ha colat a la Q2. No seria d'estranyar que en un parell o tres anys el veiéssim en una escuderia millor que Sauber. Al ser un pilot de l'òrbita Ferrari, no crec que l'escuderia vermella el deixi escapar, i en un futur podria ser el substitut que estaven esperant després de la prematura mort de Jules Bianchi.
A veure com li va a la cursa de casa seva.

Joan Enric Fugueras: Impressionant no sería la paraula, però és perque no podem deixar de banda que el material del que disposa, malgrat l'injecció de diners d'Alfa Romeo, és del pitjor de la graella, peró si que està confirmant que és una futura estrella de la Formula 1.
Tots recordem les seves actuacions de la GP3 i, sobretot, com va brillar a la GP2, amb alguna cursa memorable; i en la temporada actúal ja ens ha ensenyat que té unes dots brillants però, repeteixo, l'armament del que disposa en el camp de batalla de la Fórmula 1 és el que és, i no pot anar més amunt.
El seu futur teòric és l'arribada a Ferrari d'aquí un temps, i és allà on, probablement, demostrarà el que val i, si la gent de Maranello el poden dotar d'un cotxe competitiu, li permetrà guanyar curses. Un mundial?...és aviat per parlar en aquests termes, però si la lògica segueix el camí marcat (però la lògica moltes vegades no és gaire aficionada als esports de motor), esdevindrà campió mundial de Fórmula 1.

Jordi Domènech: Havent seguit ja fa alguns anys la carrera de Charles Leclerc, no puc dir que em sorprengui. De Leclerc en sabem les grans remuntades, la tenacitat a la GP3 fa dos anys i el domini de la Fórmula 2 la temporada passada, però si quelcom m'ha impressionat és la seguretat i la serenitat en el debut a la màxima categoria. Avui en dia els pilots joves gaudeixen de molts menys quilòmetres de proves abans de la temporada de debut comparats amb els seus homòlegs de fa 10 o 15 anys. Les errades o els accidents a les primeres curses podrien ser disculpables i fins i tot normals.
Però Leclerc ha comès molt poques errades, algunes virolles en entrenaments i de fet en cursa només una virolla a Xina. Aprofitant les ocasions quan les té, el monegasc n'està traient profit del Sauber (que també ha millorat respecte l'any passat) per haver sumat ja 9 punts. També està començant a dominar al seu company Marcus Ericsson, un home en part infravalorat però que va comparar força bé amb Pascal Wehrlein.
Els encerts de Leclerc coincideixen en el temps amb els errors a Haas de Romain Grosjean. Sabem que Ferrari normalment no puja a un pilot tant jove als seus cotxes, i menys si Kimi Räikkönen continua amb el seu bon estat de forma. Però no seria estrany veure una dupla Leclerc-Magnussen a Haas la temporada que ve.
En tot cas, encara és aviat a la temporada. Veurem com continua la cosa, si Leclerc segueix fent bona feina i amb els peus a terra, no en tinc cap dubte de que progressarà a la graella...


Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.


Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana

Quins pneumàtics fa servir cadascú?

Pilot Equip Supertou Ultratou Hipertou
44. Lewis Hamilton
Mercedes 2 2 9
77. Valtteri Bottas
Mercedes 1 3 9
5. Sebastian Vettel
Ferrari 1 2 10
7. Kimi Räikkönen
Ferrari 1 2 10
3. Daniel Ricciardo
Red Bull-TAG Heuer 1 1 11
33. Max Verstappen
Red Bull-TAG Heuer 1 1 11
11. Sergio Pérez
Force India-Mercedes 1 2 10
31. Esteban Ocon
Force India-Mercedes 1 2 10
18. Lance Stroll
Williams-Mercedes 1 1 11
35. Sergey Sirotkin
Williams-Mercedes 1 1 11
27. Nico Hülkenberg
Renault 1 1 11
55. Carlos Sainz Jr
Renault 1 1 11
10. Pierre Gasly
Toro Rosso-Honda 1 2 10
28. Brendon Hartley
Toro Rosso-Honda 1 2 10
8. Romain Grosjean
Haas-Ferrari 1 3 9
20. Kevin Magnussen
Haas-Ferrari 2 2 9
14. Fernando Alonso
McLaren-Renault 2 2 9
2. Stoffel Vandoorne
McLaren-Renault 2 2 9
9. Marcus Ericsson
Sauber-Ferrari 2 1 10
16. Charles Leclerc
Sauber-Ferrari 1 2 10


Horaris del GP d'Espanya

Dijous
Lliures 1: 11.00 (Movistar)
Lliures 2: 15:00 (Movistar)

Dissabte
Lliures 3: 12.00 (Movistar)
Qualificació: 15.00 (Movistar)

Diumenge
Cursa: 15.10 (Movistar)


Breus d'última hora:

-Un total de quatre pilots debutaran a Mònaco amb un Fórmula 1. Aquests són Leclerc, Sirotkin i els dos pilots de Toro Rosso.

-Romain Grosjean arrosega una penalització de tres posicions a la graella pel incident de la primera volta a Montmeló.

-Com cada edició del Gran Premi de Mònaco, els entrenaments lliures es cel·lebren el dijous. Aquest fet es deu a que antigament es feia coincidir el Gran Premi amb la setmana en que queia el dia de l'Ascensió, que és un dijous festiu a Mónaco.

-Max Verstappen només ha acabat una vegada la cursa del Principat. Veurem si aquest any té més sort.


No us oblideu de fer la Superporra!! 
Teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!

feu clic a la imatge per anar-hi