13 de març de 2018

La nostra visió sobre els tests a Montmeló

Ja han passat els tests de pretemporada al Circuit de Barcelona-Catalunya. Val a dir que el nostre es un esport estrany on no s'entrena. És ben cert que existeixen els simuladors, però els veterans trobem a faltar aquelles sessions d'entrenaments privats en qualsevol moment de la temporada que van ser liquidats en honor a la limitació de despeses...despeses que van portar als equips a crear enormes X-Box multipantalla que, dubto molt, puguin igualar mai a un F1 rodant en pista; i barates, tampoc ho son precisament.
En qualsevol cas, enguany només tenim tests a inici de temporada i alguns "filming days" que no aporten res als equips, i així ho hem d'acceptar.
Hem tingut uns tests marcats per la novetat de l'Halo, un estri que no agrada a ningú però que ha arribat per quedar-se, al menys de moment, tot i que molts esperem que en un futur proper veiem com va evolucionant i minimitzant-se o, potser, ser descartat per adoptar la cúpula que ja ha provat l'Indycar, molt més estètica i que protegeix igual. Però això es una hipòtesi que es fa aquest humil redactor.
L'equip de Formula 1 en català.cat 2018, renovat, ampliat, i amb la novetat de la presència d'un redactor afincat a Anglaterra, ha tret unes conclusions en funció del que ha vist amb la seva presència "in situ" en moltes jornades d'aquests tests.
Hem trobat una Ferrari i un Red Bull Racing molt parells, però que generen seriosos dubtes sobre si podran amb Mercedes que, a priori sembla engegar com l'escuderia favorita. Les dades ens fan pensar que Mercedes no ens ha mostrat les seves cartes doncs ha fet poques proves amb pneumàtics tous, rodant amb els durs, mentre  els altres provaven les noves gomes que ha creat Pirelli, un compost anomenat hipertou, que pot ser molt útil a pistes com Baku, on els supertous resultaven ser massa durs i tot.
També hem vist que Honda s'ha mostrat més fiable ara que motoritza a Toro Rosso, però es clar, no sabem fins a quin punt el motor estava apretat, i potser jugaven a prioritzar la fiabilitat...una cosa que ens ha confirmat que si ha fet Renault, i fa pensar que poden començar a fallar els motors francesos quan siguin víctimes de les exigències que obliguen les curses.
No oblidem que aquest any amb només tres motors cal fer tota la temporada...i veient els problemes que han tingut Red Bull, McLaren i Renault, fa pensar que potser aviat comencem a veure algunes penalitzacions al haver d'estrenar el quart  motor. Val a dir que els problemes de McLaren han vingut per una errada de disseny, fàcilment sol·lucionable, doncs al voler estrènyer tant la part posterior del monoplaça (segons ens explicava l'Albert Fàbrega), han creat un petit problema al no aconseguir una adequada evacuació de la calor que generava el seu turbocompressor.
També ens ha cridat l'atenció que Sauber-Alfa Romeo pot haver creat un cotxe excessivament complicat de portar al límit, doncs hem vist varies sortides de pista en mans dels seus pilots.
Ferrari ha estat el més ràpid en les dues setmanes de tests, fent un total de 929 voltes i marcant uns temps molt competitius; Mercedes es qui més ha rodat, 1040 voltes, però no han fet el millor temps...però com hem dit, sembla que alguna cosa es guarden encara.
McLaren sembla que funciona, però no es per tirar coets, son els que han rodat menys, 599 voltes.
Toro Rosso ha fet 822 voltes, i sembla que te bon feeling amb els seus nous socis japonesos...fins i tot Honda, en un tuit, va dir que mai la comunicació havia estat tant fàcil...sembla una petita clatellada als seus antics socis de Woking.
La decepció ha vingut, potser, per part de Force India i Williams; sobretot per part de l'escuderia que dirigeix la filla de Sir Frank que, malgrat la gran il·lusió generada per la presencia de Robert Kubica, sembla estar força enrere...però tots sabem que en uns tests no podem avançar fets, i que fins a les primeres sessions de lliures a Melbourne, no veurem quina es la realitat.
Sigui com sigui, ja tenim una nova temporada damunt nostre, que esperem ens porti igualtat sobre la pista i que algú planti cara, de forma ferma, a Mercedes.
Un nou títol de Hamilton? Un altre de Vettel? La sorpresa de Verstappen o Ricciardo? O els coequipiers de Hamilton i Vettel plantaran cara?......la solució, al novembre, al Yas Marina d'Abu Dhabi.
Som-hi!


Copyright foto: Press Alfa Romeo Sauber F1 Team