25 de març de 2018

Crònica GP d'Austràlia: Ferrari sorprèn Hamilton

Esborrant somriures.  Ahir a la roda de premsa hi va haver un petit conflicte entre Sebastian Vettel i Lewis Hamilton, amb Vettel dubtant del talent de Hamilton atribuint la seva pole a la potència extra del motor Mercedes i l'anglès dient-li a l'alemany que havia esperat a la Q3 per esborrar-li el somriure; tot sota la mirada d'un Kimi Räikkönen que els ignorava clarament.
Al final del cap de setmana però, qui ha rigut últim ha estat Vettel i Ferrari, aconseguint una victòria improbable.

Foto de família: Räikkönen, Vettel i Iñaki Rueda, responsable d'estratègia.
(Copyright: Scuderia Ferrari)

Control i estratègies. La sortida ha estat molt neta, l'únic canvi essent l'avançament de Kevin Magnussen a Max Verstappen per la quarta posició. Així doncs, liderava Hamilton davant Räikkönen, Vettel, Magnussen i Verstappen, però l'holandès ha perdut el cinquè lloc a l'inici de la volta nou, al fer una virolla darrere el Haas. Així doncs, Grosjean era cinquè, amb Ricciardo, Hülkenberg i Verstappen rere seu.
Räikkönen ha estat el primer dels de davant en entrar al box, a la volta 18, i ha posat els tous per acabar la cursa amb ells. Lógicament, Mercedes ha cobert l'aturada amb Hamilton per evitar que el finlandès li guanyés temps amb els pneumàtics nous. Vettel era a vuit segons de Hamilton abans de les aturades i ha decidit allargar la seva tirada.

El desastre Haas canvia la cursa. Kevin Magnussen i Romain Grosjean s'han aturat a les voltes 22 i 24 des del quart i el cinquè llocs, camí del que hagués estat el millor resultat de la història de l'equip. Però per increïble que sembli, els dos pilots s'han hagut de retirar amb rodes mal collades; en el cas de Magnussen la del darrere esquerra, i Grosjean la davantera esquerra.
Mentre que el danès ha situat el seu cotxe fora de perill, el francès s'ha aturat immediatament després de la primera corba, obligant primer a treure el cotxe de seguretat virtual i després el real.
Vettel ha aprofitat per fer la seva aturada i sorprenentment ha mantingut el liderat per davant de Hamilton.
Un cop ha marxat el Safety, Vettel ha aguantat els embats del pilot de Mercedes, que han inclòs una sortida de pista, precs dels seus enginyers perquè refrigerés el motor i finalment un desgast excessiu dels pneumàtics del darrere que han acabat amb Hamilton acabant més a prop de Räikkönen (al tercer lloc) que no pas de Vettel.

Moment clau: Grosjean surt del box amb la roda mal collada.
(Copyright: Haas F1 Team)

Beneficiats i perjudicats. Com Vettel, homes com Daniel Ricciardo o els McLaren s'han beneficiat de la presència del Virtual i han guanyat posició. Així doncs, l'australià ha sigut quart davant de Fernando Alonso, que ha aguantat els atacs de Verstappen. Nico Hülkenberg ha quedat setè amb Valtteri Bottas rere seu, que no ha pogut remuntat més enllà del vuitè lloc després de l'accident d'ahir.
Stoffel Vandoorne i Carlos Sainz han completat els punts.
Pel que fa als abandonaments, a part dels Haas, han plegat també Sergey Sirotkin amb un problema de frens, Marcus Ericsson amb avaria hidràulica i Pierre Gasly, amb una aparent trencadissa del motor Honda. 

Després d'ahir qualsevol cosa que no fos una victòria de Hamilton era inesperat, i això és el que ha passat. Tot i això, Mercedes encara té l'avantatge; Ferrari i Red Bull han de treballar per escurçar la distància amb les fletxes de plata...


-Toro Rosso. Lluny; a Honda li falta potència
-Haas. Podrien haver aconseguit el seu millor resultat i...
-Max Verstappen. Molt erràtic.
-Valtteri Bottas.  Errada ahir i poca remuntada avui.
-Force India. Han perdut posicions a la part mitja.
-Motors Renault. Fiables si més no, tots als punts.



-Ferrari. Han pressionat a Mercedes i han tingut sort.
-Romain GrosjeanBon paper animant els mecànics de l'equip.
-Fernando Alonso. El primer dels demés.





Pos.Pts.PilotDor.EquipXassísTempsGra.Vol.
125Sebastian Vettel5FerrariSF71H1h 29'33.283358
218Lewis Hamilton44MercedesW09 EQ Power++5.036158
315Kimi Räikkönen7FerrariSF71H+6.309258
412Daniel Ricciardo3Red Bull-TAG HeuerRB14+7.069858
510Fernando Alonso14McLaren-RenaultMCL33+27.8861058
68Max Verstappen33Red Bull-TAG HeuerRB14+28.945458
76Nico Hülkenberg27RenaultR.S.18+32.671758
84Valtteri Bottas77MercedesW09 EQ Power++34.3391558
92Stoffel Vandoorne2McLaren-RenaultMCL33+34.9211158
101Carlos Sainz Jr55RenaultR.S.18+45.722958
11Sergio Pérez11Force India-MercedesVJM11+46.8171258
12Esteban Ocon31Force India-MercedesVJM11+1'00.2781458
13Charles Leclerc16Sauber-FerrariC37+1'15.7591858
14Lance Stroll18Williams-MercedesFW41+1'18.2881358
15Brendon Hartley28Toro Rosso-HondaSTR13+1 volta1657
ABRomain Grosjean8Haas-FerrariVF-18Roda mal collada624
ABKevin Magnussen20Haas-FerrariVF-18Roda mal collada522
ABPierre Gasly10Toro Rosso-HondaSTR13Motor2013
ABMarcus Ericsson9Sauber-FerrariC37Avaria hidràulica175
ABSergey Sirotkin35Williams-MercedesFW41Frens194