4 de desembre de 2017

El top ten dels editors de Fórmula 1 en Català

Com ja és tradició, presentem el top 10 dels pilots de la temporada 2017 segons els vots dels que formem Fórmula 1 en Català. Aquest any som un més, per tant, 4 persones a valorar!
La setmana que ve ja us donarem l'opció d'opinar a vosaltres als Premis Home de l'Any però ara ens toca a nosaltres. Comencem...

(Force India F1 Team)
10. Sergio Pérez (MX, Force India-Mercedes, baixa dos llocs)

Poques coses dolentes es poden dir de la temporada del mexicà. Regular, consistent, i molt sovint per davant del seu company, gairebé iguala la puntuació que va fer l'any passat sense pujar al podi aquest cop. Però hem valorat més els mèrits d'Esteban Ocon -amb menor experiència- que els de Pérez, que tot i ser molt important per a Force India, va posar-se nerviós amb el francès. Podríem dir que Pérez vivia molt tranquil amb Nico Hülkenberg com a company, i ja no tant amb Ocon al costat...

(McLaren)
9. Fernando Alonso (E, McLaren-Honda, baixa cinc llocs)

Mereix Fernando Alonso ser només novè? Probablement no, però també és difícil argumentar en contra dels homes que té al davant. No ho van fer bé els Mercedes, o els Red Bull?
El mèrit d'Alonso és mantenir la motivació, donant sempre el cent per cent especialment si veia que tenia opcions, malgrat un any que va passar aviat de ser el de la consolidació amb Honda al de la ruptura. En mig, aventura a Indianapolis que, com gairebé tot l'any, també es va acabar en avaria...

(Scuderia Ferrari)
8. Kimi Räikkönen (SF, Ferrari, baixa dos llocs)

Räikkönen també perd posicions respecte a la temporada passada, si bé aquest va ser l'any més convincent de la seva segona etapa a Ferrari. El finès va fer una pole i podria haver guanyat a Mònaco i a Hongria.
Però amb el mateix cotxe Vettel ha lluitat pel títol, mentre que ell amb prou feines ha acabat davant dels Red Bull. Va millorant però se li acabarà tard o d'hora el temps: Ferrari té joves cadells amb gana esperant...

(Force India F1 Team)
7. Esteban Ocon (F, Force India-Mercedes, nova entrada)

Consistent però agressiu, segur però amb determinació, el pilot francès va ser escollit per Force India en detriment de Pascal Wehrlein com a pilot cedit per Mercedes a canvi d'uns motors més barats i va complir amb escreix el seu paper. Sumant punts regularment i forçant la rivalitat amb Sergio Pérez fins al punt que l'equip va haver d'intervenir, Ocon promet molt, si bé d'una manera diferent a la d'un Verstappen. Sólid, més que espectacular, quin serà el seu futur?

(Renault Sport)
6. Carlos Sainz Jr (E, Toro Rosso/Renault, puja sis llocs)

Aquest any ha estat el de la confirmació de Sainz. Si bé la "tempesta" Verstappen de la temporada passada va descentrar-lo un pèl, aquest any el pilot va mostrar determinació i va ser pràcticament l'única raó per la qual Toro Rosso era sisena al campionat. Renault va aprofitar per fer-se amb els seus serveis amb la carambola Honda-McLaren-Toro Rosso i l'espanyol va puntuar a la seva primera cursa, ajudant als francesos a passar al seu antic equip pel sisè lloc.

(Mercedes AMG F1)
5. Valtteri Bottas (SF, Mercedes, puja vuit llocs)

Complicat definir la temporada de Bottas. Per una banda, tres victòries són un bon botí i va acabar molt a prop del subcampionat, però el seu company va guanyar el títol relativament fàcil.
Per una banda, tot i patir l'única avaria en cursa de Mercedes, el finès va ser candidat forces curses, però va patir una baixada a meitat de temporada que el va condemnar a número dos. Ha acabat fort i ha de començar fort el 2018 si vol tenir opcions...

(Red Bull Media)
4. Daniel Ricciardo (AU, Red Bull-TAG Heuer, puja un lloc)

Un australià condemnat a l'ombra del seu company, que és l'estrella preferida de Red Bull. Us sona la història? Daniel Ricciardo ha quedat per davant de Max Verstappen en punts, però va perdre als dissabtes i en general va patir menys avaries que l'holandès, si bé va ser més consistent.
Ricciardo segueix sent un rival formidable però la temporada següent o domina al seu company o haurà de buscar-se nous horitzons.

(Red Bull Media)
3. Max Verstappen (NL, Red Bull-TAG Heuer, baixa dos llocs)

L'any passat votàvem a Verstappen com a millor de tots. Aquest any, baixa al tercer lloc perquè és complicat dir que ho ha fet millor que els dos primers. Durant bona part l'holandès no va poder mostrar els seus talents, però les seves dues victòries han estat molt convincents, a més rebaixant la seva agressivitat fins a nivells més acceptables.
Qui sap on hauria acabat amb un cotxe més fiable? Es més, què passarà el dia que tingut un cotxe realment guanyador? 

(Scuderia Ferrari)
2. Sebastian Vettel (D, Ferrari, puja cinc llocs)

Vettel podria haver estat fàcilment el millor d'aquest top 10, però dues errades crucials fan que no arribi a les alçades del seu rival. El moment de ràbia a Baku (on va tenir sort de no ser penalitzat més severament) i l'accident a Singapur, on principalment la culpa era seva, fan que li baixem la puntuació. Però també és cert que sense Vettel, aquest mundial hauria estat un altre passeig militar de Mercedes. Si l'alemany té cotxe, es torna una bèstia insaciable i si té una victòria a l'abast poques vegades la deixa anar.

(Mercedes AMG F1)
1. Lewis Hamilton (GB, Mercedes, puja dos llocs)

Es pot dir que Hamilton ha gaudit del millor cotxe, o bé que ha viscut més tranquil amb un company no conflictiu com ho era abans Nico Rosberg. Però el mundial s'havia de guanyar i el britànic ha fet la feina. Té encara algun GP on simplement sembla que no hi sigui, però cada cop són menys. I els més solen ser els GP on domina, cada vegada més excel·lint en l'art de cuidar els pneumàtics. Només es va equivocar quan ja tenia el mundial a la butxaca, i va camí de ser llegenda.

Les nostres votacions...



Mencions honorífiques per a Lance Stroll. El pilot canadenc ha fet els mateixos punts que Pérez però no entra per haver estat votat només per una persona per les tres de Pérez. Stroll és inconsistent, però té moments brillants. Ha de millorar la quali.
També menció per a Nico Hülkenberg, que es va veure renascut a Renault i com Sainz a Toro Rosso, va sumar gairebé tots els punts de l'equip, i Felipe Massa, que va fer bona feina amb un Williams que ha anat perdent competitivitat. El brasiler es retira quan encara podria fer servei a algun equip...

Com sempre, comenteu, critiqueu, ja ho sabeu!