La Pregunta: Gran Premi d’Hongria

GP d’Hongria: Què us ha sorprès o decebut aquesta primera meitat de temporada?
Guillem Solà: A mi m’ha decebut o, millor dit, em continua decebent el rendiment de l’equip McLaren. Ja és la tercera temporada que diuen “aquesta sí que és la nostra!”, “ara comencem a treure rendiment de la unitat de potència de Honda!” i no és així. M’atreviria a dir, fins i tot, que tot aquest temps, diners i reputació que estan perdent ara, no el recuperaran mai més endavant; per molt que canviïn les coses.
M’ha decebut molt també el comportament de Sebastian Vettel. Tots recordem el GP de Bakú. Jo era partidari de sancionar-lo més severament i la FIA no ho va fer. Però esquivant la polèmica, estic segur que més d’una persona -i de dues- estaran d’acord amb mi que l’alemany té a vegades un comportament de nen malcriat: des que està a Ferrari i no té el domini aplastant de Red Bull a la seva època que sembla frustrat. Potser és exagerat, però en certa manera sembla que no sàpiga perdre. Òbviament que a la F1 hi ha molta competitivitat entre els pilots i a pocs els agrada perdre; però diguem que n’hi ha que s’ho agafen de manera més esportiva que altres, i Vettel és dels altres.
Per acabar també voldria fer un incís en la FIA: últimament amb les notícies de l’halo s’ha obert de nou la caixa dels trons i ha tornat a reflotar la idea que hi ha certa desesperació per tornar a fer la Fórmula 1 un esport emocionant i no pas una cursa de scalextric. Es va afegir el DRS, el KERS… i ara sembla que la FIA només afegeix l’halo perquè es va comprometre a afegir algun sistema de seguretat per evitar accidents com el de Massa fa uns anys. Un altre pedaç que s’afegeix a la llista i que no ajuda a recuperar el que era la Fórmula 1 abans.
Just Serrainat: D’entrada el primer que destacaria d’aquesta primera meitat de temporada, és que després del que vam veure en el campionat anterior, aquest sembla que tornem a tenir una certa emoció a les curses amb la visible millora de Ferrari i Red Bull, que han trencat la dictadura que Mercedes imposava a la pista.
Com a pilot, potser m’ha sorprès el bon rendiment de Valtteri Bottas, que a part de la cursa de Montmeló on no va puntuar, ha obtingut uns bons resultats a més de dues victòries, tot i tenir en compte que disposa del que encara és el millor monoplaça de la graella, però que no per això se li ha de treure el mèrit que mereix.
També Sebastian Vettel, ha fet una molt bona primera meitat de campionat, amb un cotxe que sembla que finalment ha fet el pas endavant necessari per plantar cara a Mercedes i ha pogut tornar a demostrar que és un dels millors pilots de la graella, amb tres victòries i quatres segons llocs, lluitant directament amb Hamilton pel campionat.
Personalment pel que fa a sorpreses positives, poca cosa més puc comentar, ja que la millora de Red Bull tampoc ha estat suficient per donar la possibilitat a Daniel Ricciardo de poder optar a lluitar per guanyar la majoria de les curses, tot i la victòria que va obtenir a Azerbaijan.
Potser no ho consideraria una sorpresa, però sí que destacaria el treball de Carlos Sainz, que ha puntuat a totes les curses que ha pogut acabar.
A l’apartat de decepcions, com sempre hem de començar per l’equip McLaren, del que ja no s’esperava una gran millora, però almenys millorar una mica respecte a la temporada passada i que sembla que va a pitjor amb dos punts a aquesta alçada de campionat i amb probablement el monoplaça menys fiable de la graella.
En l’àmbit dels pilots, possiblement una de les sorpreses negatives més evidents, són els mals resultats de Daniil Kvyat que només ha estat capaç d’aconseguir quatre punts a aquestes alçades de campionat, amb quatre abandonaments i amb posicions bastant dolentes a la resta de carreres.
Els resultats de Kimi Räikkönen, no ho considero tampoc una decepció, tenint en compte els dos zeros que ha tingut, encara que esperava una mica més del pilot de Ferrari, veient els resultats del seu company.
Un altre dels pilots del que es podia esperar una mica més, és Jolyon Palmer, tot i que sabem que Renault tampoc està passant un dels seus millors moments, no ha estat capaç d’aconseguir ni un sol punt en el que portem de temporada, mentre que el seu company Nico Hülkenberg ho ha fet a cinc curses.
Podríem comentar el rendiment dels altres pilots de la graella, però m’estendria massa i considero que la majoria han obtingut el resultat que s’esperava d’ells pel monoplaça i les eines de què disposen.
En definitiva, la grata sorpresa ha estat que tornem a tenir un campionat amb una mica més d’emoció que l’any passat, amb un Ferrari plantant cara a Mercedes a cada cursa i la gran decepció la nul·la evolució d’un equip històric com McLaren, que no acaba de trobar el camí tot i les grans promeses a principi de temporada, que molts no ens vam creure, però que almenys una certa millora esperàvem.

Joan Enric Fugueras: Arribada la fi de la primera meitat del campionat, cal fer un petit balanç sobre que ens ha decebut i que ens ha resultat positiu.
Sens dubte, i parlant de forma personal, la sorpresa mes grata han estat els nous monoplaces, que ens recorden als Formula 1 de tota la vida.
El nostre es un esport que, en gran part, ha d’entrar per els ulls, i l’aspecte visual dels nous cotxes 2017 ha estat un punt a favor del campionat, doncs ha pres forma aquella idea que tots tenim al cap de com ha de ser un Formula 1 “de debò”.
La decepció mes gran per a un servidor ha estat l’equip Williams; es cert que els resultats no es poden anomenar dolents, però, per el que podríem qualificar darrer dels grans i purs “British Teams”, s’esperava mes, i semblen encara una mica llunyans els dies que ens mostrin la retrobada de l’equip de Sir Frank amb el Mundial de pilots i el d’escuderies.

Jordi Domènech: Per a mi també em sembla positiu que hi hagi més competició al davant (si bé els tres de davant han eixamplat distàncies amb la resta), però al contrari que en Joanen, no estic convençut de que els cotxes 2017 hagin sigut del tot positius.
Com a decepció per tant nomenaria la normativa en dues vessants: la primera per les normes de la temporada que han dificultat els avançaments i no han acabat de fer els cotxes tant macos com podrien ser i la segona per l’adopció de l’Halo en un procés que em sembla errat.
Com a sorpresa positiva potser la bona adaptació d’Esteban Ocon a Force India, plantant cara de forma regular a Sergio Pérez fins al punt de provocar problemes a l’equip.
Una sorpresa negativa podria ser Honda, degut al pas enrere donat a principi de temporada. Molts esperàvem que McLaren estigués lluitant per la quarta posició dels constructors i en canvi ens els trobem últims.
Però això si, la sorpresa més gran de la temporada va ser quan Fernando Alonso va anunciar que correria a Indianapolis en comptes de Mònaco. Va ser probablement la notícia més sorprenent de l’automobilisme dels últims 10 anys! 
Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.



Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Quins pneumàtics fa servir cadascú?

Pilot Equip Mitjà Tou Supertou
44. Lewis Hamilton
Mercedes 1 3 9
77. Valtteri Bottas
Mercedes 1 3 9
3. Daniel Ricciardo
Red Bull-TAG Heuer 1 3 9
33. Max Verstappen
Red Bull-TAG Heuer 1 2 10
5. Sebastian Vettel
Ferrari 1 3 9
7. Kimi Räikkönen
Ferrari 1 3 9
11. Sergio Pérez
Force India-Mercedes 1 2 10
31. Esteban Ocon
Force India-Mercedes 1 2 10
19. Felipe Massa
Williams-Mercedes 1 2 10
18. Lance Stroll
Williams-Mercedes 1 2 10
14. Fernando Alonso
McLaren-Honda 1 2 10
2. Stoffel Vandoorne
McLaren-Honda 1 2 10
55. Carlos Sainz Jr
Toro Rosso-Renault 1 3 9
26. Daniil Kvyat
Toro Rosso-Renault 1 3 9
8. Romain Grosjean
Haas-Ferrari 1 4 8
20. Kevin Magnussen
Haas-Ferrari 1 4 8
27. Nico Hülkenberg
Renault 1 2 10
30. Jolyon Palmer
Renault 1 2 10
9. Marcus Ericsson
Sauber-Ferrari 1 3 9
94. Pascal Wehrlein
Sauber-Ferrari 1 3 9
Horaris del GP d’Àustria
Divendres
Lliures 1: 10.00 (Movistar i Vodafone)
Lliures 2: 14:00 (Movistar i Vodafone)
Dissabte
Lliures 3: 11.00 (Movistar i Vodafone)
Qualificació: 14.00 (Movistar i Vodafone)

Diumenge
Cursa: 14.00 (Movistar i Vodafone)
Resum: 20.00 (Esport3)
Breus d’última hora:
-Al test de després del GP força pilots de Fórmula 2 debutaran o tornaran a la F1, com Luca Ghiotto amb Williams, Charles Leclerc amb Ferrari o Nobuharu Matsushita amb Sauber.
-Robert Kubica també provarà amb Renault amb vistes a avaluar un possible retorn com a pilot titular.
-Pirelli va informar que la punxada de Sebastian Vettel a Silverstone va ser causada per una punxada lenta, i que encara no sabien exactament què havia passat amb el pneumàtic de Kimi Räikkönen.
-Com ja sabeu l’halo va quedar aprovat per la FIA de cara a la temporada 2018.

No us oblideu de fer la Superporra!!

feu clic a la imatge per anar-hi