30 de juliol de 2017

Gran Premi d'Hongría. Victòria patidora de Vettel.

Vettel es referma patint. Si molta gent es pensava que Vettel escombraria la competència en la cursa centreeuropea al venerable traçat magiar, res més lluny de la realitat. Malgrat el domini a entrenaments i primera part de la cursa, ha tocat patir una mica, en una cursa on el cap ha rodat lent, però que tampoc ha resultat fàcil per al grup que anava al darrera. Començava la cursa amb un asfalt a 55 graus i amb l'intenció de tothom d'anar a una sola aturada, doncs no hi havia amenaça de blistering en l'horitzó. La part davantera de la graella sortia amb els Supersoft, que garantien 6 dècimes menys per volta davant els Soft que muntaven la resta amb la idea de fer, cap al final, una segona aturada per muntar el compost super tou; a la fi, no ha calgut, fent una sola aturada a excepció dels Sauber.





Mes raons a casa Red Bull. La cursa feia bona cara a Ricciardo abans de començar, però tot ho ha perdut quan el seu company Verstappen ha pecat d'optimista en la tercera corba del traçat, quan en frenar ha anat una mica llarg i ha impactat contra el costat esquerre del monoplaça d'en Ricciardo, reventat-li un radiador, obligant-lo a abandonar. Ricciardo ha estat molt cortès per la ràdio dient "algú m'ha picat", però després hem vist com tenia una conversa animada amb en Franz Tost, que presagiava una nova tarda calenta a l'hospitality de l'equip Austríac. Aquesta topada ha obligat a treure el Safety i li ha provocat una sanció de deu segons a Verstappen.




Problemes per a Vettel. El pilot alemany de Ferrari ha reportat de seguida problemes amb el seu volant que, degut a un cop, ha quedat tort cap a l'esquerra en un angle de quinze graus; aquest fet ha obligat al seu enginyer de pista a dir-li que s'abstingués de tallar la xicana i de pujar als bordons, per por d'agreujar el problema; aquí ha començat una tasca de fidel escuder per part de Raikkonen que, malgrat reportar per ràdio que podia anar més depresa, s'ha dedicat a aturar als Mercedes que venien al darrera, en concret el del seu compatriota Bottas.
Feina d'equip com mai. El finlandès de Ferrari no ha estat l'únic en fer tasca de gregari, que dirien al ciclisme, també ho ha fet Bottas amb Hamilton. Quan a la volta dinou els Mercedes han apretat el ritme, han vist que podien agafar als dos Ferrari, i ha començat una tasca de cacera al cavallino, ja que els Mercedes rodaven en 1,22 mentre que els Ferrari ho feien en 1,23 pel fet que Vettel perdia temps per dos factors: el volant tort i, sobretot, la precaució en pilotar, que el feia ser prudent i no atacar bordons, fent més metres i anant més lent....Raikkonen, bloquejat darrere d'ell, també rodava més a poc a poc i en més d'una ocasió ha insinuat per ràdio de passar a Vettel, doncs li estaven fent malbé la cursa fent-lo rodar on anava; el fantasma d'undercut a Vettel apareixia...però Arrivabene no ha volgut donar el vistiplau a la maniobra.

A la fi, Vettel ha entrat a posar tous a la volta 33, i Raikkonen a la 34, mantenint l'statu-quo dins l'escuderia italiana.....tanmateix, Raikkonen s'ha queixat per ràdio que tenia velocitat per seguir en pista unes voltes mes.

Però els Mercedes arribaven, i a la volta 46 Bottas ha deixat passar clarament a Hamilton, ja que el britànic podia anar més depresa per agafar els Ferrari; a la volta 49 en Hamilton es compromet per ràdio (ràdio que, per cert, li ha donat molts problemes durant la cursa) que, si no passava als Ferrari, li tornaria la posició a Bottas...i així ho ha fet a la darrera corba de la cursa, perdent la seva posició de podi en favor del seu company Finlandès.

Que el cap de cursa ha rodat lent ho deixa ben clar una dada: a la volta 53 Alonso era 4 dècimes més ràpid que el líder i, fins i tot, l'asturià ha marcat la volta ràpida en cursa en la darrera volta de la competició d'avui.

Finalment, tal com hem dit, Hamilton (que ja patia de problemes d'excés de temperatura en les seves pinces de fre davanteres) no ha aconseguit atrapar als Ferrari i ha tornat la seva posició original a Bottas, perdent tres punts que poden tenir molt valor a la fi del calendari, però ha estat un cavaller.

Ara ve l'aturada estiuenca, i ens retrobarem d'aquí un mes en el fantàstic, inigualable, èpic i meravellós circuit belga d'Spa-Francorchamps, una de les tres joies del calendari junt amb Mònaco i Monza.

(Copyright de les fotografíes: Ferrari Media)




-Grosjean. Femella mal collada al pit stop i abandonament.
-Williams. Un cap de setmana fluix

-Vandoorne.  Més punts per als de Woking.
-Di Resta. Valent substituint Massa.
-Force India. Els dos als punts.



-Sebastian Vettel. Guanyant la cursa corrent el menys possible.
-Fernando AlonsoHa aconseguit un gran resultat.
-Carlos Sainz. Millor no ho podia fer.





Pos.Pts.PilotDor.EquipXassísTempsGra.Vol.
125Sebastian Vettel5FerrariSF70H1h 39'46.713170
218Kimi Räikkönen7FerrariSF70H+0.908270
315Valtteri Bottas77MercedesW08 EQP++ 12.462370
412Lewis Hamilton44MercedesW08 EQP++12.885470
510Max Verstappen33Red Bull-TAG HeuerRB13+13.267570
68Fernando Alonso55Mclaren HondaMCL32+71.223870
76Carlos Sainz Jr 55Toro Rosso-RenaultSTR12+1 volta1069
84Sergio Pérez11Force India-MercedesVJM10+ 1 volta1469
92Esteban Ocon31Force India-MercedesVJM10+ 1 volta1269
101Stoffel Vandoorne2Mclaren HondaMCL32+1 volta969
11Daniil Kvyat26Toro Rosso-FerrariSTR12+1 volta1369
12Jolyon Palmer30Renault RS17+1 volta1169
13Kevin Magnussen11Haas FerrariVF17+1 volta1669
14Lance Stroll18Williams-MercedesFW40+ 1 volta1769
15Pascal Wehrlein94Sauber FerrariC36+ 2 voltes 1868
16Marcus Ericsson9Sauber FerrariC36+ 2 voltes2068
17Nico Hülkenberg27RenaultRS17DNF767
ABPaul di Resta40Williams-MercedesFW40Avaría mecànica1960
ABRomain Grosjeain8Haas FerrariiVF17Femella roda1520
ABDaniel Ricciardo3Red Bull-TAG HeuerRB13Radiador trencat61