Crònica GP d’Àustria: Bottas confirma candidatura

Bottas domina. Tot i la penalització del seu company Lewis Hamilton a la graella, Valtteri Bottas va aconseguir ahir la pole position de forma convincent. Hi ha hagut dubtes amb la seva sortida, estant gairebé al límit de la reacció humana possible i de la sanció, però a canvi ha tingut una sortida genial i ha dominat la cursa, només sent amenaçat a les últimes voltes pel desgast dels pneumàtics, una mica com li va passar a Sochi. El cas es que Bottas segueix tercer al mundial, però més a prop de Hamilton que no pas el britànic de Sebastian Vettel.

Bottas triomfant. (Copyright: Mercedes AMG F1)

Lluita a tres. Si més no, en aquesta cursa Mercedes, Ferrari i Red Bull han estat força a prop els uns dels altres. Ferrari ha semblat conservar una mica millor els pneumàtics que Mercedes, propiciant l’atac final de Vettel a Bottas, i Red Bull ha recuperat la diferència, amb Daniel Ricciardo aguantant els atacs de Lewis Hamilton.
Per la seva banda, Kimi Räikkönen, sense tant ritme, ha aguantat sense problemes els atacs de Hamilton a la primera part, però després l’han volgut utilitzar per alentir Bottas després de la parada del de Mercedes i abans de la del de Ferrari sense resultat.

Damnificats al darrere. Darrere aquests tres equips, a la primera corba hi ha hagut embolic. Max Verstappen no ha sortit molt bé i era a l’exterior de Fernando Alonso, quan Daniil Kvyat ha arribat passat -com diria Vettel, com un torpede- i s’ha emportat l’holandès i l’asturià per davant.
Kvyat ha seguit i ha rebut un drive-through, mentre que el de Red Bull i el de McLaren han plegat. Segueix la mala sort per a Verstappen, ja amb menys de la meitat dels punts del seu company, i també la d’Alonso: per un dia que no abandona per avaria…

Ricciardo, l’afició i les muntanyes. (Copyright: Red Bull Media)

Ordre establert. Som a tocar de la meitat de la temporada i tal com ens mostra la classificació i els temps, hi ha un bon tros entre els tres primers equips i la resta. Tothom fins al setè doblat (i Grosjean gairebé) si la cursa no té cotxes de seguretat. I també, els pilots per parelles especificant l’ordre competitiu.
La sort per als equips del quart a l’últim és la proximitat entre els equips davanters, que provoca xocs i avaries, propiciant la possibilitat de sumar més punts, com a Azerbaidjan. Però quan la mala sort de Verstappen acabi, la resta d’equips s’hauran de limitar a lluitar pels llocs del setè al desè. Esperem que en els propers anys es facin coses per equilibrar l’ordre competitiu atacant la base: els pressupostos i els cobraments.

La setmana que ve tornem a tenir cursa, així que aviat tindrem un nou assalt Vettel contra els Mercedes!

Els semàfors

-La sort de Verstappen i Alonso. Escombrats a la primera corba.
-La de Magnussen. Avaria ahir a la Q2 i avaria avui a la cursa.
-Daniil Kvyat. Moments com avui fan dubtar del seu futur.

-Lewis Hamilton.  Perjudicat per la penalització però Bottas ha estat superior.

-Distàncies. Un món entre Mercedes, Ferrari i Red Bull i els altres equips.


-Valtteri Bottas. Sense errors, sortida i cursa perfecta. Candidat al títol.
-Romain Grosjean. Es queixa sovint però avui, el millor de la resta.

-Williams. Bona recuperació d’una mala classificació.

Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 25 Valtteri Bottas 77 Mercedes W08 EQPower+ 1h 21’48.523 1 71
2 18 Sebastian Vettel 5 Ferrari SF70H + 0.658 2 71
3 15 Daniel Ricciardo 3 Red Bull-TAG Heuer RB13 + 6.012 4 71
4 12 Lewis Hamilton 44 Mercedes W08 EQPower+ + 7.430 8 71
5 10 Kimi Räikkönen 7 Ferrari SF70H + 20.370 3 71
6 8 Romain Grosjean 8 Haas-Ferrari VF-17 + 1’13.160 6 71
7 6 Sergio Pérez 11 Force India-Mercedes VJM10 + 1 volta 7 70
8 4 Esteban Ocon 31 Force India-Mercedes VJM10 + 1 volta 9 70
9 2 Felipe Massa 19 Williams-Mercedes FW40 + 1 volta 17 70
10 1 Lance Stroll 18 Williams-Mercedes FW40 + 1 volta 18 70
11 Jolyon Palmer 30 Renault R.S.17 + 1 volta 16 70
12 Stoffel Vandoorne 2 McLaren-Honda MCL32 + 1 volta 13 70
13 Nico Hülkenberg 27 Renault R.S.17 + 1 volta 11 70
14 Pascal Wehrlein 94 Sauber-Ferrari C36 + 1 volta 20 70
15 Marcus Ericsson 9 Sauber-Ferrari C36 + 2 voltes 19 69
16 Daniil Kvyat 26 Toro Rosso-Renault STR11 + 3 voltes 14 68
AB Carlos Sainz Jr 55 Toro Rosso-Renault STR11 Sistema oli 10 44
AB Kevin Magnussen 20 Haas-Ferrari VF-17 Motor 15 29
AB Fernando Alonso 14 McLaren-Honda MCL32 Accident 12 1
AB Max Verstappen 33 Red Bull-TAG Heuer RB13 Accident 5 0