Crònica GP d’Itàlia: Sortir bé val la pena

Tot semblava llest per a Lewis Hamilton: havia guanyat els dos últims anys a Monza i havia fet la pole amb força diferència sobre el seu company. Però som a diumenge a la tarda i Nico Rosberg torna a estar a només dos punts del liderat.

La sortida marca la cursa. Mercedes va fer la Q2 amb el pneumàtic tou i donada l’avantatge que havien mostrat, semblava que la cursa seria una batalla privada entre els Mercedes. Però Hamilton ha sortit malament, bé per error seu, bé per algun problema amb l’embragatge, i sortint de la primera corba era sisè, havent estat avançat per Rosberg, els dos Ferrari, Valtteri Bottas i Daniel Ricciardo.
També han fet males sortides Max Verstappen, des del setè lloc a l’onzè, i Esteban Gutiérrez, del desè al vinté, amb Jenson Button perdent posicions al tocar-se amb un Sauber a les Lesmo. Cal mencionar també els dos primers abandonaments, Jolyon Palmer i Felipe Nasr al tocar-se sortint de la primera variant a la volta 2.

Rosberg, convincent. (Copyright: Mercedes AMG F1)

Remuntades i estratègies. Amb els pneumàtics tous contra els supertous dels seus rivals, Hamilton ha avançat Ricciardo ràpid però li ha costat més amb Bottas. L’anglès no ha avançat als Ferrari en cursa però no li ha fet falta, doncs l’estratègia de Mercedes de sortir amb el tou els ha permès anar a una sola aturada, mentre que la resta de cotxes als punts han hagut d’aturar-se dues vegades. Hi ha hagut variabilitat sobre si posar dos tous o dos supertous. Els Ferrari han acabat còmodament tercer (Vettel) i quart (Räikkönen) amb un Ricciardo que ha usat els supertous al final per avançar de manera oportunista a Bottas. Max Verstappen ha acabat al setè lloc amb un avançament incisiu sobre Sergio Pérez. Felipe Massa i Nico Hülkenberg han completat els punts, amb Williams que torna a avançar Force India a la classificació.

El xou de McLaren. No era una cursa molt propicia per a McLaren donada la falta de potència del motor Honda, però s’han observat força millores, veient que tant ells com Haas (amb el motor Ferrari nou) s’han quedat a les portes dels punts en una cursa sense cap abandonament dels cinc primers equips del campionat. Ha estat curiosa la volta ràpida de Fernando Alonso havent entrat al box a falta de quatre voltes i després d’haver-se’n rigut dels comentaris del seu enginyer de pista sobre la possibilitat d’atrapar Romain Grosjean. No sé a vosaltres, però a mi m’ha semblat poc respectuós veient que l’MP4-31 va força bé a hores d’ara.
Potser tot el xou del dissabte de “pugem a Stoffel Vandoorne a pilot titular però mantenim a Jenson Button com a tercer pilot en un semi-any sabàtic” té a veure amb tenir un pla B per si Alonso decidís no continuar després de 2017…

Contraprogramació.  No sé si la Fórmula 1 es pot permetre fer curses el mateix diumenge que MotoGP. Ja sé que són coses diferents i que per definició les motos son molt més competides, però quan veus que a la cursa d’avui de motos ha guanyat un pilot que venç per primer cop a la categoria amb una marca que feia 9 anys que no guanyava mentre per la segona posició lluitaven 6 pilots de 3 marques diferents amb molts avançaments entre ells… doncs costa convèncer a la gent de que la Fórmula 1 és interessant. Avui a Monza gran part dels avançaments han sigut gràcies al DRS, que en sí mateix és un pedaç per pal·liar el fet de que els cotxes no es poden seguir els uns als altres per l’aerodinàmica. Temo que els canvis per al 2017 agreugin aquesta dificultat…

Dos que no correran al 2017… (Copyright: Instagram Felipe Massa)

Però el protagonista d’avui ha estat Nico Rosberg. Sense fer soroll torna a estar a dos puntets del seu company, quan molts -m’incloc- ja el donàvem per derrotat. Veurem què passa a Singapur i si els Mercedes patiran tant com l’any passat…

-La cursa en si. Processió a alta velocitat amb DRS.
-Lewis Hamilton. Els errors a la sortida poden sortir cars.
-Toro Rosso. Patint el fet de dur un motor 2015.

-Valtteri Bottas. Poc més podia fer però sorprès per Ricciardo.

-Sergio Pérez. El mateix que Bottas però amb Verstappen.
-Manor. Van millorant però compte amb la fiabilitat.


-Nico Rosberg. Mica en mica, recuperant el terreny perdut.

-Ferrari. No es pot criticar res aquest cap de setmana.
-Daniel Ricciardo. Aconseguint el màxim possible.
Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 25 Nico Rosberg 6 Mercedes W07 Hybrid 1h 17’28.089 2 53
2 18 Lewis Hamilton 44 Mercedes W07 Hybrid + 15.070 1 53
3 15 Sebastian Vettel 5 Ferrari SF16-H + 20.990 3 53
4 12 Kimi Räikkönen 7 Ferrari SF16-H + 27.561 4 53
5 10 Daniel Ricciardo 3 Red Bull-TAG Heuer RB12 + 45.295 6 53
6 8 Valtteri Bottas  77 Williams-Mercedes FW38 + 51.015 5 53
7 6 Max Verstappen 33 Red Bull-TAG Heuer RB12 + 54.236 7 53
8 4 Sergio Pérez 11 Force India-Mercedes VJM09 + 1’04.954 8 53
9 2 Felipe Massa 19 Williams-Mercedes FW38 + 1’05.617 11 53
10 1 Nico Hülkenberg 27 Force India-Mercedes VJM09 + 1’18.656 9 53
11 Romain Grosjean 8 Haas-Ferrari VF-16 + 1 volta 17 52
12 Jenson Button 22 McLaren-Honda MP4-31 + 1 volta 14 52
13 Esteban Gutiérrez 21 Haas-Ferrari VF-16 + 1 volta 10 52
14 Fernando Alonso 14 McLaren-Honda MP4-31 + 1 volta 12 52
15 Carlos Sainz Jr 55 Toro Rosso-Ferrari STR11 + 1 volta 15 52
16 Marcus Ericsson 9 Sauber-Ferrari C35 + 1 volta 19 52
17 Kevin Magnussen 20 Renault RS16 + 1 volta 21 52
18 Esteban Ocon 31 Manor-Mercedes MRT05 + 2 voltes 22 51
DNF Daniil Kvyat 26 Toro Rosso-Ferrari STR11 Danys/bateria 16 36
DNF Pascal Wehrlein 94 Manor-Mercedes MRT05 Motor 13 26
DNF Jolyon Palmer 30 Renault RS16 Danys accident 20 7
DNF Felipe Nasr 12 Sauber-Ferrari C35 Danys accident 18 6