31 d’agost de 2016

La pregunta: Gran Premi d'Itàlia



GP d'Itàlia: Creieu que Max Verstappen és massa agressiu?


Guillem Solà: Definitivament sí que Max Verstappen és massa agressiu. És normal amb un noi de la seva edat i que potser li han pujat els fums amb el recent ascens a l'equip Red Bull.
Tot i això, crec que fan falta més pilots com ell. Em recorda a Lewis Hamilton al principi, o fins i tot Romain Grosjean en aquell temps en que canviava més de cotxe que de roba interior. També es podria comparar amb Pastor Maldonado.
Encara que el trobi agressiu però, no em sembla malament ja que almenys ha donat emoció a la cursa en la lluita amb Kimi Räikkönen a Spa-Francorchamps. Ara bé, a la mínima cauen penalitzacions (tant si l'afavoreixen com si no, no trobo adequades tantes penalitzacions). Per tant, és cert que potser és massa agressiu, però en una Fórmula 1 en crisi d'espectacle com ara, crec que haurien de donar ales a aquests pilots que ofereixen el que els aficionats demanen.

Just Serrainat: ​​Crec que a Verstappen li han anat massa bé aquestes primeres curses i potser se li han pujat una mica massa els fums i les ganes.
No es pot negar que apunta maneres per arribar a ser un dels millors pilots de la graella, però també hauria de saber que hi ha tot un procés per arribar a ser-ho.
No serveix de molt, des del meu punt de vista, obtenir bons resultats a les curses si no tens el respecte i reconeixement dels teus competidors i ara mateix sembla que s'està creant més enemics que amics a la graella.
És jove i les ganes el poden (recordem al Hamilton dels primers temps) i per això crec que anirà madurant i baixant una mica la seva agressivitat, tot i que les decisions d'aquest cap de setmana dels comissaris no ajuden gaire a fer-li veure que no pot portar el reglament tant al límit.
En definitiva tot es resumeix en la joventut i les ganes, però si ell mateix no comença a rebaixar una mica la seva agressivitat ho acabarà fent la FIA o els altres pilots.

Jordi Domènech: Fem una mica de memòria. Abans, els cotxes i els circuits no eren prou segurs, i els pilots sabien perfectament que si feien temeritats podien morir o patir greus lesions. El debat de l'etiqueta a l'hora de conduir no va sortir fins ben bé l'any 2000, quan els monoplaces ja eren normalment tant segurs que les lesions per accident eren estranyes.
Val la pena recordar que en aquells temps homes com Mika Häkkinen, Jacques Villeneuve o David Coulthard es queixaven de l'actitud de Michael Schumacher a la pista. El Káiser portava sempre les normes al límit i ho feia amb tothom, bloquejant fins i tot el seu propi germà. Arrel d'aquells anys i de la dificultat d'avançar, es va instaurar la norma de moure's només una vegada per defensar-se, modificada per últim cop l'any 2012.
La polèmica a Bèlgica no és pel toc a la primera corba, que jo considero un accident de cursa, sinó per la defensa de la posició a la recta de Kemmel, amb moviments bruscs a 320 quilòmetres per hora.
Max Verstappen em recorda a Schumacher en certs aspectes. El talent hi és, però també la creença de que sempre tenen la raó. Quan l'alemany quasi va enviar Rubens Barrichello al mur d'Hongria l'any 2010, el brasiler va dir que no tenia sentit parlar amb ell, perquè sempre creia que no havia fet res malament, i el mateix passa amb Verstappen. Els problemes són dels altres, no deixo passar al company d'equip, si els comissaris no em sancionen...
Precisament aquest és el problema. No pot ser que Nico Rosberg sigui sancionat a Alemanya per fer fora Verstappen i en canvi l'holandès no sigui sancionat a Bèlgica per fer el mateix amb Räikkönen i Pérez. La Fórmula 1 no pot permetre que les sancions s'apliquin segons el nom del pilot, perquè tots sabem que per exemple Pastor Maldonado hauria estat sancionat sense cap mena de dubte. Dóna la sensació de que Verstappen està protegit. Gràcies a ell, l'interès puja, però eventualment, si la FIA no aplica el seu reglament algú no frenarà i causarà un fort accident...

Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.

Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana

Quins pneumàtics fa servir cadascú?


Pilot Equip Mitjà Tou Supertou
44. Lewis Hamilton
Mercedes 1 5 7
6. Nico Rosberg
Mercedes 2 4 7
5. Sebastian Vettel
Ferrari 1 5 7
7. Kimi Räikkönen
Ferrari 2 4 7
19. Felipe Massa
Williams-Mercedes 2 4 7
77. Valtteri Bottas
Williams-Mercedes 1 5 7
3. Daniel Ricciardo
Red Bull-TAG Heuer 2 5 6
33. Max Verstappen
Red Bull-TAG Heuer 2 5 6
11. Sergio Pérez
Force India-Mercedes 3 3 7
27. Nico Hülkenberg
Force India-Mercedes 3 2 8
20. Kevin Magnussen
Renault 1 5 7
30. Jolyon Palmer
Renault 2 4 7
26. Daniil Kvyat
Toro Rosso-Ferrari 2 4 7
55. Carlos Sainz Jr
Toro Rosso-Ferrari 2 4 7
9. Marcus Ericsson
Sauber-Ferrari 2 5 6
12. Felipe Nasr
Sauber-Ferrari 2 5 6
14. Fernando Alonso
McLaren-Honda 2 4 7
22. Jenson Button
McLaren-Honda 2 4 7
94. Pascal Wehrlein
Manor-Mercedes 2 4 7
31. Esteban Ocon
Manor-Mercedes 2 4 7
8. Romain Grosjean
Haas-Ferrari 1 3 9
21. Esteban Gutiérrez
Haas-Ferrari 2 2 9


Horaris del GP d'Itàlia

Divendres
Lliures 1: 10.00 (Movistar F1)
Lliures 2: 14:00 (Movistar F1)

Dissabte
Lliures 3: 11.00 (Movistar F1)
Qualificació: 14.00 (Movistar F1)

Diumenge
Cursa: 14.00 (Movistar F1)
Resum: 19.45 (TV3)


Breus d'última hora:

-Kevin Magnussen no tindrà cap problema per tornar a pilotar després del seu fort accident a Spa, que va registrar 42G.
-La FIA investigarà per què la protecció del cockpit de Magnussen va sortir volant durant l'accident del danès.
-Lewis Hamilton ha dit que els aficionats "tant els hi fa l'alta tecnologia" i que enyora els anys amb motors V10 o V12.



I per últim, no us oblideu de la SuperPorra!