Temporades: 1976

Vint-i-setena temporada del mundial de Fórmula 1.
Campió del món de pilots: James Hunt (Gran Bretanya)
Campió del món de constructors: Ferrari (Itàlia)
Puntuació: 9-6-4-3-2-1. (7 millors resultats de les primeres 8 curses i 7 millors de les últimes 8). Als constructors només sumava el millor pilot de cada marca.
Normes: Pes mínim de 575 kg. Motors de 3000 cc atmosfèrics o 1500 cc amb compressor. Sense límit de cilindres o cicles.

El 1976 van passar tantes coses que fins i tot se n’ha fet una pel·lícula. Els dos grans protagonistes varen ser el vigent campió Niki Lauda i l’anglès amb fama de playboy James Hunt, que havia fitxat per McLaren quan Emerson Fittipaldi va fitxar per l’equip del seu germà.
La primera meitat de la temporada va ser per al pilot austríac de Ferrari. Amb cinc victòries en les primeres nou curses, Lauda portava un gran avantatge quan es va arribar al Nürburgring. Allí, a la segona volta, Lauda va patir un greu accident a Bergwerk i es va veure envoltat de flames, essent salvat per Brett Lunger, Arturo Merzario, Harald Ertl i Guy Edwards. Malgrat els esforços dels pilots, Lauda patia cremades a la cara i problemes respiratoris que van fer témer per la seva vida.
Hunt va guanyar aquella cursa i a partir d’allà va començar a recuperar punts a un Lauda que va tornar només un mes després de l’accident, arribant a l’última cursa amb l’austríac per davant però només per tres punts. Al primer GP del Japó va ploure a bots i barrals i Lauda va decidir posar el seny per davant i retirar-se a la primera volta, mentre Hunt sumava un tercer lloc que li donava el títol.
L’altra gran història de 1976 va ser el primer cotxe de 6 rodes. El Tyrrell P34 portava dos pneumàtics de darrere normals i quatre rodes més petites a davant, i Jody Scheckter va guanyar a Suècia amb l’invent de Derek Gardner. També va debutar l’equip Ligier, amb Jacques Laffite de pilot, i es va afegir un segon GP a Estats Units, als carrers de Long Beach.

Hunt a Brands Hatch. Va guanyar, però va ser desqualificat a posteriori.
Curses

Data GP Pole position Guanyador Volta ràpida
25/1 BR Hunt (McLaren) Lauda (Ferrari) Jarier (Shadow)
6/3 SA Hunt (McLaren) Lauda (Ferrari) Lauda (Ferrari)
28/3 LB Regazzoni (Ferrari) Regazzoni (Ferrari) Regazzoni (Ferrari)
2/5 E Hunt (McLaren) Hunt (McLaren) Mass (McLaren)
16/5 B Lauda (Ferrari) Lauda (Ferrari) Lauda (Ferrari)
30/5 MO Lauda (Ferrari) Lauda (Ferrari) Regazzoni (Ferrari)
13/6 S Scheckter (Tyrrell) Scheckter (Tyrrell) Andretti (Lotus)
4/7 F Hunt (McLaren) Hunt (McLaren) Lauda (Ferrari)
18/7 GB Lauda (Ferrari) Lauda (Ferrari) Lauda (Ferrari)
1/8 D Hunt (McLaren) Hunt (McLaren) Scheckter (Tyrrell)
15/8 Ö Hunt (McLaren) Watson (Penske) Hunt (McLaren)
29/8 NL Peterson (March) Hunt (McLaren) Regazzoni (Ferrari)
12/9 I Laffite (Ligier) Peterson (March) Peterson (March)
3/10 CA Hunt (McLaren) Hunt (McLaren) Depailler (Tyrrell)
10/10 US Hunt (McLaren) Hunt (McLaren) Hunt (McLaren)
24/10 J Andretti (Lotus) Andretti (Lotus) Laffite (Ligier)


Classificació de pilots

Pilot Equip Punts
1
James Hunt
McLaren-Ford 69
2
Niki Lauda
Ferrari 68
3
Jody Scheckter
Tyrrell-Ford 49
4
Patrick Depailler
Tyrrell-Ford 39
5
Clay Regazzoni
Ferrari 31
6
Mario Andretti
Parnelli-Ford/Lotus-Ford 22
7
John Watson
Penske-Ford 20
8
Jacques Laffite
Ligier-Matra 20
9
Jochen Mass
McLaren-Ford 19
10
Gunnar Nilsson
Lotus-Ford 11
11
Ronnie Peterson
March-Ford 10
12
Tom Pryce
Shadow-Ford 10
13
Hans Joachim-Stuck
March-Ford 8
14
Carlos Pace
Brabham-Alfa Romeo 7
15
Alan Jones
Surtees-Ford 7
16
Carlos Reutemann
Brabham-Alfa Romeo 3
17
Emerson Fittipaldi
Fittipaldi-Ford 3
18
Chris Amon
Ensign-Ford 2
19
Rolf Stommelen
Brabham-Alfa Romeo 1
19
Vittorio Brambilla
March-Ford 1






Classificació de constructors

Equip Punts
1
Ferrari
83
2
McLaren-Ford
74
3
Tyrrell-Ford
71
4
Lotus-Ford
29
5
Penske-Ford
20
6
Ligier-Matra
20
7
March-Ford
19
8
Shadow-Ford
10
9
Brabham-Alfa Romeo
9
10
Surtees-Ford
7
11
Fittipaldi-Ford
3
12
Ensign-Ford
2
13
Parnelli-Ford
1





Estadístiques pilots

-Pole positions: 7 (Hunt 8, Lauda 3, Regazzoni 1, Scheckter 1, Peterson 1, Laffite 1, Andretti 1)
-Primera fila: 9 (Hunt 11, Lauda 8, Scheckter 3, Regazzoni 3, Peterson 2, Andretti 2, Depailler 1, Watson 1, Laffite 1)
-Victòries: 7 (Hunt 6, Lauda 5, Regazzoni 1, Scheckter 1, Watson 1, Peterson 1, Andretti 1)
-Voltes ràpides: 10 (Lauda 4, Regazzoni 3, Hunt 2, Jarier 1, Andretti 1, Depailler 1, Mass 1, Scheckter 1, Laffite 1, Peterson 1)
-Podis: 12 (Lauda 9, Hunt 8, Depailler 7, Scheckter 5, Regazzoni 4, Watson 3, Laffite 3, Andretti 3, Mass 2, Nilsson 2, Pryce 1, Peterson 1)
-Voltes liderades: 8 (Hunt 351, Lauda 341, Regazzoni 88, Scheckter 79, Peterson 69, Andretti 55, Watson 45, Depailler 2)

Estadístiques constructors

-Pole positions: 6 (McLaren 8, Ferrari 4, Tyrrell 1, March 1, Lotus 1, Ligier 1)
-Primera fila: 7 (Ferrari 11, McLaren 11, Tyrrell 4, March 2, Lotus 2, Penske 1, Ligier 1)
-Victòries: 6 (Ferrari 6, McLaren 6, Tyrrell 1, Penske 1, March 1, Lotus 1)
Voltes ràpides: 7 (Ferrari 7, McLaren 3, Tyrrell 2, Lotus 1, Shadow 1, Ligier 1, March 1)
-Podis: 8 (Ferrari 13, Tyrrell 12, McLaren 10, Lotus 5, Penske 3, Ligier 3, March 1, Shadow 1)
-Voltes liderades: 6 (Ferrari 429, McLaren 351, Tyrrell 81, March 69, Lotus 55, Penske 45)