La Pregunta: Gran Premi d’Alemanya

GP d’Hongria: Creieu que Rosberg ha fet bé renovant per Mercedes?
Guillem Solà: Sempre sol ser bona notícia la renovació d’un pilot quan està bé a l’equip.
En el cas de Rosberg no hi va haver gaires rumors que volgués canviar de seient, encara que es diu que Vettel es va oferir. Jo crec que Rosberg ha fet bé, aquesta temporada sembla que li va millor que l’anterior; encara que hagi perdut el liderat del mundial, és un bon pilot i pot donar bons resultats al seu equip.
Tot i això, té fama d’irregular; de fet l’any passat va baixar el seu rendiment a partir del punt que Hamilton va passar-lo davant a la classificació general. Haurem de veure aquesta temporada si s’enfonsa com l’anterior o bé dóna un cop de puny sobre la taula i fa veure a Mercedes que ja valgut la pena renovar contracte amb ell.
Just Serrainat: ​​És difícil valorar la decisió de Rosberg de signar dos anys més amb Mercedes i més tenint en compte que inicialment l’equip​ alemany li havia ofert només un contracte per un any, ja que es comentava que per la temporada 2018 estava pensant a posar com a segon pilot i company de Hamilton a Pascal Wehrlein (actualment a l’equip Manor).
Per més que els responsables de Mercedes no parin de repetir que tenen dos pilots número u a l’equip i que es treballa igual pels dos, jo crec que sempre hi ha una tendència més cap al pilot anglès, que a més a demostrar ser molt més fort i fred psicològicament en l’adversitat.
Es veritat que ara mateix Rosberg no té gaires bones opcions per intentar canviar d’equip i potser és més còmode quedar-se a Mercedes amb una gran superioritat i on pot guanyar curses o estar assíduament al podi, però personalment valoro més a pilots com Vettel o Alonso, que prefereixen arriscar-se en projectes no tan segurs, però que impliquen un repte personal.
​Ara haurem d’anar veient els moviments que s’aniran produint per la pròxima temporada, tot i que no sembla que en els equips punters hi hagi d’haver gaires canvis ​i esperar a veure si els canvis en la reglamentació acostaran els equips una mica més i faran el campionat una mica més emocionant.
Jordi Domènech: Més d’una vegada he pensat que Nico Rosberg s’assembla bastant a Mark Webber. En primer lloc, perquè penso que Hamilton, com Vettel amb l’australià, li té menjada la moral i que un cop havent perdut un títol que tenien força coll avall (el de 2010 Webber i el de 2014 Rosberg) els està costant superar regularment als seus companys, si bé Rosberg té més fàcil optar al títol perquè el seu únic rival és Hamilton, mentre que Webber havia d’ocupar-se també dels Ferrari, els McLaren i fins i tot els Lotus segons com.
En segon lloc, i arribant al tema que ens ocupa, Rosberg s’assembla a Webber en el fet de no marxar de l’equip on està sent dominat. Webber en el seu moment va tenir la oportunitat de marxar a Ferrari però la va desestimar. També és cert que el Red Bull de Webber no semblava tant superior com ho és el Mercedes actualment.
Quedant-se a l’equip alemany, Rosberg es garanteix seguir lluitant per les victòries, però si Hamilton el derrota pel títol per tercer any consecutiu, cada vegada quedarà menys gent que cregui que el pilot alemany pot derrotar l’anglès en igualtat de condicions.
Per altra banda, caldria veure a on podria haver anat Rosberg. Ferrari ja ha deixat clar que està contenta amb Vettel com a primer pilot de facto i Räikkönen com a suport, i Red Bull té pilots de sobres, més barats i més joves que Rosberg. La resta d’equips o bé no se’l podrien permetre o bé serien un pas enrere per al fill d’en Keke. Potser Renault o Williams s’haguessin interessat.
El fet es que tindrem Hamilton i Rosberg junts dos anys més, així que els focs artificials seguiran…
Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.

Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Quins pneumàtics fa servir cadascú?
Pilot Equip Mitjà Tou Supertou
44. Lewis Hamilton
Mercedes 1 4 8
6. Nico Rosberg
Mercedes 1 4 8
5. Sebastian Vettel
Ferrari 1 3 9
7. Kimi Räikkönen
Ferrari 1 3 9
19. Felipe Massa
Williams-Mercedes 1 5 7
77. Valtteri Bottas
Williams-Mercedes 1 5 7
3. Daniel Ricciardo
Red Bull-TAG Heuer 1 4 8
33. Max Verstappen
Red Bull-TAG Heuer 1 4 8
11. Sergio Pérez
Force India-Mercedes 3 4 6
27. Nico Hülkenberg
Force India-Mercedes 3 4 6
20. Kevin Magnussen
Renault 1 5 7
30. Jolyon Palmer
Renault 1 5 7
26. Daniil Kvyat
Toro Rosso-Ferrari 1 4 8
55. Carlos Sainz Jr
Toro Rosso-Ferrari 1 4 8
9. Marcus Ericsson
Sauber-Ferrari 1 3 9
12. Felipe Nasr
Sauber-Ferrari 1 3 9
14. Fernando Alonso
McLaren-Honda 1 3 9
22. Jenson Button
McLaren-Honda 1 3 9
94. Pascal Wehrlein
Manor-Mercedes 1 4 8
88. Rio Haryanto
Manor-Mercedes 1 4 8
8. Romain Grosjean
Haas-Ferrari 1 5 7
21. Esteban Gutiérrez
Haas-Ferrari 1 5 7
Horaris del GP d’Alemanya
Divendres
Lliures 1: 10.00 (Movistar F1)
Lliures 2: 14:00 (Movistar F1)
Dissabte
Lliures 3: 11.00 (Movistar F1)
Qualificació: 14.00 (Movistar F1)
Diumenge
Cursa: 14.00 (Movistar F1)
Resum: 19.45 (TV3)
Breus d’última hora:
-James Allison ha deixat el lloc de director tècnic a Ferrari. S’especula que pot haver estat per raons personals. El seu substitut serà Mattia Binotto.
-Dijous es votarà la proposta d’introduir l’halo ja la temporada que ve. Segons sembla, ni Bernie Ecclestone ni els equips representats al Grup Estratègic estan convençuts de l’efectivitat del dispositiu. Encara que el vot fos negatiu, l’halo podria ser forçat per la FIA com a canvi obligatori per seguretat.
-Rio Haryanto participarà al GP d’Alemanya, havent trobat els diners suficients per seguir corrent amb Manor. Ell i el seu mànager pensen passar les vacances buscant maneres de garantir el patrocini fins a final d’any. Si Haryanto no aconseguís el patrocini, el pilot reserva de Manor és Alexander Rossi, però l’americà està compromès a l’IndyCar fins després del GP de Singapur. Esteban Ocon o Stoffel Vandoorne han sonat com a possibles candidats.
-Durant el cap de setmana passat la sogra de Bernie Ecclestone va ser segrestada al Brasil, país d’on és la seva actual esposa. Segons sembla, els segrestadors demanarien uns 33 milions d’euros.
I per últim, no us oblideu de la SuperPorra!