3 d’abril de 2016

Crònica GP de Bahrain: Espectacle sota les estrelles

És evident que el sistema de classificació és un exemple de coses fent-se malament a la Fórmula 1, però de la mateixa manera que critiquem hem de lloar la nova reglamentació dels pneumàtics, que dóna més variabilitat estratègica als equips. Des que Bahrain va passar a ser cursa nocturna la competició ha millorat, juntament amb l'estratègia de pneumàtics.

Hamilton desaprofita la pole de nou. Tot i anar tot el cap de setmana darrere, ahir Lewis Hamilton va aconseguir la pole, però novament el seu company Nico Rosberg l'ha superat a la sortida. Els problemes de Hamilton s'han vist amplificats pel cop que Valtteri Bottas li ha donat a la primera corba, que ha danyat els dos monoplaces així com el de Daniel Ricciardo. Bottas ha sigut sancionat amb un drive-through.
Al final de la primera volta, Rosberg era líder per davant de Felipe Massa, Bottas i Ricciardo. Kimi Räikkönen era cinquè després d'una mala sortida, Romain Grosjean sisè, Hamilton setè, amb Esteban Gutiérrez, Max Verstappen i Jenson Button completant els deu primers.

Repetició del podi de la temporada passada. (Copyright: Scuderia Ferrari)
Moviments abans de les primeres aturades. Mentre els dos Force India i Carlos Sainz entraven al box amb danys a l'aleró i una punxada respectivament, a davant Rosberg manava però Räikkönen ha despatxat ràpidament Ricciardo i Bottas i Hamilton ha fet el mateix amb Grosjean.
Ricciardo ha estat el primer en entrar i ha posat els tous, mentre que els Williams han optat pels pneumàtics mitjans. Això ha deixat davant Rosberg, Räikkönen i Hamilton, que a partir d'allí s'han dedicat a marcar-se els uns als altres. L'alemany i el finlandès han muntat els tous però Hamilton ha posat els durs, potser confiant en una repetició d'Austràlia.

Estratègies al revés d'Austràlia. Però ans al contrari, aquest cop sortia més a compte fer més aturades i usar els pneumàtics supertous que no pas el mitjà. Les temperatures més baixes han fet que els equips haguessin de tenir molta cintura. Dos exemples: Haas ràpidament ha optat per usar tots els jocs de supertous i estirar-los al màxim, fent tres aturades, mentre que Williams ha intentat anar a dues amb els pneumàtics mitjans. Resultat, Grosjean ha acabat traient als pilots de Williams quasi un minut.
Al davant, Ferrari s'ha dedicat a cobrir el que pogués fer Hamilton, mentre Rosberg al seu torn imitava l'estratègia de Räikkönen. Tothom ha acabat fent tres aturades quan s'ha vist que el supertou aguantava millor del que semblava, i realment els homes que han anat a dues (Massa, Bottas i Marcus Ericsson) no n'han acabat traient profit, amb els Williams a la part baixa dels punts i amb el Sauber dotzè.
Rosberg ha vençut per davant de Räikkönen i Hamilton. Ricciardo ha estat quart amb una actuació boníssima de nou amb Grosjean cinquè, Verstappen sisè, Kvyat que ha remuntat des del quinzè lloc, els Williams i Stoffel Vandoorne, que substituïa el lesionat Fernando Alonso.

Abandonaments prematurs. Avui dos pilots no han arribat a prendre la sortida. Sebastian Vettel ha hagut d'aparcar abans de la última corba a la volta de reconeixement amb un problema de motor, mentre que Jolyon Palmer ha entrat directament al box amb problemes hidràulics.
A la volta sis, Jenson Button ha plegat amb problemes a l'ERS, mentre que Esteban Gutiérrez, que també hauria pogut puntuar, ha patit problemes de frens. Per la seva banda Carlos Sainz ha tingut molts danys després del toc amb Sergio Pérez i ha acabat retirant el cotxe.

Stoffel Vandoorne. (Copyright: McLaren)
Actuacions estelars.  A destacar de nou l'equip Haas. No se'ls han de restar mèrits: per molt que el motor sigui Ferrari, etc, el cotxe l'han dissenyat ells (i l'ha fabricat Dallara) i sembla ser un bòlid prou ben nascut, sense cap problema greu. Han usat l'estratègia més agressiva (supertou-supertou-supertou-tou) i Grosjean ha aconseguit el cinquè lloc.
Per la seva banda el debutant Stoffel Vandoorne ha aconseguit el primer punt de McLaren, i el seu primer punt. El McLaren sembla que podrà lluitar per la part baixa dels punts regularment, però Vandoorne ha fet molt bona feina, sense errors i classificant per davant de Button ahir.

Rosberg duu cinc victòries consecutives i s'està mostrant com el pilot més constant. Avui ha igualat el rècord de Stirling Moss del pilot amb més victòries sense un títol. Serà aquest l'any del pilot alemany? 



-El sistema normatiu. Sembla que l'embolic de la classificació seguirà...
-Force India. Molt lluny dels punts avui.
-Williams. Gran sortida espatllada per l'estratègia.


-Ferrari. Bon ritme per posar les coses difícils a Mercedes però falla la fiabilitat.
-Pascal Wehrlein. Meritòria classificació i combatiu a la cursa.
-Red Bull. Els dos als punts malgrat la falta de potència.




-Haas i Romain Grosjean. Segueixen impressionants
-Nico Rosberg. Sense ni un error, molt sòlid.
-Stoffel Vandoorne. Fusta de futur campió, debut als punts.



Pos.Pts.PilotDor.EquipXassísTempsGra.Vol.
125Nico Rosberg6MercedesW071h 33'34.696257
218Kimi Räikkönen7FerrariSF16-H+ 10.282457
315Lewis Hamilton44MercedesW07+ 30.148157
412Daniel Ricciardo3Red Bull-TAG HeuerRB12+ 1'02.494557
510Romain Grosjean8Haas-FerrariVF-16+ 1'18.299657
68Max Verstappen33Toro Rosso-FerrariSTR11+ 1'20.9291057
76Daniil Kvyat26Red Bull-TAG HeuerRB12+ 1 volta1556
84Felipe Massa19Williams-MercedesFW38+ 1 volta756
92Valtteri Bottas77Williams-MercedesFW38+ 1 volta656
101Stoffel Vandoorne47McLaren-HondaMP4-31+ 1 volta1256
11Kevin Magnussen20RenaultRS16+ 1 volta2256
12Marcus Ericsson9Sauber-FerrariC35+ 1 volta1756
13Pascal Wehrlein94Manor-MercedesMRT05+ 1 volta1656
14Felipe Nasr12Sauber-FerrariC35+ 1 volta2156
15Nico Hülkenberg27Force India-MercedesVJM09+ 1 volta856
16Sergio Pérez11Force India-MercedesVJM09+ 1 volta1856
17Rio Haryanto88Manor-MercedesMRT05+ 1 volta2056
RETCarlos Sainz Jr55Toro Rosso-FerrariSTR11Danys1129
RETEsteban Gutiérrez21Haas-FerrariVF-16Frens139
RETJenson Button22McLaren-HondaMP4-31ERS146
RETSebastian Vettel5FerrariSF16-HMotor30
RETJolyon Palmer30RenaultRS16Prob. hidràulic190