Temporades: 1955

Sisena temporada del mundial de Fórmula 1.
Campió del món de pilots: Juan Manuel Fangio (Argentina)
Campió del món de constructors: no es disputava encara
Puntuació: 8-6-4-3-2, i 1 per la volta ràpida. (5 millors resultats). Es podia compartir cotxe i repartir-se els punts. 
Normes: Sense límit de pes. Motors de 2500 cc atmosfèrics o 750 cc amb compressor, sense límit de cilindres o cicles. A Indianapolis, motors de 4500 cc atmosfèrics o 3000 cc amb compressor.

La temporada 1955 va estar marcada pel Desastre de Le Mans. A les 24 hores de la ciutat francesa, el Mercedes pilotat per Pierre “Levegh” va impactar contra l’Austin Healey de Lance Macklin, que havia frenat per evitat el Jaguar de Mike Hawthorn que va voler entrar al seu box de sobte. El cotxe de “Levegh”, va sortir volant cap al públic i es va incendiar, causant la mort del pilot i de 83 espectadors, així com 120 ferits.
Mercedes, amb la Segona Guerra Mundial encara recent, va decidir retirar el seu equip de la cursa per no ferir sensibilitats a França, mentre que Jaguar va continuar i va guanyar les 24 hores. A resultes de l’accident es van prohibir les curses temporalment o permanentment en alguns països, cosa que va retallar el campionat de Fórmula 1, deixant-lo en 7 curses.
També a causa de l’accident Mercedes va retirar-se a final de temporada, però no abans de dominar novament el mundial, amb Fangio i Stirling Moss fent doblet per a la marca alemanya.
Segurament el rival de Mercedes hauria d’haver estat Lancia, però Alberto Ascari va morir provant un Ferrari a Monza, tot just quatre dies després d’haver caigut al mar a Mònaco sense conseqüències. Lancia va retirar-se del campionat, però no abans de que Eugenio Castellotti hagués demostrat el potencial del D50 amb un podi i una pole position.
Els altres equips hi van pintar poc. Ferrari va aconseguir una victòria amb Maurice Trintignant a Mònaco degut a les avaries dels Mercedes. Maserati no acabava de ser competitiu ni tampoc Vanwall encara. Però al darrere de tot va començar una revolució, amb el debut de Jack Brabham al volant d’un Cooper T40-Bristol, amb el motor a darrere, fet que en uns anys canviaria la cara de l’automobilisme.

Fangio durant el GP de Gran Bretanya.
Curses

Data GP Pole position Guanyador Volta ràpida
16/1 RA  González (Ferrari) Fangio (Mercedes) Fangio (Mercedes)
22/5 MO Fangio (Mercedes) Trintignant (Ferrari) Fangio (Mercedes)
30/5 500 Hoyt (Stevens) Sweikert (KK) Vukovich (KK)
5/6 B Castellotti (Lancia) Fangio (Mercedes) Fangio (Mercedes)
19/6 NL Fangio (Mercedes) Fangio (Mercedes) Mieres (Maserati)
16/7 GB Moss (Mercedes) Moss (Mercedes) Moss (Mercedes)
11/9 I Fangio (Mercedes) Fangio (Mercedes) Moss (Mercedes)
Classificació de pilots

Pilot Equip Punts
1
Juan Manuel Fangio
Mercedes 40
2
Stirling Moss
Mercedes 23
3
Eugenio Castellotti
Lancia / Ferrari 12
4
Maurice Trintignant
Ferrari 11,33
5
Giuseppe Farina
Ferrari 10,33
6
Piero Taruffi
Mercedes 9
7
Bob Sweikert
Kurtis Kraft-Offenhauser 8
8
Roberto Mieres
Maserati 7
9
Jean Behra
Maserati 6
10
Luigi Musso
Maserati 6
11
Karl Kling
Mercedes 5
12
Jimmy Davies
Kurtis Kraft-Offenhauser 4
13
Paul Russo
Kurtis Kraft-Offenhauser 3
13
Tony Bettenhausen
Kurtis Kraft-Offenhauser 3
15
Johnny Thomson
Kuzma-Offenhauser 3
15
Paul Frère
Ferrari 3
17
Froilán González
Ferrari 2
18
Cesare Perdisa
Maserati 2
19
Luigi Villoresi
Maserati 2
19
Mike Nazaruk
Kurtis Kraft-Offenhauser 2
21
Umberto Maglioli
Ferrari 1,33
22
Hans Herrmann
Mercedes 1
23
Walt Faulkner
Kurtis Kraft-Offenhauser 1
23
Bill Homeier
Kurtis Kraft-Offenhauser 1
25
Bill Vukovich
Kurtis Kraft-Offenhauser 1



Estadístiques pilots

-Pole positions: 5 (Fangio 3, Hoyt, 1, Castellotti 1, González 1, Moss 1)
-Primera fila: 10 (Fangio 6, Moss 5, Behra 2, Ascari 2, Kling 2, González 1, McGrath 1, Bettenhausen 1, Hoyt 1, Castellotti 1)
-Victòries: 4 (Fangio 4, Trintignant 1, Sweikert 1, Moss 1)
-Voltes ràpides: 4 (Fangio 3, Moss 2, Vukovich 1, Mieres 1)
-Podis: 16 (Fangio 5, Trintignant 3, Farina 3, Moss 3, Castellotti 2, González 1, Sweikert 1, Bettenhausen 1, Davies 1, Russo 1, Behra 1, Perdisa 1, Kling 1, Musso 1, Maglioli 1)
-Voltes liderades: 12 (Fangio 309, Moss 112, Sweikert 86, Vukovich 50, Bryan 31, Cross 24, Trintignant 20, Ascari 13, González 11, Schell 7, McGrath 6, Freeland 3)

Estadístiques constructors

-Pole positions: 4 (Mercedes 4, Ferrari 2, Stevens 1, Lancia 1)
-Primera fila: 6 (Mercedes 13, Lancia 3, Kurtis Kraft 2, Maserati 2, Stevens 1, Ferrari 1)
-Victòries: 3 (Mercedes 5, Ferrari 1, Kurtis Kraft 1)
-Voltes ràpides: 3 (Mercedes 5, Maserati 1, Kurtis Kraft 1)
-Podis: 5 (Mercedes 10, Ferrari 5, Kurtis Kraft 3, Maserati 2, Lancia 1)
-Voltes liderades: 7 (Mercedes 421, Kurtis Kraft 166, Ferrari 31, Kuzma 31, Lancia 13, Maserati 7, Phillips 3)