El top ten dels editors de Fórmula 1 en Català

Acabada la temporada, és obligatori fer resum, i com ja es tradició, a Fórmula 1 en Català votem i decidim qui han estat per a nosaltres els 10 millors pilots de l’any. Com sempre, el resultat està al final. Comencem el compte enrere!
10. Daniel Ricciardo (AU, Red Bull-Renault, primer l’any passat)
(Copyright: Red Bull Media)
Les expectatives sobre Red Bull eren altes, i el no compliment d’aquestes ha afectat els resultats de Daniel Ricciardo. L’australià ha estat superior al seu company d’equip en entrenaments, però a les curses la cosa no ha estat tant clara i de fet Daniil Kvyat ha acabat superant Ricciardo als punts. És cert que les avaries han costat bons resultats a Ricciardo, però també es veritat que en el seu quart any a la Fórmula 1 i segona temporada a Red Bull contra un company amb menys experiència, la distància hauria d’haver estat superior. Sens dubte la seva millor cursa va ser a Singapur.
9. Kimi Räikkönen (SF, Ferrari, tretzè l’any passat)
(Copyright: Red Bull Media)
La renovació de Kimi Räikkönen va portar polèmica, i em temo que la seva inclusió dins el nostre Top Ten també en portarà. Aquest any el Ferrari s’ajustava millor a les preferències de pilotatge de l’Iceman, i va tenir curses convincents com per exemple Bahrain, però en comparació amb Sebastian Vettel, tres podis són un bagatge massa pobre. Räikkönen segueix necessitant millorar la classificació i retallar errors com els de Canadà o Àustria, i també podria haver evitat les dues col·lisions amb Valtteri Bottas. El 2016 pot ser la última oportunitat del pilot finlandès, i creiem que encara té alguna cosa a dir.
8. Sergio Pérez (MX, Force India-Mercedes, nova entrada)
(Copyright: Force India F1 Team)
No sé si és del tot just que Sergio Pérez figuri dins del Top Ten i Nico Hülkenberg no hagi rebut ni un sol punt per part nostra. Hülkenberg va guanyar la batalla dels dissabtes de manera ajustada, però Pérez és qui ha aconseguit les millors posicions en graella i també a les curses. Fins al moment hom pensava que en Nico era el pilot calculador i regular mentre que en Sergio era més eixelebrat, però aquest any ha estat el més madur del mexicà. Menys errors que el seu company, menys contactes en la lluita cos a cos, i un merescut podi a Rússia. Haurem de seguir de prop aquests dos pilots l’any que ve…
7. Carlos Sainz Jr. (E, Toro Rosso-Renault, nova entrada)
(Copyright: Red Bull Media)
La papereta de Carlos Sainz Jr. aquesta temporada no era fàcil. Debutant a la Fórmula 1 al costat d’un jove senyalat com el nou Senna, el madrileny podria haver-se enfonsat amb tanta mala sort que va patir. Però Sainz, de manera intel·ligent, ha fet poc soroll i ha deixat que els fets parlessin per ell mateix, superant a Verstappen en els entrenaments i demostrant que de no haver estat pels problemes mecànics, també hauria sumat tants punts com l’holandès. De fet, gairebé tots els seus abandonaments van ocórrer mentre era a la zona dels punts. Té confiança i llegeix bé les curses: té futur.
6. Daniil Kvyat (RU, Red Bull-Renault, cinquè l’any passat)
(Copyright: Red Bull Media)
Tot i que Kvyat només va sumar tres punts més que el seu company Ricciardo i que va perdre la batalla als entrenaments, considerem que ha guanyat la guerra dins de Red Bull. El pilot rus va pujar a Red Bull de manera un pèl inesperada un cop es va confirmar la marxa de Vettel, i les primeres curses van ser complicades, amb rumors planant sobre el seu seient. Però Kvyat es va refer, i a partir de Montmeló va estar molt més a prop de Ricciardo, que recordem, té més experiència en general. Ha d’evitar alguns accidents, com el de Suzuka en entrenaments o el de Austin, però amb el cotxe adequat pot guanyar curses.
5. Valtteri Bottas (SF, Williams-Mercedes, tercer l’any passat)
(Copyright: Red Bull Media)
Una temporada estranya per a Williams i per a Bottas. El finlandès ho ha fet tant o més bé que la temporada passada, però ha sumat menys podis degut a la milloria de Ferrari. Tanmateix, per la pròpia expectativa de l’any passat, esperàvem que derrotés amb més claredat al seu company d’equip Felipe Massa, i això no ha sigut així. Com a raons podem citar que es va perdre la primera cursa, la menor competitivitat del Williams en termes generals, cosa que el posava en llocs més perillosos de la graella, i també les distraccions del seu fitxatge frustrat per Ferrari. L’any que ve pot marcar Bottas com un home a tenir en compte o fer-li perdre el tren dels equips punters…
4. Nico Rosberg (D, Mercedes, quart l’any passat)
(Copyright: Red Bull Media)
L’any de Rosberg ha tingut dues parts molt marcades. Fins a Singapur, el pilot alemany semblava que no podia amb Lewis Hamilton. Havia guanyat de manera convincent a Montmeló i a Àustria, però era incapaç de quedar davant en entrenaments i a sobre perdia les ocasions de retallar punts, com a Hongria. Però a partir de Singapur, amb el canvi de posada a punt dels bòlids alemanys, Rosberg sempre va quedar davant en classificació i malgrat no poder evitar el títol, va acabar l’any amb tres victòries consecutives. Si pot començar així el 2016, pot ser la seva millor ocasió per lluitar pel campionat.
3. Max Verstappen (NL, Toro Rosso-Renault, nova entrada)
(Copyright: Red Bull Media)
Bones classificacions, grans resultats en cursa, i avançaments a tort i a dret. Max Verstappen ha entrat com un huracà a la Fórmula 1, i ha estat una de les notes positives de l’any. Ha tingut algun error notable, com el xoc a Mònaco, però en línies generals ha demostrat ser molt més madur que l’edat que té, i també ha demostrat que les noves normes de la FIA sobre la Superllicència són bastant innecessàries. De totes maneres ha d’anar amb compte: sense fer soroll el seu company l’ha superat als entrenaments, i ha tingut més sort que Sainz amb la fiabilitat en cursa. A seguir creixent i meravellant.
2. Sebastian Vettel (D, Ferrari, novè l’any passat)
(Copyright: Red Bull Media)
L’any passat es podria dir que Vettel va marxar de Red Bull derrotat per Ricciardo, però es que aquest any l’alemany ha fet exactament el que l’australià va der el 2014: guanyar totes les curses que Mercedes no va guanyar. Tres victòries i una pole són un gran bagatge per a l’any de debut a Ferrari, i lluitar pel subcampionat va ser un extra inesperat. L’Scuderia sembla haver deixat treballar als seus; si es manté l’harmonia i es retalla la distància amb Mercedes, Vettel lluitarà pel títol. Si les coses van maldades, haurà de tenir paciència, fer de líder i de guia de l’equip com feia el seu ídol Schumacher.
1. Lewis Hamilton (GB, Mercedes, segon l’any passat)
(Copyright: Force India F1 Team)
Unànimement hem votat a Lewis Hamilton com el millor pilot de la temporada. El pilot britànic ha pilotat de manera imperial tant els dissabtes com els diumenges. Va estar al podi en totes les curses excepte a Hongria (error a la primera volta) i Singapur (avaria), i un pilot que guanya 10 curses mereix el títol de totes totes. Però el final de temporada, amb 6 poles i 3 victòries seguides de Rosberg, haurà fet pensar al britànic. Si el Mercedes segueix sent superior, Hamilton haurà de recuperar la supremacia en entrenaments, que tantes vegades ha estat la clau de la victòria aquest any.
Les nostres votacions…
Feu clic per veure-ho més gran
Mencions honorables per als altres tres pilots que han rebut punts: Felipe Massa, que per ben poc no ha entrat al Top Ten després d’una temporada convincent envers el seu company; Romain Grosjean, que ha dominat al seu company i va aconseguir un podi heroic a Spa dins d’un equip en una situació complicadíssima, i Fernando Alonso, que segurament segueix sent el millor de la graella però que la frustració el supera a vegades.
Com sempre, comenteu-nos, critiqueu-nos, digueu-nos si esteu d’acord o no amb cadascun de nosaltres i què canviaríeu del nostre Top Ten. Esperem els vostres comentaris!

4 comentaris a “El top ten dels editors de Fórmula 1 en Català

  1. Discrepo una mica amb els finlandesos, ja que penso que Kimi ha estat out tota la temporada, traient només el cap a Bahrein i com a molt a Abu Dhabi. És cert que en certs moments la fiabilitat no l'ha acompanyat (Hongria, per exemple) però tot i això està a anys llum de la millor versió del finlandès. Igual penso el mateix amb Bottas, ja que és cert que l'equip no ha estat a l'alçada als boxs, tant al mur com als pit stops, però s'esperava més del bo d'en Valteri… Al seu lloc hagues inclòs en aquest T-10 probablement a Merhi…

  2. Bé, tot és opinable, i de fet és el que volem que hi hagi, debat. Com veieu en les votacions cadascú ha tingut una opinió diferent, i jo per exemple no entenia com els meus companys havien deixat fora al Checo Pérez. Uns altres consideraran que Alonso i Button mereixen més per l'esforç que han fet. Räikkönen es justet, però crec que si que Bottas ha de ser entre els 10 primers.

  3. Bones a tots/es,

    Home que no estigui Alonso,encara que m'agradi com pilot, ho veig normal perque aquest any ni button ni ell han pogut lluir-se amb el mclata pero raikkonen des de la passada temporada esta molt fluixet i no és el ICEMAN d'abans. Recordo millors temporades amb lotus fins i tot. Penso que és el que més dubtes de la llista em fa, la resta de pilots penso que es bastant coherent.

    Apa, salut i benzina.

  4. Si, en Räikkönen és qui més dubtes provoca, qui més discussió genera. Crec que a molta gent ens agradaria tornar-lo a veure amb la velocitat dels anys a McLaren o amb l'oportunisme de Lotus, però els dos últims anys de Ferrari no han tingut ni massa velocitat ni massa oportunisme, amb alguns errors no forçats. Si el 2016 segueix igual…

Comments are closed.