19 d’agost de 2015

La pregunta: Gran Premi de Bèlgica


Gran Premi de Bèlgica


Què us sembla que les sortides estiguin més 
en mans dels pilots?
Qui creieu que pilotarà per al nou equip Haas?



Guillem Solà: Jo crec que, en general, hi ha massa controls electrònics que faciliten molt la conducció dels monoplaces; per això crec que és una bona proposta. Un bon pilot ha de saber pilotar: saber fer la traçada bona, tenir capacitat d'anticipació... i tot això també inclou la sortida, que molts cops sembla que no es cuidi gaire ja que en principi només se n'ha de fer una per cursa. Si demanéssim a un ex-pilot de Fórmula 1 d'anys enrere, com per exemple Niki Lauda, segurament ens explicaria algun "truc" que feia servir ell per tal de saber com embragar correctament i perdre el mínim de potència per fer una bona sortida. Aquesta generació de pilots d'ara, no coneixen el que és l'embragatge mecànic ja que segurament es tracta d'un potenciòmetre (per tant, controlat electrònicament) i de segur que no dóna el mateix tacte que un embragatge tradicional com seria en la majoria els automòbils utilitaris. Potser molts pilots agrairien que no haguessin d'abandonar per problemes de centraleta i, que si han d'abandonar, sigui per un error humà. 

En segon lloc, no tinc gaire perspectiva per a nous pilots de cara a la temporada que ve. Segurament Haas ja té algun pla i hauran parlat amb alguns pilots joves que actualment participen al campionat i vulguin guanyar experiència o potser portaran algun pilot d'alguna altra disciplina inferior per tal de veure com funcionen. Jo crec que haurem d'esperar a finals de temporada quan comenci el joc de les cadires, o més ben dit, dels seients.
 
  

Ivan Monells: Les ajudes electròniques són claus en el moment de la sortida. La veritat és que posar un cotxe de 0 a 280 en pocs segons, sense que patini cap roda, és tot un repte per la mecànica i l’electrònica. Ara bé, jo no considero que hi hagi cap crisi aquí. Al cap i a la fi, els primers moviments de la direcció encara són vitals per aconseguir una bona posició. A més, potser treure les ajudes electròniques en un punt de la cursa ja perillós de per sí podria comportar problemes de seguretat. 

Sobre el futur equip Haas, no sé qui pilotarà, però entenc que al final, en un equip nou, dependrà més dels sponsors que del pilot.


 
Jordi Domènech: Jo crec que és una bona decisió, donar-li més importància a la sortida. Fins ara, era gairebé segur que si l'equip dominant ocupava la primera línia de la graella mantindria aquestes posicions al final de la cursa. Així s'introdueix més variabilitat i crec que està bé que les sortides depenguin realment de cada pilot i no del cotxe que porten. Alguns encara recordem quan els Fórmula 1 tenien tres pedals; no es tracta de tornar enrere en aquest aspecte, però si trobo que estigui bé que sigui el pilot el que hagi de buscar el punt òptim de l'embragatge manual i no seguint unes consignes marcades.

Pel que fa a l'equip Haas, dos factors importants s'han de tenir en compte. Un és el fet de que l'equip sigui americà. Tot i que crec que precisament els diners no li fan falta al senyor Gene Haas, ja copropietari d'un equip de NASCAR, pot ser que vulguin buscar un pilot estatunidenc. El més obvi semblaria Alexander Rossi, actualment lluitant pel títol de la GP2. Per altra banda, la connexió amb Ferrari (motors i altres peces) podria fer que pilots com Jean-Éric Vergne, Esteban Gutiérrez o Raffaele Marciello siguin considerats. L'equip mateix ha comentat que estan parlant amb uns 10 pilots i que esperen tenir coses en ferm d'aquí a un mes.



Just Serrainat: Crec que és molt bona idea que els pilots tinguin més responsabilitat en la maniobra de sortida del monoplaça a les curses. L'electrònica com a eina de seguretat és molt positiva, però hi ha maniobres com la de sortida que tindrien més emoció amb la possibilitat d'errades per part dels pilots i que donarien més emoció a la cursa. Estem parlant d'una maniobra delicada i que requereix molt tacte, per aconseguir patinar el mínim possible a la graella de sortida i traccionar al màxim per fer una bona sortida. Estic segur que tindrem més d'una sorpresa amb sortides dolentes per part d'algun pilot, que després haurà de remuntar i ens pot donar una mica més d'emoció a les curses. 

Els noms que més sonen per l'equip Haas de l'any vinent en aquest moment són els de Vergne, Gutiérrez i Hülkenberg. Si tenim en compte que el nou equip muntarà un propulsor Ferrari, un dels noms que sona més fort és el del pilot francès, ja que ha estat pilot probador de l'escuderia italiana i això és un punt a favor seu , a més del seu pas per Toro Rosso i una última temporada a la Fórmula E bastant bona. Tampoc seria estrany que volguessin promocionar algun pilot americà a la competició, ja que l'escuderia és americana i podria portar patrocinadors a l'equip.




I tu? què en penses de la pregunta? Segueix el debat comentant aquest post o a través del nostre Facebook!

Aquests són els horaris del Gran Premi en hora catalana:

 Lliures 1 : 10:00
Lliures 2 : 14:00
Lliures 3 : 11:00
Pole Position : 14:00
Cursa :  14:00