Crònica del Gran Premi de Barcelona – Catalunya: Les 5 claus de la cursa

Un any més la Fórmula 1 ha passat pel nostre país demostrant que oferim una organització del Gran Premi impecable! 

Felicitats una vegada més a tota la gent que ha fet possible aquesta festa.
Davant de 86.700 espectadors (una bona xifra, però lluny dels 150.000 de “l’època Alonso”), Rosberg s’ha fet amb la primera victòria de l’any. Aquestes han estat les 5 claus de la cursa:


1 – Sortida neta, però amb canvis 

La mala sortida de Hamilton des del cantó brut ha fet perdre a l’anglès la segona posició i les oportunitats reals de lluitar per la victòria. Es confirma una vegada més com de difícil és avançar a Montmeló. Vettel ha defensat la segona posició sense cometre errors i Hamilton no ha pogut recuperar la seva posició de graella fins després del segon pas per boxes. Ferrari han estat àgils en l’estratègia i molt ràpids a boxes, renunciant a la victòria, però lluitant la segona posició. Malauradament pels tifossi, al Mercedes no hi ha estratègia que el guanyi i el temps ha col•locat a Lewis altre cop a la segona posició.

 Hamilton s’ha complicat la vida a la sortida

2 – El motor també mana, fins hi tot a Montmeló

La il•lusionant cinquena classificació de Carlos Sainz al dissabte li ha durat ben poc. En tres voltes ja rodava vuitè, ampliament superat a final de recta per la potència dels motors Mercedes de Williams i els Ferrari. Ja en una posició més natural pel cotxe que porta, Sainz ha protagonitzat una interessant lluita amb el seu company d’equip, aconseguint al final una excel•lent novena posició al seu primer Gran Premi “de casa”, just davant de Daniil Kvyat amb el Red Bull titular.

3 – Pocs abandonaments 

La temporada avança i els cotxes van tornant-se més robustos. Només dos pilots no han acabat el Gran Premi: Maldonado i Alonso. Pastor ha tingut un problema amb el DRS (sembla mentida que aquests dispositius segueixin fallant). Per altre banda, Alonso ha tingut l’enèsim problema en el seu Mclaren: els frens! Que es vagin preparant doncs per el Canadà! Donats els pocs abandonaments que hi ha hagut, els punts han estat especialment cars. Fins hi tot els Manor han acabat!
 El Mclaren, un cotxe perillós?

 4 – El ritme de les evolucions 

A Montmeló s’ha començat a veure com alguns equips més modestos estan ja perdent el tren de les evolucions. Sauber, que ens sorprenia positivament al principi de temporada, ha passat la bandera a quadres amb els seus dos cotxes fora dels punts (12 i 14).
A Mclaren semblen no sortir del pou on estan. No veig res més greu que les declaracions de Button, que afirmava que les primeres 30 voltes havien sigut les més “terrorífiques” de la seva vida per la forma com es comportava el cotxe. En referència al problema de frens d’Alonso, afirmava que “gairebé juga a bitlles amb els mecànics” en referència a la seva accidentada parada a box. En fi, tot hi que semblava que Mclaren puntuaria aquí, molta feina els queda encara per fer.
L’altre cara de la moneda és Williams. Sembla que les millores que han introduït aquest cap de setmana han funcionat i s’han acostat molt més a Ferrari. Bottas li ha robat la cartera a Räikkönen , podran amb Vettel també?

 La glòria de Sauber ha durat ben poc

5 – Estratègia de parades. 

Rosberg ha guanyat plàcidament amb una estratègia de dues parades, però Hamilton se les ha vist negres per poder avançar a Vettel i ho aconseguit gràcies a la seva arriscada estratègia de 3 visites al box. Han optat per aquesta estratègia també Felipe Massa i la majoria de protagonistes de les últimes posicions.
L’estratègia òptima eren dues aturades , deixant el pneumàtic dur pel final. No obstant, alguns pilots s’han vist forçats a efectuar tres parades simplement per a buscar la manera d’avançar el cotxe del davant. Una mica trist la veritat.

Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Parr. Volt.
1 25 Nico Rosberg 6 Mercedes W06 01:41’12″555 1 66
2 18 Lewis Hamilton 44 Mercedes W06 + 17″551 2 66
3 15 Sebastian Vettel 5 Ferrari SF15-T + 45″342 3 66
4 12 Valtteri Bottas 77 Williams FW37 + 59″217 4 66
5 10 Kimi Räikkönen 7 Ferrari SF15-T + 60″002 7 66
6 8 Felipe Massa 19 Williams FW37 + 81″314 9 66
7 6 Daniel Ricciardo 3 Red Bull RB11 + 1 volta 10 65
8 4 Romain Grosjean 8 Lotus E23 + 1 volta 11 65
9 2 Carlos Sainz Jr 55 Toro Rosso STR10 + 1 volta 5 65
10 1 Daniil Kvyat 26 Red Bull RB11 + 1 volta 8 65
11 Max Verstappen 33 Toro Rosso STR10 + 1 volta 6 65
12 Felipe Nasr 12 Sauber C34 + 1 volta 15 65
13 Sergio Pérez 11 Force India VJM08 + 1 volta 18 65
14 Marcus Ericsson 9 Sauber C34 + 1 volta 16 65
15 Nico Hülkenberg 27 Force India VJM08 + 1 volta 17 65
16 Jenson Button 22 McLaren MP4-30 + 1 volta 14 65
17 Will Stevens 28 Manor MR03 + 3 voltes 19 63
18 Roberto Merhi 98 Manor MR03 + 4 voltes 20 62
RET Pastor Maldonado 13 Lotus E23 + 21 voltes 12 45
RET Fernando Alonso 14 McLaren MP4-30 + 40 voltes 13 26

Salut i benzina!