Crònica GP de la Xina: Mercedes amb la lliçó apresa.

Clarament, Mercedes ha après la lliçó i avui no s’ha relaxat i aprenent dels errors en l’últim gran premi de Malàisia, on l’estratègia de Ferrari els va fer perdre la primera posició del podi, han aconseguit el segon doblet de la temporada.
La cursa d’aquest diumenge ha estat relativament tranquil·la per l’equip alemany, només amb la lleugera amenaça dels Ferrari, que en aquest moment sembla l’únic equip que en cursa pot donar algun problema als monoplaces de Mercedes.
Ja a la sortida, les tres primeres posicions s’han mantingut i Kimi Räikkönen ha avançat els dos Williams posant-se quart darrere del seu company Sebastian Vettel, amb el que ja han quedat els dos Ferraris darrere els Mercedes, posicions que s’han mantingut fins al final de la cursa. 
 
Darrere els Ferrari, els dos Williams han estat el tercer equip més competitiu, amb un Felipe Massa en cinquena posició i Valteri Bottas en la sisena, que ha perdut la posició davant el seu company en la primera volta. 
Els Ferrari, s’han mantingut darrera els Mercedes tota la cursa.
Com esta passant a les últimes curses, hi ha hagut més moviment i emoció a la part mitjana de la graella que en la de davant. Hem vist lluites maques entre els Lotus, Sauber, Red Bull i Toro Rosso.
Els Red Bull han sortit molt malament i han hagut de lluitar des del principi per recuperar posicions, tot i que finalment Kvyat ha abandonat a la setzena volta de la cursa i Ricciardo ha tingut que lluitar amb el Force India de Sergio Pérez i el Sauber de Ericsson per aconseguir la novena posició.
Carlos Sainz, no ha tingut una bona cursa, amb una virolla a principi de cursa que l’ha relegat a la part final i després un problema amb el monoplaça que l’ha obligat a reiniciar tot el sistema i li ha acabat de destrossar la cursa.
Els Mclaren han fet un pas endavant portant els seus dos monoplaces fins a final de cursa, però els continua quedant molta feina, ja que la posició de Fernando Alonso ha estat més pels problemes i incident d’alguns pilots, que pel rendiment del cotxe.
Ha estat una llàstima el final de la cursa, que ha quedat deslluït per l’aparició del safety car a dues voltes del final, degut a una avaria del monoplaça de Max Verstappen, que ha quedat parat a la recta d’arribada i ja no ha permès cap moviment en les posicions de la cursa.
En definitiva, un resultat bastant previsible de la cursa, amb un Mercedes que no s’ha relaxat per no tornar a fer els errors de la cursa anterior, un Ferrari que esta molt a prop dels alemanys, però encara els falten algunes dècimes i un Williams que es consolida com el tercer monoplaça més competitiu de la graella.

Pastor Maldonado: Un pilot amb la seva experiència, no hauria de tenir tants errors en cursa, amb virolla i sortida a l’entrada del pit-lane.

Comissaris: Ja sabem que la feina dels comissaris és complicada i perillosa (els hi tinc un gran respecte), però l’extracció del cotxe de Verstappen ha estat entre còmica i esperpèntica.

McLaren: Molt per millorar, però almenys avui han portat els dos cotxes fins al final de la cursa que ja és un pas endavant.
Red Bull: Amb Daniil Kvyat fora de cursa a la volta 16 i Daniel Ricciardo lluitant per les últimes posicions dels punts, han de treballar força en el monoplaça.
Mercedes: Cursa i estratègia impecable amb un doblet dels seus pilots.
Ferrari: Ara per ara el candidat més sòlid per plantar cara a Mercedes.
Max Verstappen: Una cursa fantàstica, amb diversos avançaments i una llàstima que el seu monoplaça s’hagi trencat a dues voltes del final.

Temps

 

Pos.   Pts.   Pilot Dor.     Equip           Xassís     Temps             Grae.   Vol.
1 25 Lewis Hamilton 44 Mercedes W06 01:39.42.008 1 56
2 18 Nico Rosberg 6 Mercedes W06 + 00″714 2 56
3 15 Sebastian Vettel 5 Ferrari SF15-T + 02″988 3 56
4 12 Kimi Räikkönen 7 Ferrari SF15-T + 03″835 6 56
5 10 Felipe Massa 19 Williams FW37 + 08″544 4 56
6 8 Valtteri Bottas 77 Williams FW37 + 09″885 5 56
7 6 Romain Grosjean 8 Lotus E23 + 19″008 8 56
8 4 Felipe Nasr 12 Sauber C34 + 22″625 9 56
9 2 Daniel Ricciardo 3 Red Bull RB11 + 32″117 7 56
10 1 Marcus Ericsson 9 Sauber C34 + 1 volta 10 55
11 Sergio Pérez 11 Force India VJM08 + 1 volta 15 55
12 Fernando Alonso 14 McLaren MP4-30 + 1 volta 18 55
14 Carlos Sainz Jr 55 Toro Rosso STR10 + 1 volta 14 55
13 Jenson Button 22 McLaren MP4-30 + 1 volta 17 55
15 Will Stevens 28 Manor MR03 + 2 voltas 19 54
16 Roberto Merhi 98 Manor MR03 + 2 voltes 20 54
17 Max Verstappen 33 Toro Rosso STR10 + 4 voltes 13 52
18 Pastor Maldonado 13 Lotus E23 + 8 voltes 11 48
19 Daniil Kvyat 26 Red Bull RB11 + 42 voltes 12 00
20 Nico Hülkenberg 27 Force India VJM08 + 48 voltes 16 08