21 de març de 2015

Els 7 motius pels quals penso que Mclaren tornarà a tenir un equip guanyador




L’inici del projecte Mclaren-Honda ha estat d’un ridícul espantós. Estic convençut que es tracta del pitjor inici de temporada de la història dels de Woking, i no parlo tant de resultats sinó de la imatge que s’ha adonat.

En el transcurs de la pretemporada ja vam veure un cotxe amb moltíssims problemes que es mostrava incapaç de rodar més de tres voltes. Per acabar-ho d’adobar, l’accident d’Alonso els deixava sense el seu “pilot estrella”. No obstant això, segueixo convençut de que Mclaren està format un equip guanyador i que aquest projecte, segurament no aquesta temporada, confluirà en títols i èxits, però necessita el seu temps de posta en marxa. Aquí teniu els 7 motius pels quals penso que Mclaren tornarà a tenir un equip guanyador.

 Mal inici de temporada per part de Mclaren-Honda....


Motiu número 1 : Precedents

Recordeu el primer any de Mercedes al 2010? Partien d’un equip que havia guanyat el títol (Brawn GP)  i només van ser capaç de fer tres podis. Renault amb Alonso? 4 anys van tardar a destruir el domini de Ferrari-Schumacher. Quan va tardar Red Bull a guanyar la primera cursa? 6 anys, fent 7é en el campionat de constructors els dos primers anys.

Un projecte de la dimensió de Mclaren-Honda necessita el seu temps de posta en marxa, que les persones que hi treballen s’entenguin i que tots els processos estiguin ben definits i funcionin com una seda. Veient-ho com una empresa, ara estan en la fase “Start-Up” on estant bàsicament estan aprenent i encara necessiten un bon rodatge abans siguin realment competitius.

 La primera victòria de Red Bull, de la mà de Vettel, va tardar 5 anys en fer-se realitat.


Motiu número 2: Mclaren

El ressorgir de Williams fa pensar que els Grans Equips de la Fórmula 1 encara tenen una experiència extra que els dóna un valor sobre els nous entrants a l’estil Red Bull.  Mclaren encara és el tercer equip que més títols de constructors ha aconseguit. Està passant per una mal moment, però si un equip és capaç de sortir d’aquest pou aquest és Mclaren i ja ho ha demostrat moltes vegades. De fet, històricament, Mclaren no comença massa bé les temporades i repunta a partir d’unes 6-7 curses.

Motiu número 3 : Honda

Els anys d’Honda a la Fórmula 1 com a fabricants de motors els van donar 4 títols amb la mateixa Mclaren i 2 amb Williams convertint-se així amb el quart fabricant de motors que més títols ha aconseguit (per darrere de Ferrari, Renault i Ford). L’experiència amb el seu propi equip (BAR-Honda) no va ser gens bona, però si una cosa tothom té clara és que Honda sap fer motors com molt poca gent sap. Sinó, feu una ullada a altres categories. Marc Màrquez sap del què parlo…
 
Motiu número 4 : El motor tèrmic i el motor elèctric

És purament un rumor, però pel paddock circula que Honda ha aconseguit un motor tèrmic i un motor elèctric espectaculars. Es parla d’unes xifres que costen de creure. Fa un parell d’anys, molts equips es queixaven pel fet de que Honda entrava a la categoria un any més tard de que es congelés el bloc motor, i que podria aprofitar tot l‘aprenentatge de Mclaren per millorar el motor durant la primera temporada dels motors turbo.

Així doncs, per què el Mclaren és tant lent? Es diu que els dos motors no s’entenen entre ells. Es diu que tenen un problema electrònic, i també de fiabilitat, però que la potència és prometedora. Button va córrer amb el motor capat en la primera cursa (es parla de que es donava al motor un 70% de la seva potència real). Veurem si realment és així quan solucionin els problemes electrònics i de fiabilitat, problemes que podran solucionar atenent-se el reglament de la FIA, que especifica que es pot modificar el bloc motor si és per corregir problemes de fiabilitat, però no de potència.

El motor Honda... Un diamant en brut?


Motiu número 5 : El xassís.

Tothom parla dels problemes de motor, però es diu que el Xassís del nou Mclaren és dels millors que s’han fabricat a la història de l’equip de Woking. Recordeu que el domini de Red Bull en els últims anys va ser gràcies al xassís i no gràcies a un motor Renault mediocre. Veurem com funciona aquest xassís quan el motor pugui rodar tan sols a un ritme normal.

Motiu número 6 : Els pilots

No se m’acut una parella de pilots millor per tirar endavant aquest projecte. Button és el pilot amb més experiència de la graella i assolirà el rol de “segon” sense problemes (sobretot pel fet de la pressió que va exercir Alonso perquè Button continués a Mclaren). Tots coneixem l’experiència i velocitat d’Alonso amés de la seva capacitat per entendre el cotxe. En aquest projecte fan falta pilots sòlids i amb experiència, no joves promeses.


Motiu número 7 : Ja ho han fet abans.

L’època daurada de Mclaren va ser amb Honda, Prost i Senna. Aquell cotxe blanc i vermell que tots tindrem sempre a la retina. Ho han fet abans, perquè no han de poder tornar-ho a fer?


En resum, crec que tindrem mig any amb més penes que glories i costarà molt que aquest equip torni a pujar al podi. No obstant això, mirant el projecte a llarg termini, crec que tornarem a veure la Mclaren en una nova època daurada. La meva aposta? aquest any guanyaran alguna cursa. Temps al temps.

A tots els seguidors de Mclaren, us convido a l'optimisme, però també a la paciència.
Salut i benzina