6 de novembre de 2014

La pregunta del Gran Premi de Brasil


Després de la graella del gran Premi dels Estats Units, sense dos equips i amb l'amenaça de plantar-se per part d'altres equips davant del sistema de repartiment de diners, creieu que hi haurà algun tipus de reacció o canvi de cara a les pròximes temporades. 

Quines són les vostres travesses de cara als canvis  de pilots en els diferents equips de cara a l'any vinent​.

     


Jordi Domènech: Respecte a la primera pregunta, crec que més aviat hi ha unes certes ganes de que el pastís se'l reparteixin entre menys; és a dir, que quedin Ferrari, McLaren, Mercedes, Red Bull i potser Williams i llavors que cada un d'aquests equips tingui un equip "satèl.lit" totalment dependent... D'aquesta manera limitarien els possibles rivals al capdavant mentre tenen "aliats" en pista... Però potser m'estic passant...

Pel que fa als pilots, em temo que qui ho té més fumut és en Button. No veig els pilots de Mercedes anant enlloc, i els de baix agafaran qui aporti pressupost. A Toro Rosso, malgrat que Sainz ha fet el que li van demanar, crec que es quedarà Vergne.
 


Guillem Solà: Veient la passivitat de la FIA en aquest cas, que no ha transcendit més enllà del fet que a la Q1 s'eliminessin menys pilots, no crec que hi posin un remei gaire "generós". Clar que a la FIA li interessa que hi hagi més equips competint per guanyar més impostos, però està més que clar que no li interessa tenir equips com Marussia, Caterham o HRT (ja desapareguda). El que passa és que com que a la gent no li importen gaire aquests equips més modestos, tampoc els troben a faltar i per això poca gent, o gairebé ningú s'ha queixat. Ara bé, cal afegir que ni els equips més populars hi guanyen competint a la F1, al contrari, el que passa que els serveix de patrocini per la marca i el negoci el fan a partir del merchandising i altres seccions de la marca.

Pel que fa al ball de pilots de cada temporada, espero que sigui una temporada calmada excepte per la marxa ja segura d'Alonso a un altre equip que no és tan segur; encara que jo crec que tornarà a McLaren. També es parla del seient de Vettel, que tampoc està del tot clar on posarà el cul la temporada vinent. També apareixerà a Toro Rosso la figura de Max Verstappen, que competirà a la F1 amb tant sols 18 anys disputarà el seu primer Gran Premi. 
Jo, amb 18 anys i aquí escrivint sobre un pilot professional més jove que jo... Potser que em vagi posant les piles i demani el seient d'Alonso a can Ferrari.

 
Ivan Monells: A mi la idea que realment m’entusiasma és la dels tres cotxes per equip. Us imagineu aquesta temporada amb tres Mercedes? Al final hi ha equips que financerament no poden estar a la Fórmula 1. A més, francament, el valor a l’espectacle que m’aportaven Marussia i Caterham és ben poc. Gairebé cada any cauen equips i entren amb un altre nom, i això fa molt difícil que puguin arribar a caure simpàtics (com per exemple sí ho aconseguia l’antiga Minardi). A la F1 hi han de ser els equips que estan més ben preparats per ser-hi, si això ens deixa amb 9 equips enlloc de 12, donem-los un cotxe addicional i tindrem una graella de sortida molt més interessant.

Sobre  els canvis de pilots, serà una temporada interessant, amb molts canvis. Crec que ja està tot el peix venut i l’única peça que falta sembla que serà un Alonso per Magnussen.



Just Serrainat: Jo suposo que l'objectiu final de Bernie Ecclestone, és una graella on els equips principals tinguin un tercer monoplaça o un equip satèl·lit i d'aquesta manera configurar una graella amb suficients cotxes per mantenir un bon espectacle.
Esta clar que els cotxes de la part de darrere de la graella, no solen aportar gaire res a l'espectacle del campionat i encara que inicialment la seva funció hauria de ser donar entrada a nous pilots joves, finalment es veuen obligats pel mateix problema econòmic, a seure al seu volant al millor postor.
Aquesta setmana, la BBC donava la notícia de que Fernando Alonso ja hauria firmat amb McLaren i que només faltaven alguns detalls per poder-ho anunciar públicament. Els altres equips crec que ja ho tenen tot força lligat i en els propers dies s'aniran confirmant els diferents fitxatges, que ja fa temps que corrent pel paddock i els diaris.

I tu? què en penses de la pregunta? Segueix el debat comentant aquest post o a través del nostre Facebook!



Aquests són els horaris del Gran Premi en hora catalana:




 Lliures 1 : 13:00


Lliures 2 : 17:00


Lliures 3 : 14:00


Pole Position : 17:00

Cursa :  17:00