19 de novembre de 2014

La pregunta del Gran Premi d'Abu Dhabi




Què en penseu sobre que la última cursa de la temporada, el Gran Premi d’Abu Dhabi, puntuï el doble?

  


Jordi Domènech: Estic totalment en contra dels punts dobles a l’última cursa per diverses raons. 

Una, pel fet de valorar molt més una cursa que a més, sent al circuit d’Abu Dhabi, no té precisament cap valor històric, ni tècnic, ni de més dificultat que altres curses.

Dues, pel tema de distorsionar artificialment els punts històrics. Ja no estava molt a favor d’augmentar els punts que es donaven, però es que a Abu Dhabi, un pilot que quedi setè sumarà més punts que el que valia una victòria des de 1950 fins a l’any 2009! 


I tres, especialment pel fet de que un pilot pugui guanyar el doble de curses que el seu company d’equip i no ser campió. Entenc que això ha passat altres vegades, però si les curses totes valen igual doncs s’entén que és per regularitat, no pel “bonus” final...

Ei, no vol dir que estigui en contra de qualsevol canvi, però crec que s’han de fer amb algun sentit. Per exemple, a l’IndyCar les curses de 500 milles valen punts dobles, però té sentit perquè són curses que duren més del doble en distància que les normals. A més, entre elles hi ha les 500 milles d’Indianàpolis, potser la cursa amb més història del món.

Però doblar els punts d’una cursa perquè si? I a Abu Dhabi? Per a mi, una mostra més de la desconnexió de la Fórmula 1 amb el món real.


 


Guillem Solà: Des del meu punt de vista crec que deixa claríssim que qui paga mana. Segur que els posseïdors dels petrodòlars també han pagat per ser l’última cursa: la que hauria de tenir més emoció, la que acaba a les fosques... I aquests xeics no podien ser menys que la temporada passada i aquest any han volgut tenir 2GPs en un.

Ho trobo un disbarat. Si la cursa fos amb monoplaces reglats per asfalt i corressin pel desert amb slicks, llavors seria justificable ja que la dificultat augmentaria i seria més complicat guanyar. Ara bé, és una pista com tantes  altres, però paguen (una mica) més i Tito Bernie accepta.


 
Ivan Monells:  D’entrada he de dir que no em desagrada. El fet que l’última cursa sumi doble fa que la majoria dels campionats es decideixin a l’última cursa: això sempre és bo.


Ara bé, entenc que això pugui provocar circumstàncies injustes y caramboles una mica conflictives. Amés, Abu Dhabi no és precisament un circuit atractiu per donar-li tanta importància. Em podeu dir poc purista, però penso que l’espectador se l’ha de tractar bé.  Quan ja s’ha decidit el campionat les curses tenen molt poc interès, per això em sembla bé que s’hagi aplicat aquesta mesura. Hauria set millor, per això, veure la F1 acabar al mític Brasil.





Just Serrainat: Crec que amb aquest sistema, el que s’ha buscat és aconseguir mantenir l’audiència fins a l’última cursa, ja que hem vist com en anys anteriors amb un campió a dues o tres curses del final de temporada, la gent perdia interès per les últimes carreres i això no interessava a la FIA.

Aquest any els hi ha sortit força bé amb la batalla entre Rosberg i Hamilton, però també ens podríem haver trobat que amb un cop de sort (en el cas d’una classificació més ajustada), un pilot que no hagués fet una gran temporada, en un mal dia dels seus oponents, s’emportés el campionat de retruc.

Com sempre si aquesta idea segueix en els pròxims anys, veurem si ha estat o no una bona idea, però de moment  aquest any als organitzadors del campionat
els hi ha sortit rodó.

I tu? què en penses de la pregunta? Segueix el debat comentant aquest post o a través del nostre Facebook!


Aquests són els horaris del Gran Premi en hora catalana:



 Lliures 1 : 10:00

Lliures 2 : 14:00

Lliures 3 : 11:00

Pole Position : 14:00

Cursa :  14:00