La clau del Gran Premi de Rússia: El balanç i els frens.

 

Aquest cap de setmana el campionat de la formula 1 s’ha desplaçat al nou circuit de Sochi a Rússia, dissenyat com quasi tots els circuits de nova generació per Hermann Tilke.
La configuració del traçat, amb vàries corbes tancades de noranta graus, però també llargues rectes d’alta velocitat, ha fet que els equips hagin hagut de treballar a fons per buscar un bon balanç dels monoplaces.
Vista aèria del circuit de Sochi

Una altra característica que s’han trobat les escuderies a les sessions d’entrenaments, és la molt baixa degradació dels pneumàtics que ha portat Pirelli per aquest gran premi, però  en contraposició, també s’ha de destacar la dificultat dels monoplaces per escalfar les gomes a la seva temperatura de màxim rendiment.
Finalment i a on podria haver-hi una de les claus de la cursa, és que el circuit rus té una gran exigència amb els frens i si Mercedes té un punt dèbil és aquest , com ja hem vist durant tot el campionat.
En la sessió de qualificació d’avui, hem tornat a veure un domini total de l’equip Mercedes i com els quatre primers equips per la graella de demà, munten el propulsor alemany.
Una vegada més Lewis Hamilton li ha tornat a guanyar la partida a Nico Rosberg i s’ha de destacar l’ última volta de Valteri Bottas, on per un moment ha semblat que podia assolir el primer lloc, però ho ha perdut en sortir-se a l’ultima corba avans de l’arribada.
Bon paper també dels McLaren amb Jenson Button que ha aconseguit la quarta posició i Kevin Magnussen la sisena, tot i que demà perdrà cinc posicions per haver canviat la caixa de canvis.
S’ha de  destacar la cinquena posició de Daniil Kvyat, que a més ha superat al Red Bull de Ricciardo en el circuit de casa seva, en un circuit al qual l’equip filial s’ha sabut adaptar molt be i a on Jean-Eric Vergne ha obtingut la desena posició.
Paper discret dels Ferrari de Fernando Alonso i Kimi Räikkönen, que han aconseguit la vuitena i novena posició, tot i que en guanyaran una per la sanció de Magnussen. Durant tot el cap de setmana, ja han tingut problemes per adaptar-se al circuit i avui ja no esperaven cap bon resultat.
Tampoc Red Bull pot estar molt content amb la qualificació d’avui, ja que Daniel Ricciardo només ha pogut fer la setena posició a la Q3 i Sebastian Vettel no ha superat ni la Q2.
En definitiva, la clau de demà estarà en veure quins equips han aconseguit un millor balanç per afrontar les característiques del circuit i del rendiment dels frens. No seria d’estranyar que demà veiéssim a més d’un monoplaça havent-se de retirar amb els frens destrossats i haurem de vigilar bé els dos Mercedes, ja que és el component on més problemes han tingut durant la temporada.
Seguidament us posem la taula de temps per demà, amb les sancions de pilots ja aplicades.

Taula de Temps.

Pos   Pilot                         Dor.   Equip            Xassís     Motor        Temps
1 Lewis Hamilton 44 Mercedes W05 Mercedes 1’38″513
2 Nico Rosberg 6 Mercedes W05 Mercedes 1’38″713
3 Valtteri Bottas 77 Williams FW36 Mercedes 1’38″920
4 Jenson Button 22 McLaren MP4-29 Mercedes 1’39″121
5 Daniil Kvyat 26 Toro Rosso STR9 Renault 1’39″277
6 Daniel Ricciardo 3 Red Bull RB10 Renault 1’39″639
7 Fernando Alonso 14 Ferrari F14 T Ferrari 1’39″709
8 Kimi Räikkönen 7 Ferrari F14 T Ferrari 1’39″771
9 Jean-Eric Vergne 25 Toro Rosso STR9 Renault 1’40″020
10 Sebastian Vettel 1 Red Bull RB10 Renault 1’40″052
11 Kevin Magnussen 20 McLaren MP4-29 Mercedes 1’39″629 [*]
12 Sergio Pérez 6 Force India VJM07 Mercedes 1’40″163
13 Esteban Gutiérrez 21 Sauber C33 Ferrari 1’40″536
14 Adrian Sutil 15 Sauber C33 Ferrari 1’40″984
15 Romain Grosjean 8 Lotus E22 Renault 1’41″397
16 Marcus Ericsson 9 Caterham CT05 Renault 1’42″648
17 Nico Hülkenberg 27 Force India VJM07 Mercedes 1’40″058 [*]
18 Felipe Massa 19 Williams FW36 Mercedes 1’43″064
19 Kamui Kobayashi 21 Caterham CT05 Renault 1’43″166
20 Max Chilton 4 Marussia MR03 Ferrari 1’43″649
21 Pastor Maldonado 13 Lotus E22 Renault 1’43″205 [*]

[*] Pilot amb sanció