5 d’abril de 2014

La Clau: Gran Premi de Bahrain


Com cada dissabte de cursa us aportem La Clau per saber quin pot ser el factor decisiu a la cursa de demà. Podeu opinar sobre la nostra opinió (o sobre qualsevol altra cosa) fent un comentari a aquesta entrada o accedint a la nostra pàgina de Facebook.

Entrant al cap de setmana, dimecres o dijous, vaig pensar que podria ser una mica complicat trobar un factor determinant per a la cursa. Hem comprovat durant els dos primers grans premis que la fiabilitat no és ni molt menys tant dolenta com alguns auguraven, i certament, el fet de que la cursa de demà a Bahrain sigui de nit hauria d'ajudar a rebaixar les temperatures de funcionament dels monoplaces.
Tampoc fa cara de que els pneumàtics puguin ser decisius. Com que l'any passat es van enganxar els dits amb les punxades, Pirelli ha fet una aposta més conservadora aquest any i tota la gama de pneumàtics és més dura. Si hi afegim, de nou, que la nit probablement encara farà durar més els pneumàtics, doncs sembla evident que dues aturades seran l'estratègia preferida. Vés a saber si algú fins i tot intentarà anar a una aturada.

Però havent vist les tres sessions d'entrenaments lliures i els cronometrats, crec que la clau per demà serà gaudir d'un motor Mercedes. El circuit de Sakhir es caracteritza per quatre llargues rectes amb frenades importants concentrades sobretot al primer i al tercer sector. És tant important la tracció com la velocitat punta, on la majoria dels motors Mercedes treien avantatge als Renault i als Ferrari, independentment de la posada a punt de cada vehicle.
Si bé es cert que Mercedes (l'equip) segueix estant un pas per davant i que darrere d'ells, sembla ser que hi ha bastant igualtat, crec que demà els equips amb motor Mercedes, com Force India, Williams o McLaren seran els que ocuparan les posicions dels punts, amb permís potser dels Ferrari i dels Red Bull. D'aquests, Kimi Räikkönen és el que està més amunt sortint cinquè. Fernando Alonso i Sebastian Vettel sortiran novè i desè mentre que Daniel Ricciardo, que ha estat l'únic que s'ha acostat al ritme de l'equip Mercedes sortirà tretzè degut a la penalització que porta del gran premi de Malàisia.

Veurem demà si els motors Ferrari i Renault poden fer alguna cosa davant del domini Mercedes. La sortida és demà a les cinc de la tarda!

Rosberg ha sorprès a Hamilton després d'estar per darrere tot el cap de setmana.

Temps

Pos.PilotDorsalEquipXassísMotorTemps
1Nico Rosberg6MercedesW05Mercedes1'33"185
2Lewis Hamilton44MercedesW05Mercedes1'33"464
3Valtteri Bottas77WilliamsFW36Mercedes1'34"247
4Sergio Pérez6Force IndiaVJM07Mercedes1'34"346
5Kimi Räikkönen7FerrariF14 TFerrari1'34"368
6Jenson Button22McLarenMP4-29Mercedes1'34"387
7Felipe Massa19WilliamsFW36Mercedes1'34"511
8Kevin Magnussen20McLarenMP4-29Mercedes1'34"712
9Fernando Alonso14FerrariF14 TFerrari1'34"992
10Sebastian Vettel1Red BullRB10Renault1'34"985
11Nico Hülkenberg27Force IndiaVJM07Mercedes1'35"116
12Daniil Kvyat26Toro RossoSTR9Renault1'35"145
13Daniel Ricciardo3Red BullRB10Renault1'34"051[*]
14Jean-Eric Vergne25Toro RossoSTR9Renault1'35"286
15Esteban Gutiérrez21SauberC33Ferrari1'35"891
16Romain Grosjean8LotusE22Renault1'35"908
17Pastor Maldonado13LotusE22Renault1'36"663
18Adrian Sutil15SauberC33Ferrari1'36"840
19Kamui Kobayashi21CaterhamCT05Renault1'37"085
20Jules Bianchi17MarussiaMR03Ferrari1'37"310
21Marcus Ericsson9CaterhamCT05Renault1'37"875
22Max Chilton4MarussiaMR03Ferrari1'37"913

[*] Ricciardo porta la penalització de 10 posicions que li van imposar a Malàisia per la sortida amb la roda mal collada.