6 d’abril de 2014

Crònica del Gran Premi de Bahrain : Un altre doblet de Mercedes.





Com ja era previsible a partir de lo vist durant tot el cap de setmana, avui els Mercedes han tornat a arrasar a la pista de Bahrein.

Lewis Hamilton ja ha superat a Nico Rosberg en la primera corba i ha començat a agafar una bona distància del seu company d'equip. Tot i això durant la cursa hem viscut unes quantes lluites entre els dos pilots de Mercedes molt emocionants, però Hamilton ha estat capaç de mantenir la posició.

Es de destacar la fantàstica sortida de Felipe Massa, que sortint de la setena posició ha arribat a la primera corba en quarta posició, darrera del seu company Valtteri Bottas.

Els Williams, juntament amb els Force India, s'han mantingut darrere als Mercedes durant la primera part de la cursa.

Per contra al darrere d'aquests equips, veiem com els Ferrari i els Red Bull lluitaven entre ells per les últimes posicions de punts, mentre els cotxes amb motor Mercedes els avançaven sense cap problema.

El punt d'inflexió de la cursa, ha estat l'accident entre els monoplaces d'Esteban Gutierrez i Pastor Maldonado, que amb la sortida del cotxe de seguretat ha canviat totalment les posicions al davant de la carrera.


L'accident d'Esteban Gutierrez ha marcat un punt d'inflexió a la cursa.


El resultat final, no ha fet justícia al molt bon treball de Force India i Williams, que han anat molt be durant tota la cursa, però que amb la sortida del Safety Car, han perdut algunes posicions.

En canvi els que si han sabut aprofitar la sortida del cotxe de seguretat, han estat els Red Bull, que després d'estar patint durant tota la cursa, lluitant amb els Ferrari, han aconseguit una posició més que decent.

En contraposició, Ferrari ha perdut un parell de posicions pel Safety Car. Fernando Alonso a estat lluitant durant tota la carrera per la setena posició i l'accident l'ha acabat relegant a la novena posició final. 

Tot i el domini aclaparador de Mercedes, hem pogut gaudir d'una cursa força emocionant, amb  lluites en totes les parts de la graella,  moltes d'elles fratricides entre companys d'equip.

Ara els equips han d'intentar millorar els monoplaces per la cursa de Xina, ja que s'ha vist clarament a la carrera d'avui que cap dels equips que no monten motor mercedes, ha aconseguit realment millorar.



A continuació els semàfors del Gran Premi :



Equip Mercedes: Continuen amb el seu domini, sense ningú que els faci ombra.

Williams i Force India : Molt bona cursa dels dos equips, que no s'ha vist recompensada per la sortida del cotxe de seguretat.


Red Bull: Tot i el resultat final, han patit bastant durant la cursa i encara han de millorar bastant.

Ferrari: Encara no tinc clar si haurien d'estar al vermell, ja que no aconsegueixen millorar el cotxe i es comencen a notar els nervis a l'equip.


McLaren: Avui no ha aconseguit que cap dels seus monoplaces hagi acabat la cursa per problemes mecànics.

Lotus : Continua sense millorar els seus monoplaces.


A última hora la FIA a informat de la sanció a  Pastor Maldonado, que perdrà deu posicions a la graella de Gran Premi de la Xina i perd tres punts en el seu carnet de pilot, per provocar l'accident amb Gutiérrez.

 

Tiemps

Pos.   Pts.  Pilot                        Dor.   Equip            Xassís    Temps            Parr.   Vol.
1 25 Lewis Hamilton 44 Mercedes W05 01:39'42"743 2 57
2 18 Nico Rosberg 6 Mercedes W05 + 1"085 1 57
3 15 Sergio Pérez 11 Force India VJM07 + 24"067 4 57
4 12 Daniel Ricciardo 3 Red Bull RB10 + 24"489 13 57
5 10 Nico Hülkenberg 27 Force India VJM07 + 28"654 11 57
6 8 Sebastian Vettel 1 Red Bull RB10 + 29"879 10 57
7 6 Felipe Massa 19 Williams FW36 + 31"265 7 57
8 4 Valtteri Bottas 77 Williams FW36 + 31"876 3 57
9 2 Fernando Alonso 14 Ferrari F14 T + 32"595 9 57
10 1 Kimi Räikkönen 7 Ferrari F14 T + 33"462 5 57
11
Daniil Kvyat 26 Toro Rosso STR9 + 41"342 12 57
12
Romain Grosjean 8 Lotus E22 + 43"143 16 57
13
Max Chilton 4 Marussia MR03 + 59"909 21 57
14
Pastor Maldonado 13 Lotus E22 + 1'02"803 17 57
15
Kamui Kobayashi 10 Caterham CT05 + 1'27"900 18 57
16
Jules Bianchi 17 Marussia MR03 + 1 vuelta 19 56
17
Jenson Button 22 McLaren MP4-29 + 2 vueltas 6 55
RET
Kevin Magnussen 20 McLaren MP4-29 + 17 vueltas 8 40
RET
Esteban Gutiérrez 21 Sauber C33 + 18 vueltas 15 39
RET
Marcus Ericsson 9 Caterham CT05 + 24 vueltas 20 33
RET
Jean-Eric Vergne 25 Toro Rosso STR9 + 39 vueltas 14 18
RET
Adrian Sutil 99 Sauber C33 + 40 vueltas 22 17