Crònica GP d’Austràlia: Avaries i polèmica

Ha tornat la Fórmula 1, i sembla que ja trigava a tornar la polèmica. Sembla que feia molts dies que estàvem tots tranquils, ocupats en destriar l’ordre competitiu, i que ens feia falta una mica de polèmica. Hem gaudit d’una cursa bastant entretinguda, però a les 12 de la nit, hora australiana, s’ha confirmat la desqualificació de l’heroi local, Daniel Ricciardo, que havia acabat segon i havia sumat el seu primer podi. Val a dir que Red Bull ja ha anunciat la seva intenció d’apel·lar la decisió.
Però primer repassem el GP. La cursa ha costat de començar degut als problemes dels dos Marussia, Max Chilton a la volta de reconeixement i Jules Bianchi a la sortida, que ha hagut de ser anul·lada. Els dos pilots han acabat sortint des del pit-lane, si bé Bianchi ha acabat a 8 voltes i no s’ha classificat.
A la sortida, Nico Rosberg immediatament ha avançat el seu company d’equip Lewis Hamilton, i Daniel Ricciardo s’ha mantingut al segon lloc. Darrere d’ells, Kamui Kobayashi s’ha passat de frenada i ha xocat contra el Williams de Felipe Massa, provocant l’abandonament dels dos pilots. Més endavant, a la corba 3, Sergio Pérez ha contactat amb el seu compatriota Esteban Gutiérrez, però els dos mexicans han pogut continuar, en el que han sigut els dos únics incidents de la cursa.
Kobayashi no ha tingut un gran retorn
Però el final estava a prop per a dos dels favorits. Tant Sebastian Vettel com Hamilton han manifestat problemes de motor ja a la volta de reconeixement, i els dos pilots han entrat al box per retirar el cotxe abans de causar més danys als seus propulsors.
Mentrestant, a davant Rosberg dominava amb mà de ferro davant Ricciardo, Kevin Magnussen, Nico Hülkenberg i Fernando Alonso. Darrere d’ells, Valtteri Bottas anava avançant posicions però quan estava just darrere del Ferrari número 14, ha picat amb el mur, punxant una roda. Bottas ha pogut arribar al box i continuar, però ha aparegut el Safety Car per treure les restes de la pista.
El més beneficiat ha estat Jenson Button, que ha entrat just en el moment que sortia el Safety Car, guanyant algunes posicions. La cursa ha estat bastant estable fins a les segones aturades, on Button de nou ha guanyat més que ningú, saltant fins a la quarta posició degut a entrar abans que els seus contrincants (Hülkenberg, Alonso i companyia). A partir d’aquí la cursa ha seguit igual amb l’única variació de Bottas, que ha anat remuntant fins a la sisena posició.
Rosberg ha guanyat la cursa amb més de 20 segons sobre Ricciardo i Magnussen. Button ha acabat quart a una bona distància d’Alonso, Bottas, Hülkenberg, Räikkönen i els dos Toro Rosso de Jean-Éric Vergne i Daniil Kvyat, que com Magnussen, també ha puntuat al seu debut.
Pel que fa a la resta, molt lluny els Sauber i Max Chilton, que tot i això ha acabat la cursa. Els Lotus, per la seva banda, no han pogut acabar.
Li ha durat poc l’alegria a Ricciardo
I sis hores després del GP, s’ha confirmat l’exclusió de Daniel Ricciardo. El primer australià que quedava al podi a casa ha estat sancionat perquè el seu monoplaça ha excedit el límit de flux màxim de consum de benzina, però Red Bull i Renault ja han dit que protestaran ja que segons ells, la FIA ha canviat el mètode de mesurar aquest flux durant el cap de setmana. Així que, com tantes altres vegades, haurem d’esperar uns dies per saber oficialment el resultat de la cursa… 




Nico Rosberg: Domini total i seguretat

Kevin Magnussen: Primer debutant en pujar al podi en 7 anys

Ferrari: Sembla que no acaba de ser prou ràpid l’F14 T.
Lotus: Encara estan en tests de pretemporada

Kamui Kobayashi: Greu error que ha esguerrat la seva cursa i la de Massa.
Desqualificació de Ricciardo: Tot l’affair, a hores d’ara, sembla poc seriós.

Temps

Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 25 Nico Rosberg 6 Mercedes W05 1.32’58″710 3 57
2 18 Kevin Magnussen 20 McLaren MP4-29 + 26″700 4 57
3 15 Jenson Button 22 McLaren MP4-29 + 30″000 10 57
4 12 Fernando Alonso 14 Ferrari F14 T + 35″200 5 57
5 10 Valtteri Bottas 77 Williams FW36 + 47″600 15 57
6 8 Nico Hülkenberg 27 Force India VJM07 + 50″700 7 57
7 6 Kimi Räikkönen 7 Ferrari F14 T + 57″600 11 57
8 4 Jean-Eric Vergne 25 Toro Rosso STR9 + 60″400 6 57
9 2 Daniil Kvyat 26 Toro Rosso STR9 + 63″500 8 57
10 1 Sergio Pérez 11 Force India VJM07 + 85″900 16 57
11 Adrian Sutil 99 Sauber C33 + 1 vuelta 13 56
12 Esteban Gutiérrez 21 Sauber C33 + 1 vuelta 22 56
13 Max Chilton 4 Marussia MR03 + 2 vueltas 17 55
14 Jules Bianchi 17 Marussia MR03 + 8 vueltas 18 49
15 Romain Grosjean 8 Lotus E22 + 14 vueltas 20 43
16 Pastor Maldonado 13 Lotus E22 + 28 vueltas 21 29
17 Marcus Ericsson 9 Caterham CT05 + 30 vueltas 19 27
DES 18 Daniel Ricciardo 3 Red Bull RB10 + 24″500 2 57
RET Sebastian Vettel 1 Red Bull RB10 + 54 vueltas 12 03
RET Lewis Hamilton 44 Mercedes W05 + 55 vueltas 1 02
RET Felipe Massa 19 Williams FW36 + 0″000 9 00
RET Kamui Kobayashi 10 Caterham CT05 + 0″000 14 00