13 de novembre de 2013

Prèvia GP Estats Units: L'acció és fora de la pista

Aquesta setmana hi ha el GP dels Estats Units a Austin, però tal com ha anat la setmana, no ho sembla pas. A més, es dóna la curiosa situació de que Williams ja ha confirmat els seus pilots 2014 (Felipe Massa i Valtteri Bottas), McLaren, segons la BBC, ja hauria decidit fitxar a Kevin Magnussen en lloc de Sergio Pérez, i en canvi a Lotus li falta un pilot per aquest cap de setmana i encara no saben qui ocuparà el lloc de Kimi Räikkönen!
Com sabeu al finlandès li han rebrotat les molèsties a l'esquena i ha decidit operar-se per poder començar el 2014 en plena forma, i per ara l'equip no ha anunciat qui pilotarà el cotxe número 7. L'únic que se sap es que Lotus s'hauria aproximat a Nico Hülkenberg però que l'alemany hauria decidit acabar la temporada amb Sauber, cosa que fa trontollar el fitxatge de l'alemany per l'equip... Perquè, si Hülkenberg se n'anés a Lotus el 2014, no hauria aprofitat aquestes dues curses per començar a familiaritzar-se amb l'equip? Serà que els milions de Quantum Motorsports no arriben a Enstone i hauran de ser els de PDVSA els que salvin l'equip?

I una altra de les històries que ha aparegut es la més que probable lletjor dels cotxes 2014. Les normes de la temporada que ve estipulen que el xassís ha de fe 525 mm d'alt a la part on s'allotgen els peus del pilot, mentre que el morro ha de baixar fins a una alçada de 185 mm. L'amplada de la punta del morro no ha de tenir una amplada mínima, així que es probable que els equips facin servir un morro prim a la punta per optimitzar l'entrada d'aire cap als baixos. Adrian Newey i Sam Michael ja han declarat que es possible que els cotxes 2014 puguin ser difícils de veure, tal com es veu al dibuix:

Sembla un penis, la veritat...


Veurem si la FIA obliga als equips a modificar els morros per a una millor estètica...

Pel que fa a la cursa, Pirelli portarà els pneumàtics dur (taronja) i mig (blanc). Hi haurà dues zones de DRS, una entre les corbes 11 i 12 i l'altra a la recta principal. El pilot comissari en aquesta cursa serà Nigel Mansell. Pel que fa al temps, hi ha probabilitats de pluja els tres dies, si bé el temps més probable a dia d'avui es un temps tapat.
Només s'ha disputat un gran premi a Austin, amb pole de Sebastian Vettel, victòria de Lewis Hamilton i volta ràpida de Vettel. Ells dos són els únics pilots que han liderat voltes al circuit texà, i la cursa va quedar marcada perquè Vettel va queixar-se una mica sobre els doblats. També cal recordar que Mark Webber va haver d'abandonar per avaria... (sembla una broma, però no).
Però crec que el que més recordem son els barrets texans que Pirelli va portar al podi...

Els nous Texas Rangers


Per acabar, els horaris:

-Divendres: FP1 a les 16.00, FP2 a les 20.00
-Dissabte: FP3 a les 16.00, classificació a les 19.00
-Diumenge: cursa a les 20.00