3 de novembre de 2013

Crònica Gran Premi Abu Dhabi: Buscant nous reptes





Poques coses es poden dir de la cursa d'avui a la part davantera, sense repetir  el començament de cròniques passades.

Com sempre una mala sortida de Mark Webber, que no ha sabut aprofitar la pole obtinguda ahir y que ha permès a Sebastian Vettel posar-se en primera posició i començar  tirar fins a la fi de la cursa. 

Molt bona sortida de Nico Rosberg i Romain Grosjean que s'han mantingut en les primeres posicions, però que no han pogut amb el domini dels monoplaces de la beguda energètica, que finalment han assolit el tercer doblet d'aquesta temporada i el podi número cent de l'equip.

En contraposició a Grosjean, el seu company Kimi Räikkönen, no ha aconseguit ni acabar la primera volta, quan ha tingut un toc amb un dels Caterham a les primeres corbes de la cursa.

Per la seva part, Fernando Alonso ha fet una sortida molt discreta i ha estat en unes molt bones últimes voltes, després de calçar les gomes toves en la seva segona parada a boxes, quan ha aconseguit fer diversos avançaments que li han donat una meritòria cinquena posició.

Aquesta posició però, queda pendent de la investigació que tenen els comissaris sobre la sortida d'Alonso de boxes, on ha hagut de sortir de la pista per no xocar amb Jean-Eric Vergne.

Bona segona part de cursa de Fernando Alonso, pendent d'una investigació.

Felipe Massa en canvi ha fet una molt bona primera part de cursa, però s'ha desinflat a la segona aconseguint finalment la vuitena posició.

On si ha estat entretinguda la cursa, ha estat al mig de la graella, on hem pogut gaudir de moltes batalles entre els pilots que lluitaven per entrar als punts i a on s'han vist molts avançaments, propiciats per les dues zones de DRS.

L'estratègia amb els pneumàtics, ha estat un dels altres punts a tenir en compte durant la cursa i la majoria d'equips a optat per les dues parades, que finalment ha semblat ser la millor opció.

En definitiva un altre gran premi amb dues curses per separat, la de Sebastian Vettel fent volta rere volta baixant temps i la de la resta lluitant per les altres posicions.

El que si s'ha de reconèixer, és que el pilot alemany no s'ha relaxat el més mínim, tot i tenir el campionat guanyat i no perd les ganes de continuar sumant triomfs.

Amb la victoria d'avui, ha igualat els set trionfs consecutius en una temporada de Michael Schumacher i Alberto Ascari i segueix perseguint les tretze victòries en una temporada, que ostenta des de l'any 2004 Schumacher.


 Sebastian Vettel: La seva gana de victòries és inacabable.

Romain Grosjean i Nico Rosberg: Molt bona cursa dels dos pilots, però sense possibilitats a competir amb els Red Bull.





Felipe Massa: S'ha desinflat a la segona part de la cursa i crec que podria haver obtingut una millor posició final.


Toro Rosso : No ha sabut gestionar bé l'estratègia dels pneumàtics i ha acabat amb els seus dos pilots a les darreres posicions, davant només dels equips petits.


Finalment us deixem la taula final de temps.



Pos.  Pts.   Pilot                               Dor.    Equip           Xassís     Temps        
Vol.
1 25 Sebastian Vettel 1 Red Bull RB9 01.46.934
55
2 18 Mark Webber 2 Red Bull RB9 + 30"800
55
3 15 Nico Rosberg 9 Mercedes W04 + 33"600
55
4 12 Romain Grosjean 8 Lotus E21 + 34"800
55
5 10 Fernando Alonso 3 Ferrari F138 + 67"100
55
6 8 Paul di Resta 14 Force India VJM06 + 78"100
55
7 6 Lewis Hamilton 10 Mercedes W04 + 79"200
55
8 4 Felipe Massa 4 Ferrari F138 + 82"800
55
9 2 Sergio Pérez 6 McLaren MP4-28 + 91"100
55
10 1 Adrian Sutil 15 Force India VJM06 + 93"200
55
11
Pastor Maldonado 16 Williams FW35 + 95"900
55
12
Jenson Button 5 McLaren MP4-28 + 98"900
55
13
Esteban Gutiérrez 12 Sauber C32 + 1 vuelta
54
14
Nico Hülkenberg 11 Sauber C32 + 1 vuelta
54
15
Valtteri Bottas 17 Williams FW35 + 1 vuelta
54
16
Daniel Ricciardo 19 Toro Rosso STR8 + 1 vuelta
54
17
Jean-Eric Vergne 18 Toro Rosso STR8 + 1 vuelta
54
18
Giedo van der Garde 21 Caterham CT03 + 1 vuelta
54
19
Charles Pic 20 Caterham CT03 + 1 vuelta
54
20
Jules Bianchi 22 Marussia MR02 + 2 vueltas
53
21
Max Chilton 23 Marussia MR02 + 2 vueltas
53
22
Kimi Räikkönen 7 Lotus E21 + 0"000
00