23 de setembre de 2013

Dos galls en un mateix galliner


El meu primer article per a estrenar-me en aquesta web el dedicaré a un dels temes que més sonen des de fa uns quants dies: em refereixo al canvi d’equip per part de Kimi Räikkönen cap a l’equip Ferrari i la marxa del pilot brasiler, Felipe Massa.

            Per començar cal dir que, en teoria, aquest fitxatge ha estat “avalat” i acceptat pel futur company d’equip de Kimi, però veient com és Fernando, crec que aquest parell rebentaran a les primeres de canvi; a l’igual que va passar amb Hamilton a McLaren, quan justament el finlandès va aprofitar aquesta pica-baralla per guanyar el títol mundial de pilots. No crec que aquesta espina se l’hagin tret de sobre ni el britànic ni l’espanyol.

Räikkönen ocupant el primer lloc del podi del circuit de
Sao Paulo entre Massa i Alonso (2007)
            Per altra banda, he llegit que el mateix Alain Prost ha dit que els directius de l’equip de Maranello s’han equivocat en fer compartir box a aquests dos pilots i ho ha comparat amb les lluites entre ell mateix i Ayrton Senna. L’un és molt diferent de l’altre de pista enfora, però pel que fa a agressivitat i orgull sobre l’asfalt, tots dos estan al mateix nivell. És per això que jo també comparteixo la mateixa opinió que Prost. No m’arrisco a dir que a Ferrari s’han equivocat, sinó que si Stefano Domenicali i companyia no saben administrar bé aquest lideratge, tindrem emoció assegurada per a la temporada 2014. Però si l’escuderia italiana és capaç de mantenir contents i compenetrats els dos pilots, serà un equip molt competitiu (si el cotxe millora, és clar).

            Ara bé, tothom mira molt la part “beneficiada”, podríem dir-li, però jo em pregunto: i de Massa, que se’n farà? També investigant una mica més per internet i buscant declaracions del mànager del pilot brasiler, que és ni més ni menys que el fill de Jean Todt, president actual de la FIA, he trobat que el que més sona a l’òrbita de Felipe de cara a l’any que ve és Lotus o McLaren. Tot i així, Nicolas Todt ha tirat pilotes fora i amb un punt d'ironia ha donat les gràcies a Francesc Latorre per haver-li comunicat aquestes novetats.

            Pel que fa a les estadístiques de Massa i Räikkönen a l’Scuderia ens trobem els següents resultats:
Felipe Massa ha estat 8 temporades a l’Scuderia, durant les quals ha competit a 132 Grans Premis, obtenint 11 victòries, 15 “poles” però cap títol mundial. Mentre que, ice-man va estar 2 temporades defensant el cavallino, fent-lo galopar 52 Grans Premis, fent-lo pujar al calaix més alt del podi en 9 ocasions, va arrencar-lo des de la posició preferent 5 vegades i va obtenir 1 títol mundial. Els números parlen per sí sols. El que Kimi va fer amb dues temporades, Felipe encara no ho ha aconseguit ni amb vuit temporades.

            Jo crec que el brasiler va anar quedant a l’ombra d’Alonso des de l’arribada d’aquest a Ferrari, provinent de McLaren i empipat amb Lewis Hamilton. Recordant “team radios” de no fa gaire temps, com ara: “Alonso is faster than you” han deixat en evidència la predisposició de l’equip cap al pilot espanyol.

Haurem d'acostumar-nos a veure a Kimi vestit de
vermell de nou
            Per acabar, només una reflexió: com creieu que reaccionaria Räikkönen si li diguessin un “Alonso is faster than you”? I igual per Alonso... Jo crec que aquest equip pot ser molt potent l’any que ve, però de segur que hi haurà molta tensió quan ens apropem al final de la temporada i el finlandès i l’espanyol estiguin competint pel títol mundial; tot això en el cas hipotètic que la monarquia de RedBull amb "Vettel I" com a rei es dissolgués; ja començaria a ser hora de donar una mica d’emoció! Tinc entès que les cases d’apostes ja no deixen apostar pel primer classificat, sinó que només pots apostar pel segon i el tercer perquè ja donen per suposat que aquesta temporada, Vettel deixarà sempre marcades les seves sabates al calaix central de tots els podis.