22 de setembre de 2013

Crònica GP de Singapur: Victòria "apostoflant" de Vettel




Que el Red Bull és el millor monoplaça de la graella d'aquesta temporada, no ens en cansarem de dir-ho, però el d'aquest cap de setmana ha estat un domini quasi insultant de Sebastian Vettel.

Ni la sortida del safety car a la volta vint-i-cinc, després del xoc a la corba divuit de Ricciardo a l'entrada del túnel, ha aconseguit posar en perill el domini del pilot alemany.

Una vegada ha marxat el safety a la volta trenta-dos, Vettel a començat a imprimir un ritme brutal, que li ha permès al moment de fer la seva parada, tenir el temps necessari per tornar a sortir tranquil·lament.

Després d'una sortida espectacular que li ha donat la tercera posició, qui ha sabut aprofitar el cotxe de seguretat ha estat Ferrari, que amb una estratègia molt arriscada, ha fet parar a Fernando Alonso a canviar els pneumàtics, per acabar la cursa sense cap més parada. També s'ha de tenir en compte la fantàstica cursa d'Alonso que ha sabut conservar els pneumàtics i aconseguir la segona posició.


Gran sortida d'Alonso ibona estratègia de Ferrari

L'altre pilot que ha aprofitat al màxim el safety car, ha estat Kimi Räikkönen, que sortint des de la posició catorzena, amb una gran conducció ha finalitzat la cursa darrera d'Alonso en tercera posició. No oblidem tampoc que el pilot finlandès corria infiltrat pels seus problemes d'esquena.

Bon paper dels Mercedes que han ocupat la quarta i cinquena posició, tot i que gràcies als problemes de canvi que ha tingut Mark Webber a les últimes voltes de la cursa i que no li ha permès finalitzar la carrera.

Darrere dels Mercedes ha entrat Massa que no ha fet una mala cursa i els dos McLaren que al final de la cursa han sofert pel desgast de les gomes. Tancant la taula de punts Nico Hülkenberg amb el seu Sauber ha hagut d'aguantar els constants atacs del Force India d'Adrian Sutil.

La nota negativa de la cursa, ha estat l'abandonament de Romain Grosjean que havia fet un cap de setmana fantàstic i que estava fent una cursa molt bona.


Cara i creu per Lotus-Renault

Encara que finalment només ha aconseguit la dotzena posició, s'ha de destacar el cap de setmana de Esteban Gutiérrez que avui també ha fet una bona cursa, però que amb el monoplaça de que disposa no pot fer més.

Crec que ha estat una cursa molt entretinguda, però no per les primeres posicions, sinó per les diferents batalles que s'anaven produint al mig de la graella i que ens han oferit moments molt emocionants.

En definitiva una altra victòria incontestable de Sebastian Vettel, que encara referma més la candidatura del pilot alemany cap a un altre mundial. 

Ja són moltes les veus que asseguren que aquest campionat pot quedar decidit en el gran premi de l'Índia, cosa que no seria molt bona pel campionat.

Ara el gran circ de la Fórmula 1 s'en va cap al circuit de Yeongam de Corea, on Fernando Alonso i Ferrari continuaran intentant l'impossible.




Sebastian Vettel : No crec que hi hagi res a dir.
Fernando Alonso : Juntament amb l'estratègia de l'equip, ha sabut conservar els pneumàtics i assolir la segona posició.
Kimi Räikkönen: Ni el dolor d'esquena i la catorzena posició a la graella de sortida l'han pogut parar.





 McLaren :  Una mala gestió dels pneumàtics al final de cursa, els ha fet perdre moltes posicions, en el que podria haver estat un molt bon resultat.




Daniel Ricciardo : Crec que un pilot de la seva experiència i que l'any vinent serà pilot de Red Bull no hauria de fer aquests errors.




Pos.    Pts.       Pilot  Dor.      Equip             Xassís         Temps
1 25 Sebastian Vettel 1 Red Bull RB9 00:01.55.868

2 18 Fernando Alonso 3 Ferrari F138 + 32"600

3 15 Kimi Räikkönen 7 Lotus E21 + 43"900

4 12 Nico Rosberg 9 Mercedes W04 + 51"100

5 10 Lewis Hamilton 10 Mercedes W04 + 53"100

6 8 Felipe Massa 4 Ferrari F138 + 63"800

7 6 Jenson Button 5 McLaren MP4-28 + 83"300

8 4 Sergio Pérez 6 McLaren MP4-28 + 83"800

9 2 Nico Hülkenberg 11 Sauber C32 + 84"200

10 1 Adrian Sutil 15 Force India VJM06 + 84"600

11
Pastor Maldonado 16 Williams FW35 + 88"400

12
Esteban Gutiérrez 12 Sauber C32 + 97"800

13
Valtteri Bottas 17 Williams FW35 + 1 vuelta

14
Jean-Eric Vergne 18 Toro Rosso STR8 + 1 vuelta

15
Mark Webber 2 Red Bull RB9 + 1 vuelta

16
Giedo van der Garde 21 Caterham CT03 + 1 vuelta

17
Max Chilton 23 Marussia MR02 + 1 vuelta

18
Jules Bianchi 22 Marussia MR02 + 1 vuelta

19
Charles Pic 20 Caterham CT03 + 1 vuelta

20
Paul di Resta 14 Force India VJM06 + 7 vueltas

21
Romain Grosjean 8 Lotus E21 + 24 vueltas

22
Daniel Ricciardo 19 Toro Rosso STR8 + 38 vueltas