4 de juliol de 2013

Prèvia GP Alemanya: "Si algun pneumàtic explota, no correrem"

És ben evident que, després dels fets ocorreguts al passat Gran Premi de la Gran Bretanya, el protagonista principal d’aquest cap de setmana no serà cap pilot en concret, sinó que qui centrarà totes les mirades del paddock serà una marca de pneumàtics, Pirelli. Els proveïdors de les gomes de la F1 van veure, recordem-ho, com fins a cinc pneumàtics es rebentaven a mitja cursa durant el passat Gran Premi, i com tots els pilots arribaven a boxes amb talls a les rodes. Pirelli i els pneumàtics han sigut, de fet, protagonistes des del primer dia del mundial, i el tòpic de “aquest cap de setmana els pneumàtics seran decisius” s’ha repetit cursa rere cursa. Però aquesta vegada, el tema és més seriós, perquè mai com fins ara, els Pirelli havien influït tan negativament en una carrera.

Els Pirelli, a l'ull de l'huracà. / Getty


Segons s’ha informat des de Pirelli i l’organització del mundial de F1, les rodes que calçaran els monoplaces aquest cap de setmana són totalment noves, així que en principi no s’esperen les sorprenents explosions que van deixar a tothom bocabadat el passat cap de setmana. Els pneumàtics estaran reforçats amb una matèria anomenada “kevlar”, una fórmula que els pilots ja van provar durant els entrenaments lliures del Gran Premi de Canadà. A més, els pilots han decidit que no correran la cursa de diumenge si durant els entrenaments lliures hi ha alguna roda que explota. I és que els pilots volen posar per davant de tot la seva seguretat. Per la seva banda, a Pirelli han defugit de qualsevol responsabilitat del que va passar a Silverstone, atribuint els problemes del circuit, les pressions i la conducció.

Amb tot, el tema dels pneumàtics ha semblat eclipsar el fet que Sebastian Vettel, el líder del mundial (132 punts) va marxar de la Gran Bretanya sense puntuar després d’haver d’abandonar per un problema a la caixa de canvis, i que Alonso, amb una remuntada final, li ha retallat punts i ja es troba a 21 de l’alemany, que aquest cap de setmana corre a casa.

La F1 torna a Nürburgring. / Sutton


Efectivament, aquest cap de setmana el mundial arriba a Alemanya i torna a Nürburgring dos anys després, ja que l’any passat es va córrer a Hockenheim. Aquí, fa dos anys, Hamilton hi va aconseguir la victòria, tot i que amb McLaren. Els Mercedes, però, sens dubte, tornen a ser candidats a la pole position, ja que segueixen intractables els dissabtes. Veurem si el test privat a Barcelona va servir i el diumenge els veiem competitius, perquè la setmana passada, l’explosió del pneumàtic de Hamilton ens va impedir saber si hauria pogut guanyar la carrera o, almenys acabar al podi. De totes maneres, hi ha un personatge, Sebastian Vettel, que no ha guanyat mai a casa, i de ben segur que sortirà motivat a prendre la pole als Mercedes i a lluitar per la victòria. I Alonso, que va guanyar el Gran Premi d’Alemanya l’any passat a Hockenheim, buscarà seguir restant punts a Vettel; cada cop sembla més clar que el mundial es decidirà entre ells dos. Per darrere, veurem si els Lotus milloren els discrets resultats de les últimes curses, i no s’espera que a McLaren canviï la situació negativa a què estan immersos. Demà, doncs, tots atents als primers entrenaments lliures. Si algun pneumàtic explota, no hi haurà cursa.



Horaris:
1rs entrenaments lliures: divendres a les 10h
2ns entrenaments lliures: divendres a les 14h
3rs entrenaments lliures: dissabte a les 11h
Sessió de classificació: dissabte a les 14h
Cursa: diumenge a les 14h