Crònica Pole GP Alemanya: Cara i creu per Mercedes

Com diu el títol de la crònica, avui Mercedes ens ha mostrat la cara i la creu del que pot ser l’equip alemany. La cara obtinguen la Pole de la mà de Lewis Hamilton i la creu deixant a Nico Rosberg fora de la Q3 per una badada de l’equip, al donar el temps obtingut com a vàlid i després quedar fora.
A la primera fila, Lewis Hamilton estarà acompanyat per Sebastian Vettel, que estava clarament enfadat per no haver aconseguit la Pole davant dels seus compatriotes.  
En tercera posició trobem a Webber amb l’altre Red Bull i als dos monoplaces de Lotus-Renault amb Kimi Raïkkönnen i Romain Grosjean, que s’han mostrar força competitius tot el cap de setmana.
El convidat extraordinari a la sisena posició, ha estat Daniel Ricciardo, que tot i que aquest cap de setmana els monoplaces de Toro Rosso, no tenen el rendiment que van mostrar a Anglaterra, ha aprofitat que Ferrari, McLaren i Sauber han optat per muntar les gomes més dures, per millorar el seu temps i posar-se darrera els Lotus.
Ferrari opta per una estrategia diferent
Ferrari a optat per muntar les gomes més dures i pensar en la cursa de demà, més que en la Pole d’avui.  En els lliures s’ha pogut confirmar la gran degradació que tenen els pneumàtics més tous, amb una vida màxima de deu voltes i per això l’equip Italià ha optat per començar la cursa amb les gomes més dures i poder allargar així la primera parada.
Fins demà a la cursa, no veurem si l’estratègia de Ferrari, que també han seguit Button i Hülkenberg ha estat l’encertada i que dependrà de com passin les primeres voltes del gran premi i de si Lewis Hamilton serà capaç d’aguantar a Vettel les primeres voltes.
Sembla que Pirelli ha pogut solucionar els problemes de fiabilitat dels seus pneumàtics, ja que estava a l’ull de l’huracà després del que va passar al GP d’Anglaterra. Amb tota l’atenció centrada en els possibles problemes que es poguessin produir durant el cap de setmana, de moment sembla que les gomes portades per l’empresa italiana no han donat cap tipus de problema ni en els lliures, ni en la qualificació.
Pirelli sembla que ha solventat el problemes de fiabilitat.
Per demà ens espera una cursa molt interessant, on veurem si el Mercedes ha millorat el tractament de les gomes i és capaç de mantenir-se igual de competitiu en cursa i aguantar els atacs dels Red Bull.

També veurem si l’estratègia de varis equips, de començar amb les gomes més dures, ha estat una bona idea i els permet remuntar demà a la carrera.

En definitiva, com sempre tot queda per decidir demà, però no us podeu perdre la cursa, per que segur que serà  molt emocionant des del primer revolt, on normalment sempre hi ha algun incident.

Finalment us deixo la taula de temps de la qualificació

Taula de Temps

Pos.    Pilot Dorsal  Equip            Xassís Motor Temps
1 Lewis Hamilton 10 Mercedes W04 Mercedes 1’29″398
2 Sebastian Vettel 1 Red Bull RB9 Renault 1’29″501
3 Mark Webber 2 Red Bull RB9 Renault 1’29″608
4 Kimi Räikkönen 7 Lotus E21 Renault 1’29″892
5 Romain Grosjean 8 Lotus E21 Renault 1’29″959
6 Daniel Ricciardo 19 Toro Rosso STR8 Ferrari 1’30″528
7 Felipe Massa 4 Ferrari F138 Ferrari 1’31″126
8 Fernando Alonso 3 Ferrari F138 Ferrari 1’31″209
9 Jenson Button 5 McLaren MP4-28 Mercedes 1’30″269
10 Nico Hülkenberg 11 Sauber C32 Ferrari 1’30″231
11 Nico Rosberg 9 Mercedes W04 Mercedes 1’30″326
12 Paul di Resta 14 Force India VJM06 Mercedes 1’30″697
13 Sergio Pérez 6 McLaren MP4-28 Mercedes 1’30″933
14 Esteban Gutiérrez 12 Sauber C32 Ferrari 1’31″010
15 Adrian Sutil 15 Force India VJM06 Mercedes 1’31″010
16 Jean-Eric Vergne 18 Toro Rosso STR8 Ferrari 1’31″104
17 Valtteri Bottas 17 Williams FW35 Renault 1’31″693
18 Pastor Maldonado 16 Williams FW35 Renault 1’31″707
19 Charles Pic 20 Caterham CT03 Renault 1’32″937
20 Jules Bianchi 22 Marussia MR02 Cosworth 1’33″063
21 Giedo van der Garde 21 Caterham CT03 Renault 1’33″734
22 Max Chilton 23 Marussia MR02 Cosworth 1’34″098