Crònica Pole GP Canadà: Vettel, el més ràpid a la pista mullada

El pilot alemany de Red Bull, Sebastian Vettel, sortirà demà al GP de Canadà des de la primera posició de la graella de sortida. En una sessió de classificació marcada per la pluja intermitent i amb nombroses sortides de pista, Vettel no ha donat opció als seus rivals a la Q3. Alonso sortirà sisè.

Vettel s’ha imposat amb contundència.
La pluja seria protagonista
La primera sessió de Q1 ha començat amb la pista humida i un
lleuger plugim que anava caient sobre el circuit de Montreal. Els pilots havien
sortit amb pneumàtics de sec, però poc han tardat a col·locar els intermedis.
Les condicions adverses ha fet que, a les zones més molles, es veiessin
bastantes sortides de pista, amb el perill que això comporta en un circuit com
el de Gilles Villeneuve, on els murs són tan a prop del traçat. No obstant,
també hi havia força zones que s’anaven assecant, sobretot a la recta més
llarga, i de mica en mica els temps anaven millorant. Tot i això, cap pilot ha
col·locat els pneumàtics de sec, sinó un d’intermedis nous. D’aquesta manera,
Vettel ha sigut el més ràpid, a 9 dècimes d’Alonso; 3r, Webber i 4t un
sorprenent Bottas amb el Williams. Di Resta i Grosjean han caigut eliminats. El
francès, que de fet ja estava sancionat amb 10 llocs a la graella de sortida
pel xoc amb Ricciardo a Mònaco,  no ha
pogut millorar perquè ha sortit massa tard i s’ha tornat a posar a ploure.


Massa fa treure les banderes vermelles
La Q2 ha començat, doncs, amb un increment de la pluja
important. Els pilots han seguit amb els intermedis, però dubtant de col·locar
els full-wet. Finalment no els han
canviat i poc a poc han anat millorant els registres. A falta de 2 minuts pel
final, Alonso estava fora de la zona de salvació i de ben poc que no eludeix el
tall: just en el moment que millorava el seu temps i es col·locava 5è, el seu
company Felipe Massa tenia un accident que faria treure la bandera vermella. El
brasiler ha perdut el control del cotxe a la frenada del revolt 4 i ha
impactant lateralment contra els pneumàtics de protecció. Quan s’ha reprès la
sessió, tots els cotxes han sortit a intentar millorar el seu temps, ja que
duran aquesta pausa no havia plogut i semblava que seria el moment ideal per
marcar un bon temps. Button no ha tingut temps de fer una volta i no ha passat
a la Q3 (sortirà 14è), igual que el seu company, Checo Pérez, que ha quedat 12è.
Per davant, el més ràpid ha sigut Hamilton, seguit de Vettel, Webber i,
novament, un sorprenent Bottas. Sutil i Ricciardo també s’han classificat per a
la Q3.

L’impacte de Massa des de la càmera on-board.
Els pilots fent una “doble cua” per tornar a la pista després de l’accident de Massa.

Vettel acaba sent el més ràpid
Semblava que ja no hi hauria més canvis meteorològics i que
la Q3 es disputaria en aquestes condicions amb una pista mig mullada. Vettel s’ha
col·locat de seguida primer amb una gran volta, i els seus rivals no han tingut
opcions. L’alemany tenia tal avantatge que ha fet una volta menys que els seus
rivals. Semblava que Hamilton podia plantar-li cara, però finalment el britànic
de Mercedes ha quedat 2n, a una dècima. Per darrere, el sorprenent Valtteri
Bottas, demostrant la seva qualitat en aquestes condicions meteorològiques adverses.
Aquest ha sigut el millor resultat de la temporada d’un Williams en dissabte.
Nico Rosberg ha sigut 4t, Webber 5è i Alonso no ha pogut passar de la 6a
posició. L’asturià ha declarat que les condicions de pluja els han perjudicat i
que espera remuntar, sobretot si demà la pista s’asseca, però veu el seu
principal rival, Vettel, molt lluny.



Temps

Pos. Pilot Núm. Equip Xassís Motor Temps
1 Sebastian Vettel 1 Red Bull RB9 Renault 1’25″425
2 Lewis Hamilton 10 Mercedes W04 Mercedes 1’25″512
3 Valtteri Bottas 17 Williams FW35 Renault 1’25″897
4 Nico Rosberg 9 Mercedes W04 Mercedes 1’26″008
5 Mark Webber 2 Red Bull RB9 Renault 1’26″208
6 Fernando Alonso 3 Ferrari F138 Ferrari 1’26″504
7 Jean-Eric Vergne 18 Toro Rosso STR8 Ferrari 1’26″543
8 Adrian Sutil 15 Force India VJM06 Mercedes 1’27″348
9 Kimi Räikkönen 7 Lotus E21 Renault 1’27″432
10 Daniel Ricciardo 19 Toro Rosso STR8 Ferrari 1’27″946
11 Nico Hülkenberg 11 Sauber C32 Ferrari 1’29″435
12 Sergio Pérez 6 McLaren MP4-28 Mercedes 1’29″761
13 Pastor Maldonado 16 Williams FW35 Renault 1’29″917
14 Jenson Button 5 McLaren MP4-28 Mercedes 1’30″068
15 Esteban Gutiérrez 12 Sauber C32 Ferrari 1’30″315
16 Felipe Massa 4 Ferrari F138 Ferrari 1’30″354
17 Paul di Resta 14 Force India VJM06 Mercedes 1’24″908
18 Charles Pic 20 Caterham CT03 Renault 1’25″626
19 Jules Bianchi 22 Marussia MR02 Cosworth 1’26″508
20 Max Chilton 23 Marussia MR02 Cosworth 1’27″062
21 Giedo van der Garde 21 Caterham CT03 Renault 1’27″110
22 Romain Grosjean 8 Lotus E21 Renault 1’25″716 [*]
*Romain Grosjean surt amb una penalització de 10 llocs per l’accident amb Ricciardo a Mònaco.