12 d’abril de 2013

Prèvia GP de la Xina: Ningú mereix l'ajuda de Sebastian Vettel


Suposo que seré criticat -per alguns- per aquest titular, però, qui dubta que tres setmanes després, aquest segueix sent el titular? Complementant l'últim article d'en Jordi, ahir es va escriure un capítol més d'aquesta morbosa història: "Podríem dir que es tracta d'una venjança" comentava ahir Vettel a una entrevista a "El País" referint-se als fets de Brazil 2012 i justificant-se per l'acció del passat GP. De fet, el pilot alemany va més lluny i diu de Webber que "podria fer més pels interessos de l'equip -en el passat-" i que en cap cas "es mereixia guanyar a Malàisia", efectivament, Vettel córre a Vettel Racing, o aquesta és l'impressió que te ell.

Així que el cas "Multi-21" seguirà donant del què parlar, especialment ara que Red Bull ha declarat que prou ordres d'equip, "mai més" ha dit Helmut Marko, cosa que jo interpreto com una nova victòria de Vettel dins d'aquesta guerra civil que es viu en el si de l'escuderia Austríaca.

Menys tensió hi ha a Ferrari on Alonso, ha replicat amb un irónic "No puc dormir a les nits" i "m'estic tornant calb" a la pregunta de si li preocupa que Massa porti cinc curses classificant millor que ell.



Però bé, ara toca parlar de al Circuit Internacional de Xangai, lloc on Ferrari i McLaren hi han guanyat en tres ocasions i on el rei és Lewis Hamilton amb dues victòries, al 2008 i 2011 -per cert, ha arribat al circuit amb una al·lèrgia així que està per veure encara si podrà participar als entrenaments lliures o no-. L'any passat Rosberg va estrenar la vitrina de Mercedes aquí o sigui que no és gens descabellat que aquesta pot ser la bona de Mercedes. I és que després de tres setmanes i del pas dels monoplaces pels tallers de les fàbriques i amb totes les simulacions de degradació dels penumàtics acabades després de la presa de dades de les últimes curses, ens trobem en una espècie de rellançament del campionat on més d'un equip ens pot donar sorpreses.

El circuit comptarà amb dues zones de DRS i els equips podran disposar dels compostos mitjans i tous i els horaris tan inconvenients per nosaltres ens faran aixecar-nos un pèl d'hora: classificació a les 8.00h i cursa a les 9.00h.

Salut, benzina i a omplir Superporres!