Crònica del Gran Premi de la Xina : “I am not pushing!”

 I am not pushing!!. Aquestes eren les paraules de Fernando Alonso mentre rodava en la primera posició un segon més ràpid que el seu immediat perseguidor. Còmode, relaxat, tranquil, però endiabladament ràpid. Victòria magistral d’Alonso que, amb la imprescindible ajuda del nou F138 i d’una estratègia perfecte, ha guanyat la cursa pràcticament sense ni tan sols despentinar-se.

Alonso eufòric després de retrobar-se amb la tan ansiada victòria.
El Ferrari segueix tenint el seu punt feble en la sessió de classificació, però l’espectacular launch control que usa a les sortides sembla pal·liar el problema. Tan Alonso com Massa no han tardat en col·locar-se a les dues primeres posicions, superant els dos a Hamilton en el mateix revolt! De nou Mercedes demostra ser més ràpid als dissabtes que als diumenges i ha de millorar en la seva gestió dels pneumàtics.
Räikkonen feia una mala sortida, que el deixava en una posició una mica complicada, però no ha tardat en situar-se a l’estela de Hamilton. Vettel, amb el pneumàtic dur, tampoc feia una sortida massa bona i començava la cursa bastant endarrere. Ha hagut de barallar-se amb Button als primers kilòmetres. Webber sortia des del pit line, i canviava pneumàtics a la primera volta recordant-nos aquella estratègia d’Alonso en aquella remuntada èpica al principat de Mònaco.

Per a un guanyador com l’Iceman, no hi ha segona posició que valgui

A les primeres voltes han passat moltes coses i han estat la mar d’interessants. No obstant això, els Ferrari han mostrat una gran superioritat des del primer moment. Fins i tot Massa rodava amb uns temps fantàstics, situant-se pràcticament a sobre d’Alonso.
Les voltes han anat passant i els pneumàtics s’han anat gastant. Els tous han durat poc més de 6 girs, i de seguida la majoria de pilots han optat per col·locar els durs. D’aquesta manera, Vettel i Button, amb una estratègia diferent, guanyaven algunes posicions.
L’F138 i el Lotus E21 han confirmat avui, definitivament, un excel·lent rendiment i sobretot una perfecte gestió de les gomes Pirelli. El bon estat dels pneumàtics d’Alonso ha fet que en moltes situacions no hagués de decidir el moment d’entrar, sino que ho podia fer a posteriori després de veure com reaccionaven els altres equips. Felipe ha entrat un parell de voltes massa d’hora a canviar el primer joc de gomes. S’ha quedat enrrere i a partir d’aquí ja s’ha esborrat de la lluita pel podi. Una vegada més, Massa de més a menys en el transcurs del cap de setmana, però amb un millor rendiment que l’any passat.
Red Bull ha mostrat la seva cara més dèbil a la Xina. De nou, tota la mala sort ha caigut sobre Webber, i no sobre Vettel, en un cap de setmana horrorós per l’Australià que ha acabat sobre tres rodes. En quan al xoc amb Jean-Eric Vergne s’ha passat tres pobles i és 100% culpa seva. La FIA ha decidit penal·litzar-lo en tres posicions a l’engraellat de sortida de Bahrain.
 Els problemes? sempre per Webber!
Sebastian Vettel ha tret al màxim d’un monoplaça que avui no donava per a més i ha estat espectacular a les últimes voltes: Killer total, mentalitat guanyadora perseguint a Hamilton. Conscients de la seva inferioritat, han optat per una estratègia diferent. En la meva opinió, cap estratègia que et faci sortir vuitè buscarà mai la victòria. Tinc la sensació que els de la beguda energètica han vingut a la Xina a “salvar els mobles” i a conservar la primera posició en ambdós campionats, la qual cosa han aconseguit, però no sé si per gaire temps.

Els semàfors!

Alonso, Ferrari i l’F138: El trinomi ha estat absolutament perfecte i avui dia són els favorits pel títol, amb el permís de…
…Kimi Räikonen: Inconformista al podi, sap que pot fer-se amb aquest mundial. Cal seguir com evoluciona el cotxe, però per mi estem veient al millor Kimi de la història.
Lewis Hamilton: Se’l va criticar per canviar d’equip, ja que es deia que a Mercedes no obtindria a resultats. La bona notícia és que segueix amunt com ho ha estat sempre.
 Daniel Ricciardo: Molt bona actuació del pilot de Toro Rosso.

Mclaren: S’han mostrat lleugerament millor que en les últimes curses, però encara no estan on hauria d’estar una escuderia d’aquest calibre.
  Massa: Aquest any se’l veu més competitiu, sobretot als dissabtes, però a les curses sempre està anant de més a menys.

12 investigacions pendents: Una part important de la classificació es decidirà als despatxos.

7 dies per Bahrain, Salut i Benzina.
Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Parr. Volt.
1 25 Fernando Alonso 3 Ferrari F138 01:36.26.945 3 56
2 18 Kimi Räikkönen 7 Lotus E21 + 10″100 2 56
3 15 Lewis Hamilton 10 Mercedes W04 + 12″300 1 56
4 12 Sebastian Vettel 1 Red Bull RB9 + 12″500 9 56
5 10 Jenson Button 5 McLaren MP4-28 + 35″200 8 56
6 8 Felipe Massa 4 Ferrari F138 + 40″800 5 56
7 6 Daniel Ricciardo 19 Toro Rosso STR8 + 42″600 7 56
8 4 Paul di Resta 14 Force India VJM06 + 51″000 11 56
9 2 Romain Grosjean 8 Lotus E21 + 53″400 6 56
10 1 Nico Hülkenberg 11 Sauber C32 + 56″500 10 56
11 Sergio Pérez 6 McLaren MP4-28 + 63″800 12 56
12 Jean-Eric Vergne 18 Toro Rosso STR8 + 72″600 15 56
13 Valtteri Bottas 17 Williams FW35 + 93″800 16 55
14 Pastor Maldonado 16 Williams FW35 + 95″400 14 56
15 Jules Bianchi 22 Marussia MR02 + 1 vuelta 18 55
16 Charles Pic 20 Caterham CT03 + 1 vuelta 20 55
17 Max Chilton 23 Marussia MR02 + 1 vuelta 19 55
18 Giedo van der Garde 21 Caterham CT03 + 1 vuelta 21 55
19 Nico Rosberg 9 Mercedes W04 + 27 vueltas 4 22
20 Mark Webber 2 Red Bull RB9 + 33 vueltas 22 16
21 Adrian Sutil 15 Force India VJM06 + 43 vueltas 13 06
22 Esteban Gutiérrez 12 Sauber C32 + 44 vueltas 17 05