20 d’abril de 2013

Crònica de la Pole de Bahrain: Tres motors diferents a les primeres posicions.





Tot i el títol de la crònica, crec que el primer lloc de Mercedes,  que no per això li vull treure mèrit, és més un resultat de cara a la galeria que un apunt del que serà demà la cursa. L'equip alemany ja va mostrar a la cursa de la Xina els problemes de degradació amb els pneumàtics que sofreixen els seus monoplaces durant la carrera i que fan difícil que puguin mantenir aquesta posició.

La segona posició ha estat per Sebastian Vettel a dues dècimes de Nico Rosberg, amb un cotxe que a diferència de la cursa anterior, sembla que l'equip l'ha configurat més pensant en la cursa de demà, que per aconseguir la primera posició d'avui.

Darrera dels dos pilots alemanys s'ha classificat el pilot de Ferrari, Fernando Alonso a cinc dècimes de Vettel i que no ha completat la seva segona volta ràpida, després de fer una errada i pensant en estalviar pneumàtic per la sortida de demà.

En la cuarta posició hi trobem el segon Mercedes de Lewis Hamiton, seguit de Mark Weber i Felipe Massa a la sisena posició, que corroboren l'afirmació dels tres motors a les primeres posicions.

Hem de tenir en compte que aquestes posicions, variaran substancialment a la sortida de la cursa, ja que Hamilton perdrà cinc posicions per la substitució de la caixa de canvis i Mark Webber tres per l'incident amb Jean-Eric Vergne al gran premi de la Xina.

El beneficiat per aquestes sancions, és Felipe Massa que sortirà en quarta posició al costat del seu company d'equip Fernando Alonso.   

Dels deu primers classificats, s'han de destacar la posició dels pilots de Force India, que una vegada més han demostrat el potencial del seu monoplaça amb un setè lloc per Paul di Resta i la vuitena posició per Adrian Sutil.

La creu en aquesta qualificació seria per l'equip Lotus-Renault, ja que Kimmi Räikkönen s'hagut de conformar amb la novena posició i el seu company d'equip que no ha aconseguit passar a la tercera ronda, quedant en onzena posició. 



Demà als monoplaces de Lotus-Renault els tocarà remuntar


L'equip McLaren continua amb la seva dinàmica d'aquesta temporada i ha obtingut una desena posició per Jenson Button i la dotzena per Sergio Pérez. L'equip anglès ha de començar a resoldre els problemes del monoplaça si no vol perdre les opcions al campionat que cada vegada es van allunyant més.

Per darrera destacar la mala qualificació del pilot Pastor Maldonado que no ha aconseguit ni passar a la segona ronda de qualificació, en un començament de temporada bastant nefast (tot i que tota la culpa no és tota seva, ja que el Williams d'aquest any deixa molt que desitjar i no hi ha previsió de que millori en les properes curses).

Paper molt pobre també d' Esteban Gutiérrez que amb el Sauber,  no ha aconseguit passar de la divuitena posició, a la que s'ha d'afegir la sanció de cinc posicions que li van imposar a l'últim gran premi.

Centrant-nos en la cursa de demà, crec que ens espera una carrera emocionant i on les posicions d'avui anirant diluint-se a mida que el gran premi vagi evolucionant. D'entrada els Ferraris que compten amb un dels millors sistemes de sortida, intentaran com a la Xina posar-se en les primeres posicions (amb el permís de Vettel).

En canvi és possible que a mida que avanci la cursa, el Mercedes de Nico Rosberg comenci a patir el major desgast de gomes del monoplaça, que ja els va donar problemes a l'ultim gran premi.

Tampoc crec que ens haguem d'oblidar de Kimmi que tot hi sortir retrassat, no seria estrany que a mitja cursa ja el trobem lluitant per les primeres posicions, ja que en carrera sempre es creix i lluita al límit fins al final.



La sorra del circuit, un dels grans enemics dels pilots juntament amb la calor.


Una altre de les coses a tenir en compte, són les condicions de la pista, ja que el vent podria portar durant la nit sorra cap al circuit, que provocaria una menor tracció dels monoplaces. Tampoc hem d'oblidar les altes temperatures que han de soportar pilots i cotxes, que en un circuit amb aquestes característiques de rectes llargues i corbes lentes, fan que components com els frens vagin al límit.

En definitiva crec que tindrem una cursa d'allò més entretinguda i a més aquesta vegada no ens haurem d'aixecar aviat per gaudir-la en directe.

Aquest ha estat el resultat de la qualificació (s'ha de tenir en compte que de cara a la graella de demà s'han d'aplicar les sancions pendents ).


Pos.
Pilot

Q3   Q2Q1
01
 Nico Rosberg

1:32.330   1:32.867    1:33.364
02
Sebastian Vettel

1:32.584   1:32.746   1:33.327
03
Fernando Alonso

1:32.667   1:33.316   1:32.878
04
Lewis Hamilton

1:32.762    1:33.346   1:33.498 ( + 5 )
05
Mark Webber

1:33.078   1:33.098   1:33.966 ( + 3 )
06
Felipe Massa

1:33.207   1:33.358   1:33.780
07
Paul di Resta

1:33.235   1:33.335   1:33.762
08
Adrian Sutil

1:33.246   1:33.378   1:34.048
09
Kimi Räikkönen

1:33.327   1:33.146   1:33.827
10
Jenson Button

--:--.---   1:33.702   1:34.071
11
Romain Grosjean

-   1:33.762   1:33.498
12
Sergio Pérez

-   1:33.914   1:34.310
13
Daniel Ricciardo

-   1:33.974   1:34.120
14
Nico Hulkenberg

-   1:33.976   1:34.409
15
Valtteri Bottas

-   1:34.105   1:34.425
16
Jean-Eric Vergne

-   1:34.284   1:34.314
17
Pastor Maldonado

-   -   1:34.425
18
Esteban Gutiérrez

-   -   1:34.730 ( + 5 )
19
Charles Pic

-   -   1:35.283
20
Jules Bianchi

-   -   1:36.1781
21
Giedo Van der Garde

-   -   1:36.304
22
Max Alexander Chilton

-   -   1:36.476
















Salut i Benzina