23 de març de 2013

Crònica Pole Position GP de Malàisia: Intermitències i intermitjos

No és un Red Bull però porta més publicitat de Red Bull que el Red Bull

I ja hi tornem a ser! Horaris canviats, retransmissions en diferit i poles positions que... no acaben com un esperaria. Avui de nou, la pole ha estat per a Sebastian Vettel. Tot i que és la tònica habitual, m'atreveixo a dir que avui les apostes no eren per a ell. Completen les tres primeres posicons els dos Ferraris, amb la seva posició natural permutada -per segon cop consecutiu!- Massa per davant d'Alonso.

I perquè han estat ells els primers i no uns altres? -Perquè vaja, jo avui apostava per un impulsat Räikkönen amb el seu Lotus- Doncs perquè tant Ferrari com Red Bull -amb Vettel- han sabut exprémer al màxim la loteria de la meteorilogia malaia. La loteria meteorlògica ha començat al final de la Q3 i ja s'ha emportat vàries víctimes, com Grosjean o el cas més sonat de Maldonado que apenes ha pogut competar un temps cronometrat.

El que deia: avui els tres primers han sigut murris i en la tercera i última tanda de voltes cronometrades han posat pneumàtics intermitjos nous i han pogut superar els Mercedes de Lewis Hamilton i Nico Rosberg que semblaven clars canditats a la pole.

En resum el que ha succeit ha sigut que durant la Q1 i gairebé tota la Q2 la cosa era molt estàndard i molt relaxada, una pole normal on hem pogut tornar a veure la jerarquia monoplàcica d'Austràlia assumida la caiguda de McLaren i veient fins i tot el que el Red Bull ho passava pitjor que millor. Els favorits Lotus i potser Ferrari. Però després al segon terç de la Q2 ha començat  ploure de forma irregular al circuit i sense temps per reflexionar ni canviat, s'ha hagut de córrer amb pneumàtics de sec, total que ens hem quedat 2 minuts amb la vista vuida. La Q3 ha sigut d'intermitjos i cada volta la pista millorava més i més i només els tres que hem mencionat han emprat la tàctica correcta. Hi ha pilots que han fet servir més els dusos, més els tous... ja sabeu un campionat pneumàtico-cèntric...

Per cert han sancionat a Kimi amb tres posions per obstaculitzar a Nico Rosberg. I per cert m'he donat compte que no he mencionat als excel·lents Forice India :)

Perquè queda Massa davant d'Alonso? Reflexionem siusplau! Tinc les meves teories:

  1. Perquè el Nano sap que no li costa reumtar posicions i es deixa un marge.
  2. Perquè el Felipe està ultramotivat.
  3. Perquè el Ferrari ja és un cotxt de l'hosti.
  4. Perquè el Nano ha comés alguna errada.
  5. Perquè el Nano està més relaxat al veure que el seu Ferrari funciona.

Pos.PilotDorsalEquipChasisMotorTemps
1Sebastian Vettel1Red BullRB9Renault1'49"674
2Felipe Massa4FerrariF138Ferrari1'50"587
3Fernando Alonso3FerrariF138Ferrari1'50"727
4Lewis Hamilton10MercedesW04Mercedes1'51"699
5Mark Webber2Red BullRB9Renault1'52"244
6Nico Rosberg9MercedesW04Mercedes1'52"519
7Jenson Button5McLarenMP4-28Mercedes1'53"175
8Adrian Sutil15Force IndiaVJM06Mercedes1'53"439
9Sergio Pérez6McLarenMP4-28Mercedes1'54"136
10Kimi Räikkönen7LotusE21Renault1'52"970*
11Romain Grosjean8LotusE21Renault1'37"636
12Nico Hülkenberg11SauberC32Ferrari1'38"125
13Daniel Ricciardo19Toro RossoSTR8Ferrari1'38"822
14Esteban Gutiérrez12SauberC32Ferrari1'39"221
15Paul di Resta14Force IndiaVJM06Mercedes1'44"509
16Pastor Maldonado16WilliamsFW35RenaultSense tmps
17Jean-Eric Vergne18Toro RossoSTR8Ferrari1'38"157
18Valtteri Bottas17WilliamsFW35Renault1'38"207
19Jules Bianchi22MarussiaMR02Cosworth1'38"434
20Charles Pic20CaterhamCT03Renault1'39"314
21Max Chilton23MarussiaMR02Cosworth1'39"672
22Giedo van der Garde21CaterhamCT03Renault1'39"932

1 comentari:

Dani Sala Lopez ha dit...

Perquè Massa ha passat mig minut després que alonso i la pista s'anava assecant. Tanmateix Massa sembla que des de finals de la temporada passada ha despertat