14 d’octubre de 2012

Crònica GP de Corea: Tornem al 2011?

Abans de res, comentar que aquesta crònica està escrita en un ordinador diferent del meu habitual, que està a les últimes i ara mateix sembla un Forti de 1996... Així que si veieu alguna errada o cosa estranya, disculpeu-me d'avançada perquè no estic al meu ordinador de sempre.

Ara sí, anem amb la crònica. L'he titulada "Tornem al 2011?" perquè sembla que Red Bull està disposat a matar l'emoció que fins ara tenia el campionat. Ja ho van intuir a Suzuka, i en aquesta cursa, doblet a la graella i doblet al podi. Però no és tant el resultat com la manera en com l'han obtingut. És cert que Fernando Alonso s'ha mantingut sempre a uns 2, 5 segons de Mark Webber; és cert que els McLaren no han pogut competir... Però Sebastian Vettel no ha tingut cap moment de pressió més que l'haver de tractar bé els seus pneumàtics.

Newey és llest fins i tot al podi

A la sortida, l'alemany ha avançat el seu company en els primers 100 metres, i tot i que Webber li ha volgut tornar a la recta llarga, Vettel ja no ha mirat enrere. Darrere seu, gran sortida de Alonso que s'ha col.locat tercer mentre Lewis Hamilton, Felipe Massa i Kimi Räikkönen lluitaven pel quart lloc, que s'ha emportat Hamilton.
I també hi han hagut incidents a la primera volta, però no per part de Romain Grosjean. Aquest cop ha estat l'heroi de Suzuka, Kamui Kobayashi, que a la frenada de la corba 3 ha passat entre Jenson Button i Nico Rosberg, danyant els tres monoplaces. Button i Rosberg han abandonat al moment. Kobayashi ha rebut un drive-through i ha acabat plegant igualment.

Tothom ha seguit més o menys la mateixa estratègia a davant, primera aturada a la volta 15 més o menys i la segona cap a la volta 28. Hamilton, però, ha començat a perdre ritme i ha estat avançat per Massa i Räikkönen; a McLaren han canviat l'estratègia a tres aturades per posar-li els tous i estava lluitant pel vuitè lloc quan ha enganxat una peça gran d'astroturf que s'estava desprenent tota la cursa i al final ha acabat desé. McLaren després ha revel.lat que Hamilton tenia un problema amb la barra estabilitzadora del darrere, cosa que ha contribuït al seu pobre paper.

Així doncs, Vettel, Webber, Alonso, Massa a qui li han dit que no pressionés al seu company i Räikkönen han estat els cinc primers. A la sisena posició, un excel.lent Nico Hülkenberg que ha aprofitat la batalla entre Grosjean i Hamilton per avançar-los als dos. El pilot francès ha estat setè davant del seu compatriota Jean-Eric Vergne. Ell i Daniel Ricciardo, nové, han aprofitat bé la velocitat punta del Toro Rosso en una de les millors curses de l'any pels de Faenza.

Fora dels punts, Sergio Pérez, que ha quedat a quatre dècimes de Hamilton, Paul di Resta, Michael Schumacher, els Williams, els Caterhams, els Marussias i Narain Karthikeyan. Pedro de la Rosa ha hagut de  plegar degut a que el pedal d'accelerador se li quedava enganxat, creant una situació potencialment perillosa.

Així les coses, Vettel és líder amb sis punts d'avantatge davant d'Alonso, que almenys pot alegrar-se de que el Ferrari sembla ara mateix el segon millor cotxe. Räikkönen encara és tercer, però sembla bastant clar que el títol és només cosa de dos. Veurem com van les coses als propers grans premis; tant l'Índia com Abu Dhabi semblen circuits propicis per a Red Bull.

Moment astroturf: El que no li passi a Hamilton...

Menció a part: El tema astroturf. Em sembla bastant tercermundista que en un circuit de Fórmula 1 es posi astroturf que sembla en alguns llocs tant fàcil d'arrencar. La meva opinió es bastant bàsica: si hi hagués herba o sorra, a) els pilots no se sortirien de la pista, i b) no tindriem astroturf penjant dels cotxes...



Els semàfors:

Red Bull: Tornen a fer por, i Vettel, més
Felipe Massa: Aquest sí és el pilot que mereix seguir a Ferrari.
Toro Rosso: Cursa molt digna de tot l'equip

 McLaren: Cursa desastrosa que els posa tercers al mundial.
 Mercedes: Sauber, Force India, fins i tot Toro Rosso per davant.





Kamui Kobayashi: No pot fer un podi i a la cursa següent fer un strike amb dos cotxes.


Comissaris coreans: Una mica lents per tot, i el tema astroturf ni en parlem...
Pos.Pts.PilotDor.EquipXassísTempsGra.Vol.
125Sebastian Vettel1Red BullRB81:36'28"651255
218Mark Webber2Red BullRB8+ 8"231155
315Fernando Alonso5FerrariF2012+ 13"944455
412Felipe Massa6FerrariF2012+ 20"168655
510Kimi Räikkönen9LotusE20+ 36"739555
68Nico Hülkenberg12Force IndiaVJM05+ 45"301855
76Romain Grosjean10LotusE20+ 54"812755
84Jean-Eric Vergne17Toro RossoSTR7+ 69"5891655
92Daniel Ricciardo16Toro RossoSTR7+ 71"7872155
101Lewis Hamilton4McLarenMP4-27+ 79"692355
11Sergio Pérez15SauberC31+ 80"0621255
12Paul di Resta11Force IndiaVJM05+ 84"4481455
13Michael Schumacher7MercedesW03+ 89"2411055
14Pastor Maldonado18WilliamsFW34+ 94"9241555
15Bruno Senna19WilliamsFW34+ 96"9021755
16Vitaly Petrov21CaterhamCT01+ 1 volta1854
17Heikki Kovalainen20CaterhamCT01+ 1 volta1954
18Timo Glock24MarussiaMR01+ 1 volta2054
19Charles Pic25MarussiaMR01+ 2 voltes2453
20Narain Karthikeyan23HRTF112+ 2 voltes2353
RETPedro de la Rosa22HRTF112Pedal acce.2216
RETKamui Kobayashi14SauberC31Danys acci.1316
RETNico Rosberg8MercedesW03Accident901
RETJenson Button3McLarenMP4-27Accident1100