23 de setembre de 2012

Crònica GP Singapur: Vettel guanya gràcies als problemes de Hamilton



És ben sabut que el Gran Premi de Singapur reserva cada any un bon grapat de sorpreses a mode de accidents, Safety Cars i estratègies variades. Tan sabut que fins i tot Alonso destacava el paper de l’aparició d’un o més cotxes de seguretat com un fet que ja formés part del guió del Gran Premi, com si es tractés d’una norma escrita com qui ha de canviar els pneumàtics o no pot superar els 60 km/h al pit-lane. I, certament, Alonso no s’equivocava. Però, encara pitjor: el que sembla que també s’està convertint en norma és que Schumacher sigui qui sempre acabi destrossant els cotxes entre els murs de Singapur, després de fer-ho per tercer any consecutiu. D’altra banda, el que també està encadenant una bona estadística és Lewis Hamilton, que només puntua cada dues curses.

Hamilton ha d'abandonar amb el canvi trencat.


El Gran Premi ha començat bastant tranquil i, durant una bona estona, semblava que la norma dels Safety Cars no es compliria. Hamilton i Vettel s’han escapat al capdavant, amb Button seguint-los de ben a prop. Els primers pit-stops han arribat ben aviat. Vettel ha entrat a la volta 10 i ha sortit darrera de Raikkonen, que l’ha frenat força. Hamilton ho ha aprofitat; ha entrat a boxes dues voltes més tard, i quan ha tornat a la pista ho ha fet per davant de Vettel que, si no arriba a ser pel tap de Raikkonen, potser s’hauria col·locat primer.
A partir de la volta 16, Vettel ha començat a acostar-se al pilot de McLaren. I la sorpresa ha arribat a la volta 23: el canvi de marxes de Hamilton ha dit prou i el pilot anglès ha vist com, impotent, les palanques del canvi no l’obeïen. Frustrat ha hagut d’aparcar el cotxe i abandonar. Llavors hem sabut gràcies al team radio que a McLaren ja es temien aquest problema. A partir d’aquí, la victòria ha sigut una cavalcada fàcil per a Vettel. Però les incidències de cursa tot just havien començat.

Volta 33; Alonso i Maldonado estaven realitzant una intensa lluita per a la tercera posició després d’haver efectuat la segona parada a boxes quan Karthikeyan ha impactat contra els murs i el seu cotxe ha quedat aturat al bell mig de la pista. El cotxe de seguretat ha fet la seva primera aparició, fet que ha provocat l’aturada a boxes de molts cotxes. Maldonado ha tornat a entrar, mentre que Alonso s’ha mantingut a la pista, fet que li ha permès guanyar aquesta posició. El Safety Car s’ha estat a la pista 5 voltes, durant les quals han avisat Maldonado que tornés a boxes i plegués per problemes hidràulics. Així s’ha acabat l’actuació del pilot de Williams, que estava fent una bona cursa. Per davant, Button ha estat a punt d’emportar-se Vettel en una frenada just abans que marxés el Safety Car.
La cursa s’ha reprès a la volta 39, però no han ni passat 30 segons que Schumacher ha impactat contra Vergne, al no adonar-se que el pilot de Toro Rosso havia frenat considerablement. El cotxe de seguretat ha hagut de tornar a entrar.

Vettel celebrant la victòria.
 Abans que Vettel creués la línia de meta com a guanyador (esgotant el temps límit d’una carrera sense haver completat les 61 voltes, fet que feia temps que no es veia), encara s’han pogut veure moments intensos, com l’avançament de Massa a Senna, en el qual el pilot de Ferrari ha estat a punt de perdre el control del cotxe, o la lluita entre Webber, Kobayashi, Hülkenberg i Pérez, que ha acabat amb diverses peces dels cotxes saltant pels aires. Han acompanyat Vettel al podi, finalment, Button i Alonso.

Espectacular final de Gran Premi a Singapur.



Els semàfors:

Paul di Resta: El pilot de Force India, sense fer gens de soroll, ha acabat 4t, un molt bon resultat per a l'escuderia, que encara hauria pogut ser millor per a ells si Nico Hulckenberg no hagués trencat l'aleró a les últimes voltes.
Vettel: Segurament no hauria guanyat si Hamilton no hagués abandonat, però el pilot alemany torna a la lluita per al mundial. Tot i així no queda clar que a Red Bull hagin superat els problemes de fiabilitat, perquè se'ls ha vist patir fins al final.
Alonso: Ha complert l'objectiu d'acabar al podi, amb un ritme constant i sense errades. Té el títol cada vegada més a prop.

Lotus: Després d'una dolenta classificació ahir i d'un ritme de cursa força dolent, els pilots de Lotus han aconseguit acabar 6è i 7è, gràcies als diversos abandonaments. Raikkonen va tercer del mundial i encara té alguna opció.
Massa: Ha acabat 8è i ha protagonitzat algun avançament espectacular, però el pilot brasiler encara està a anys llum d'Alonso i no aconsegueix arribar a la primera línia de les curses.

Schumacher: Un any més (i ja en van 3) ha provocat un accident. Singapur és una maledicció per al Kàiser.




Resultats

Pos. Pts. Pilot              Núm.   Equip                 Xassís     Temps        

1 25 Sebastian Vettel 1 Red Bull RB8 02:00.26.144

2 18 Jenson Button 3 McLaren MP4-27 + 8"959

3 15 Fernando Alonso 5 Ferrari F2012 + 15"227

4 12 Paul di Resta 11 Force India VJM05 + 19"063

5 10 Nico Rosberg 8 Mercedes W03 + 34"759

6 8 Kimi Räikkönen 9 Lotus E20 + 35"700

7 6 Romain Grosjean 10 Lotus E20 + 36"600

8 4 Felipe Massa 6 Ferrari F2012 + 42"800

9 2 Daniel Ricciardo 16 Toro Rosso STR7 + 45"800

10 1 Mark Webber 2 Red Bull RB8 + 47"100

11
Sergio Pérez 15 Sauber C31 + 50"600

12
Timo Glock 24 Marussia MR01 + 91"900

13
Kamui Kobayashi 14 Sauber C31 + 97"100

14
Nico Hülkenberg 12 Force India VJM05 + 99"400

15
Heikki Kovalainen 20 Caterham CT01 + 1 vuelta

16
Charles Pic 25 Marussia MR01 + 1 vuelta [*]

17
Pedro de la Rosa 22 HRT F112 + 1 vuelta

18
Bruno Senna 19 Williams FW34 + 2 vueltas

19
Vitaly Petrov 21 Caterham CT01 + 2 vueltas

20
Jean-Eric Vergne 17 Toro Rosso STR7 + 21 vueltas

21
Michael Schumacher 7 Mercedes W03 + 21 vueltas

22
Pastor Maldonado 18 Williams FW34 + 23 vueltas

23
Narain Karthikeyan 23 HRT F112 + 29 vueltas

24
Lewis Hamilton 4 McLaren MP4-27 + 37 vueltas

[*] Al temps total de carrera de Charles Pic se li sumen els 20 segons de penalització que la FIA li va imposar ahir als Lliures 3 per avançar sota règim de bandera vermella.