9 de juliol de 2012

Crònica G.P. d'Anglaterra: Encertar l'estratègia




Ja tenim un segon pilot que ha guanyat dues curses aquest any i segurament no és el que la majoria ens esperàvem.

Després d'un cap de setmana amb els entrenaments i la qualificació amb pluja, finalment hem tingut una cursa totalment en sec. Això ha fet que els equips hagin tingut que exprimir al màxim les estratègies amb els pneumàtics, que finalment han estat decisius en la victòria de Mark Webber.

Durant la cursa ha semblat que l'estratègia de Ferrari era la bona, però finalment s'ha vist que Red Bull també havia previst el final de cursa i li ha funcionat perfectament, amb un Mark Webber a la primera posició i un Sebastian Vettel a la tercera posició, a només  quatre segons de Fernando Alonso.

El que si queda totalment confirmada, és la progressió de l'equip del Caballino Rampante i es que com s'ha dit moltes vegades, si Felipe Massa va bé, és que el Ferrari funciona.

El que no acaba de trobar el camí és l'equip McLaren, ja que tot i que sembla que han solucionat els problemes en les parades a boxes (la primera parada dels dos pilots de l'equip anglès, han estat les més ràpides). Ja amb la mala qualificació de Button el dissabte (provocada en gran part per la bandera groga a la seva última volta), la cursa dels pilots anglesos no ha estat molt brillant i finalment s'han tingut que conformar amb la vuitena posició de Lewis Hamilton i la desena de Jenson Button.

Si s'ha de destacar el treball d'un equip, és el de Lotus-Renault amb un Romain Grosjean que després de tenir un toc al començament de la cursa amb Paul di Resta, ha fet una remontada impressionant durant tota la cursa per acabar en una meritòria sisena posició.

Kimi Räikkönen ha fet també una cursa impecable que li ha reportat una fantàstica cinquena posició.


Fantàstica cursa dels dos pilots de Lotus F1 Team

Shumacher  ha tornat a superar a Rosberg (que només ha pogut fer una discreta 12 posició) i l'unic problema seriós que ha tingut, és que en aquesta cursa els Lotus F1 eren imparables i no ha tingut cap opció de lluita davant Räikkonen i Grosjean.

La nota negra ha estat possiblement l'incident entre Sergio Pérez i Pastor Maldonado, quan el segon l'ha tret de la pista amb una maniobra més que dubtosa. És molt probable que aquest incident li acabi costant una sanció seriosa al pilot Veneçolà, ja que no és la primera d'aquest any (recordem la de Grosjean a la primera cursa del campionat i la del passat gran premi d'Europa amb Hamilton) .

També s'ha de mencionar la cursa  de Bruno Senna, que sense fer gaire fressa ha aconseguit arribar en la novena posició.

Nou incident amb Maldonado implicat.

Pedro de la Rosa ha finalitzat en vintena posició, amb una estratègia d'una sola parada i com ell mateix ha assegurat, és la màxima posició a la que podien aspirar amb una cursa normal, ja que els altres equips de la part de darrera de la graella han portat algunes modificacions i ells no han aportat cap millora nova al monoplaça.

El resultat del gran premi, fa que Fernando Alonso mantingui la primera posició del campionat amb 129 punts, seguit de Mark Webber amb 116 punts i Sebastian Vettel amb 100 punts. El que queda una mica despenjat després d'aquest gran premi es Lewis Hamilton que queda a 37 punts d'Alonso.

En definitiva, una cursa molt entretinguda en alguns moments, però tampoc podem esperar que sempre sigui com la cursa de València, ja que potser els nostres nervis no ho podrien aguantar. El que si podem afirmar una vegada més, és que estem davant d'un dels campinats més emocionants dels últims anys.

Ara venen dos curses consecutives a Alemanya i Hungria abans de l'aturada estiuenca, que es presenten molt discutides, amb un Ferrari que sembla competitiu per lluitar amb els Red Bull i un McLaren que segur que treballarà fort fins arribar a Alemanya per no perdre el tren del campionat.

Anem a pels semàfors d'aquest gran premi :

Red Bull per una molt bona estratègia que li ha reportat una primera i tercera posició dels seus pilots.

Ferrari que continua evolucionat el cotxe i que li ha donat la segona i quarta posició. Tampoc consideraria un error l'estratègia de l'equip italià, ja que després d'un cap de setmana amb pluja era difícil decidir quina era la millor.

Lotus F1 Team ha demostrat una vegada més que és un equip a tenir molt en compte amb una cinquena i sisena posicions molt treballades.


McLaren tot i que sembla que ha solucionat els seus problemes a les parades a Boxes, el paper dels pilots de l'equip en el circuit de casa ha estat bastant pobre.

Rosberg ha perdut una altre vegada davant el seu company d'equip, amb una cursa bastant pobre (tot i que encara guanya per 5-4).



Pastor Maldonado per l'incident amb Sergio Pérez i que crec que li reportarà un sanció seria de la FIA, ja que s'esta repetint massa aquesta temporada.




Classificació final de la cursa


Pos.  Pts                Pilot                            Dor.      Equip           Xassís    Temps               
 Vol.
1  25         Mark Webber 2           Red Bull RB8  01:25:11.288   
52
2  18 Fernando Alonso 5 Ferrari F2012  + 3"060
52
3  15 Sebastian Vettel 1 Red Bull RB8  + 4"836
52
4  12 Felipe Massa 6 Ferrari F2012  + 9"519
52
5  10 Kimi Räikkönen 9 Lotus E20  + 10"314
52
6  8 Romain Grosjean 10 Lotus E20  + 17"101
52
7  6 Michael Schumacher        7 Mercedes W03  + 29"153
52
8  4 Lewis Hamilton 4 McLaren MP4-27  + 36"400
52
9  2 Bruno Senna 19 Williams FW34  + 43"300
52
10  1 Jenson Button 3 McLaren MP4-27  + 44"400
52
11
Kamui Kobayashi 14 Sauber C31  + 45"300
52
12
Nico Hülkenberg 12 Force India VJM05  + 47"800
52
13
Daniel Ricciardo 16 Toro Rosso STR7  + 51"200
52
14
Jean-Eric Vergne 17 Toro Rosso STR7  + 53"300
52
15
Nico Rosberg 8 Mercedes W03  + 57"300
52
16
Pastor Maldonado 18 Williams FW34  + 1 volta
51
17
Heikki Kovalainen 20 Caterham CT01  + 1 volta
51
18
Timo Glock 24 Marussia MR01  + 1 volta
51
19
Charles Pic 25 Marussia MR01  + 1 volta
51
20
Pedro de la Rosa 22 HRT F112  + 2 voltes
50
21
Narain Karthikeyan 23 HRT F112  + 2 voltes
50
RET
Sergio Pérez 15 Sauber C31  + 41 voltes
11
RET
Paul di Resta 11 Force India VJM05  + 50 voltes
02


Salut i benzina