22 de març de 2012

Prèvia GP de Malàisia : Tothom al seu lloc



Encara sense temps a recuperar-nos de les emocions d’Austràlia, ja tenim aquí la segona cursa d’aquesta temporada al circuit de Sepang a Malàisia.

Aquesta cursa si que ens ha de deixar molt més clar on està cada equip, ja que com comentàvem la setmana passada, el circuit d’Albert  Park és un circuit molt peculiar per el seu recorregut de corbes lentes, mentre el de Sepang és un traçat  de corbes ràpides i llargues rectes.

A priori l’escuderia Red Bull ha de tenir més avantatge que McLaren, per que el seu monoplaça sempre s’ha mostrat molt més ràpid en les corbes ràpides, mentre que la potència del motors Mercedes, s’adequaven millor a un circuit amb la configuració d’Austràlia.

Qui probablement ho passarà més malament és l’equip Ferrari, on  aquí se li  faran encara més patents les seves mancances de velocitat i estabilitat, i on les mans de Fernando Alonso no marcaran tant la diferència com en la cursa passada.

Els equips Mercedes i Lotus-Renault, podran demostrar a Sepang si realment estan tant forts com semblava a la pretemporada i que també van mostrar als entrenaments i la qualificació d’Austràlia, tot i que després no es va poder apreciar a la cursa per els accidents i les incidències de cursa.

Tampoc ens hem d’oblidar dels equips com Williams ( Alonso encara somia amb Maldonado al retrovisor) , Force India i Sauber que també van fer molt bona cursa i  que veurem com responen a la pista de Malàisia.

Dels equips de darrera, només espero que aquesta vegada l’equip HRT pugui almenys estar a la graella de sortida per la cursa de diumenge, encara que sentint les declaracions de Pedro de la Rosa , no veig clar que ho aconsegueixin en aquesta cursa, ni potser a la següent.

A priori un bon circuit per a Red Bull
 
Centrant-nos en el circuit, ens trobem davant d’un traçat molt tècnic, amb dues rectes molt llargues ( on Ferrari trobarà a faltar els 15 Km/h que li falten de velocitat punta respecte als de davant  i on Mercedes podrà provar el rendiment real del seu F-Duct passiu) i que destaca per tenir un desgast molt gran de pneumàtics, per lo que Pirelli per aquesta cursa portarà les gomes mitges i les dures.

Es preveu que els equips faran una estratègia de dues a tres parades, a menys que la pluja faci la seva aparició, amb lo que les estratègies poden ser de lo més diverses, depenent de com evolucioni la cursa. 

Finalment, tot i que s’havia comentat la possibilitat de que hi poguessin haver dues zones de DRS  a les rectes llargues del circuit, només hi haurà una zona a la recta principal ( com la temporada passada ), amb el punt de detecció a l’entrada de la corba 15 i el punt d’activació a la sortida de la mateixa.

La situació del circuit en una zona on sol ploure molt fort i sovint, farà que la pista estigui  probablement bastant neta de goma, per lo que l’asfalt anirà millorant a mida que vagi passant el cap de setmana i els temps milloraran a mida que els cotxes hi vagin rodant durant els entrenaments i la qualificació.


La meteorologia un punt a tenir molt en compte


També s’ha de destacar la duresa de la cursa per als pilots, degut a les altes temperatures d’aquesta zona, que poden arribar als 35 graus i que es veu empitjorada per la humitat que sol ser molt alta. Tampoc s’ha de descartar la meteorologia, ja que s’esperen pluges tant per dissabte com per diumenge i que en aquesta zona poden ser fàcilment torrencials.

En definitiva crec que tindrem una cursa molt interessant, que acabarà de posar a cada equip en el seu lloc, mostrant l’evolució i les mancances de cada monoplaça i amb una lluita  aferrissada a la part mitja de la graella, on hi ha una gran igualtat entre tots els equips i on tots els pilots van amb el ganivet entre les dents.

Seguidament us posem els horaris pel cap de setmana, però ATENCIÓ que el diumenge a la matinada s’avança una hora ( a les dues passen a ser les tres ) i si us despisteu, arribareu a mitja cursa.


Horaris del Gran Premi d'Austràlia 2012
  • Primers entrenaments lliures : Divendres 23 de Març a les 02.55 h.
  • Segons entrenaments lliures : Divendres 23 de Març a les 06.55 h.
  • Tercers entrenaments lliures : Dissabte 24 de Març a les 05.55 h.
  • Sessió de classificació: Dissabte 24 de Març a les 09.00 h.
  • Cursa Gran Premi: Diumenge 25 de Març a les 10.00 h.

Salut i Benzina